Toon posts:

hoe via website items toevoegen aan sql database ?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey luitjes.

Ik ben nu al dagen aan het stoeien met een opdracht voor iemand.
Het probleem is het volgende we hebben een php site en een sql server

We maken dus in dreamweaver een php site, op die website is het de bedoeling dat men gegevens kan invullen en dat deze dan worden weggeschreven in een sql database.

We hebben al wel voor elkaar gekregen om gegevens uit de database te lezen maar wegschrijven in de database lukt ons niet.

Kan iemand wat voorbeeldjes van hoe we dit moeten aanpakken posten het zou zeer gewaardeerd worden.

en dan nog een klein iets, op het moment dat we gegevens uit de database halen komen die in een nieuwe pagina terecht in een tabel maar die tabel kunnen we niet vormen naar wens.

alvast bedankt !

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:49

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

INSERT INTO tabelnaam(kolomnaamTekst,KolomnaamNummer) VALUES('WaardeAlsString',Nummer)

:?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta= . Verder, zo'n opdracht aannemen terwijl je niks van sql weet?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52

TeeDee

CQB 241

Met een formulier welke de gegevens met bijvoorbeeld bovenstaande INSERT query in de db plaatst
Was ook mijn eerste gedachte.

[ Voor 60% gewijzigd door TeeDee op 04-07-2006 10:45 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Self reflection is the school of wisdom

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:04
Dit is eigenlijk best basic. Met het INSERT Sql commando kan je gegevens toevoegen in een tabel (wat je ook wel in een sql tutor kon vinden).
Als je er iets kan uithalen, moet het een kleine moeite zijn om er gegevens in te krijgen. Kijk gewoon eens in de eerste de beste php tutorial hoe je zo'n INSERT commando aanroept. Hoe zo'n INSERT statement eruitziet, kan je terugvinden in een Sql tutorial.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.