Toon posts:

Thomson Speedtouch 510 met Dlink 624+ geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel, als ik internet, dan bevat mijn modem (speedtouch 510) mijn gebruikersgegevens van mijn ISP (Skynet).

Wat ik wil doen is de modem enkel nog gebruiker om uit te bellen, maar de configuratie volledig aan mijn router (dlink 624+) overlaten.

Dus wat doe ik ... Ik reset de modem naar de fabrieksinstellingen en pas vervolgens de instellingen van de router aan.
Het probleem dat zich dan stelt is dat de modem geen connectie meer krijgt met het internet.

Kan iemand mij helpen om dit alsnog voor mekaar te krijgen?

Alvast bedankt,

Tom

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Waarom laat je niet gewoon je gebruikersgegevens in je speedtouch staan en forward je alle poorten naar je Dlink?

Verwijderd

Topicstarter
Is ook een mogelijkheid.

De reden waarom ik dit doe is omdat ik een webserver heb ingericht.
Met DYNDNS wil ik mijn dynamisch ip adres (wat ik van mijn ISP krijg) controleren om mijn webserver extern bereikbaar te maken.

DYNDNS kan ik volgens mij alleen instellen op mijn DLINK en niet op de Thomson modem.

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar is het forwarden van alle poorten van de modem naar de router niet voldoende om met DYNDNS te gaan werken.

De instellingen moeten dus in zijn geheel in de router komen te staan.

Heeft er iemand nog een idee hoe ik dit het best kan doen?

Thanks,

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:11

lier

MikroTik nerd

Je kan niet zomaar terugvallen op fabrieksinstellingen, er zijn een aantal instellingen die je in je modem moet zetten. Werkt SkyNet met een PPPoA verbinding ? Kan je je modem als bridge instellen ? Heb je de tool van SpeedTouch gebruikt, waarbij je een profiel kan laden ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ISP maakt gebruik van PPPoE.
Volgens mij staat de modem standaard (dus met fabrieksinstellingen) in bridge mode.

De tool van speedTouch. Je bedoelt waarschijnlijk de cd-rom met installatie? Neen, ik heb de modem gereset en vervolgens rechtstreeks op de modem aangelogd (via 10.0.0.138) en aldaar de instellingen aangepast.

Ik snap dus echt niet waar het mis loopt. Als ik de instellingen op de modem wis en de router de instellingen voor pppoe geef, dan krijg de modem absoluut geen connectie met internet (het indicatieledje hiervoor blijft gewoon oranje flikkeren).

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Modem instellen als bridge (pptp.ini inladen die waarschijnlijk op de meegeleverde cdrom staat) en dan je D-Link een PPTP verbinding met je modem laten maken.

Dat is meestal de procedure om de speedtouch gewoon een 'dom' modem te laten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Romke op 04-07-2006 11:20 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1