Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2GB sd-kaart en windows mobile 2002

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een 2GB sd-geheugen kaartje gekocht voor mijn Ipaq 3850. Deze draait op windows mobile 2002. Mijn sd-kaartje wordt echter herkent als een 1GB kaart. Als ik dit kaartje gebruik onder windows XP wordt hij wel goed herkend. Kan windows mobile 2002 grote SD-kaartjes van 2GB herkennen?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:24
Denk niet dat dat aan WM2002 ligt.
Ik heb hier ook al veel problemen gehad met verschillende 2GB kaartjes die in sommige toestellen goed herkend werden, in anderen de verkeerde grootte aangaven (tot zelfs maar 58MB!) of zelfs helemaal niet herkend werden.
Ook een kaartje gehad dat in een pda goed werkte, maar XP die zei dat het niet geformateerd was.
Toen ik het liet formatteren door XP werkte het wel in de PC maar niet meer in de PDA... :(

Verwijderd

Topicstarter
en toen? Heb je uiteindelijk je SD-kaartje aan de praat gekregen?

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:45

Sabbi

je denkt aan mij.

Even voor de duidelijheid, bij SD-geheugen zit de memory-controller niet op de kaart maar in het moeder-device (de ipaq in dit geval)
Het is de controller die de grootte limiteert van de kaarten die je erin kan steken, zo kunnen sommige oude devices maar bv 512mb aan. Het is dus even een kwestie van rondvragen aan andere bezitters van een 3850 of wat voor kaartjes zij gebruiken. Natuurlijk kan je altijd in de winkel ff vragen of je het kaartje voor koop mag testen. Verder kan het gewoon aan het kaartje/merk liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sabbi op 04-07-2006 12:03 ]