Wat is HDR?
Door 3 verschillende foto's te maken met 3 verschillende exposures (onderbelicht/normaal/overbelicht) en deze samen te voegen met photoshop of photomatrix kun je heel erg verassende fotos krijgen.
Een goed programma om dit te bereiken is
PhotoMatrix
Hier een kort tutorial van photomatrix
Hier een lang tutorial van photomatrix
Een Photoshop CS2 howto
Hier een paar fotos uit mijn HDR probeersel collectie:
Foto's van Yosemite en San Francisco.

Ik ben beniewd wat jullie er van maken
dit is geen testcase/show maar meer om jullie op te hoogte te brengen van HDR technieken... dit omdat ik niets kon vinden op tweakers
HDR pool op FlickrToday's digital cameras match or slightly exceed the performance of silver halide film. Computer graphics has achieved the goal of photorealism. Now is the time to go beyond simply matching paper and silver halide, towards perceptual displays that can show anything that our eye is capable of seeing.
One area where current digital imaging technology lags is dynamic range. In this article, I'll look at recent advances in the field of high dynamic range imaging (HDR). I will cover the basic concepts of dynamic range, and talk about new HDR technologies.
Door 3 verschillende foto's te maken met 3 verschillende exposures (onderbelicht/normaal/overbelicht) en deze samen te voegen met photoshop of photomatrix kun je heel erg verassende fotos krijgen.
Een goed programma om dit te bereiken is
PhotoMatrix
Hier een kort tutorial van photomatrix
Hier een lang tutorial van photomatrix
Een Photoshop CS2 howto
Hier een paar fotos uit mijn HDR probeersel collectie:
Foto's van Yosemite en San Francisco.

Ik ben beniewd wat jullie er van maken
dit is geen testcase/show maar meer om jullie op te hoogte te brengen van HDR technieken... dit omdat ik niets kon vinden op tweakers
[ Voor 23% gewijzigd door Vampier op 04-07-2006 17:11 . Reden: tutorials toegevoegd ]

*klikbaar*