Toon posts:

System Files en defragmentatie van W2k Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,

Een vraag over defragmentatie van een W2k Server.

Diskeeper doet zijn ding zoals het hoort , behalve de groen aangeduide 'system files'.
Deze zijn niet te verplaatsen heb ik altijd gelezen, maar toch de vraag of iemand een truc of tool kent om die toch te defragmenteren/verplaatsen.
Eigenlijk zijn ze niet gefragmenteerd maar zoals u hier kan zien in een screenshot van 'drivemap'
http://users.telenet.be/OldStuff/mainimg/drivemap.jpg

en hier van 'performance map',
http://users.telenet.be/OldStuff/mainimg/frag.jpg

staan ze niet bij elkaar, zacht uitgedrukt ;-).

ik heb de indruk dat dit de werking van het systeem behoorlijk beinvloed , zeg maar vertraagd.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt.

Groeten,
wlc750

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Pagedefrag van Sysinternals zou je nog kunnen proberen.

Wat is het overigens voor machine en wat voor disk-subsystem heeft deze? Ik vermoed nl. dat je er verdomd weinig performancewinst mee behaald.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Het is een oude doos , die W2k, en alle beetjes helpen he.

De page file zit op een aparte disk en is niet gefragmenteerd.
De defrag van systernals zal hier dus niet veel aan veranderen.
Het systeem heeft nogal wat tijd nodig om te booten en ratelt dan enorm door de vele bewegingen van de leeskop, vandaar mijn idee dat een betere groepering van de groene files misschien wat winst zou kunnen opleveren. Diskeeper duidt die immers ook aan als 'poor performance', roze kleur.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 14:53

Haan

dotnetter

Voor Windows XP is er het programma TuneXP dat de bootbestanden naar het begin van de schijf kan verplaatsen, misschien dat het ook wel werkt voor win2k

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 07:47:
De page file zit op een aparte disk en is niet gefragmenteerd.
De defrag van systernals zal hier dus niet veel aan veranderen.
PageDefrag pakt alle systemfiles (pagefile, hibernationfiles en registryhives), dit zijn alle systemfiles. De naamgeving van de tool is een beetje verwarrend.
PageDefrag uses advanced techniques to provide you what commercial defragmenters cannot: the ability for you to see how fragmented your paging files and Registry hives are, and to defragment them. In addition, it defragments event log files and Windows 2000/XP hibernation files (where system memory is saved when you hibernate a laptop).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B