Toon posts:

[XP] Windows wilt niet doorbooten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend wil ik mijn PC opstarten, en tijdens het booten van Windows XP wilt hij niet doorbooten. Het blauwe balkje blijft dus maar lopen en lopen en lopen.. Er is ook geen HD activiteit meer.

In veilige modus kan ik perfect opstarten, maar normaal niet meer. Momenteel heb ik niet veel goesting in een format aangezien er redelijk wat programma's met bepaalde instellingen opstaan en dat zeer veel werk is om allemaal weer opnieuw te doen.

Ik heb de afgelopen dagen ook geen nieuw programma/driver geinstaleerd die ervoor zou kunnen zorgen dat Windows een beetje de kluts kwijt is.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Als je met je windows cd opstart, dan kan je bij de eerste optie kiezen uit een installatie of een recovery. Kies je daar voor installeren, dan komt windows erachter dat er al windows op staat.
Je kan kiezen voor een reparatie installatie.

Alle programma's en documenten blijven dan op je pc staan.
Alleen de windows bestanden worden er opnieuw opgezet..
Je zult dan wel de updates opnieuw binnen moeten halen via windowsupdate.com

Je installatie doet het in safe mode wel, dus dan is er waarschijnlijk een driver issue.
Een andere mogelijkheid is booten in safe mode en alle hardware bij systeem beheer te verwijderen.
Reboot en alle drivers opnieuw installeren..

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:48
of probeer bij opstarten de last known/last good configuratie. dat helpt ook nog wel eens.
je raakt dan niets kwijt, maar hij doet de laatste (driver) wijzigingen ongedaan.
check ook ff op adware/spyware en virussen ;-)