non-directed packets

Pagina: 1
Acties:

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
ik heb een msi megabook gekocht de 262.
daar zit een intel pro/wireless 3945ABG kaartje in.

ik kan met gemakt connectie maken met mijn accesspoint;
Meld zich netjes aan en heb een "excellent" verbinding.
Ik kan pingen naar websites en andere computers.

Maar als ik een website opvraag of een schijf op een netwerk dan gaat alles zo traag dat nix uiteindelijk wordt afgemaakt; timeout of een halve internetpagina.

Nou heb ik al wat met kanalen lopen rommelen en dichtbij accesspoint gaan zitten voor storingen van telefoon. Niks helpt.

Nou open ik net advanced statistics in de intel PROset/Wireless en zie bij "non-directed packets" de 11mbit op 99% van de packets staan. Zover ik weet mag de 1mbit van non-directed packets wel wat oplopen (management packets) maar niet de 11mbit! Ik zie dus ook dat het totale verkeer van directed en non-directed packets op 5mb staat (ben 1 uur aan het klooien nu) terwijl ik nog niet 1 afgemaakte pagina op mijn scherm gezien heb!

Waar blijven die non-directed packets en hoe voorkom ik dit...hoe krijg ik ze op zijn plaats!?

help 8)7

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Verwijderd

- laat ook maar -

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 23:19 ]

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:38

Cybje

First Post!

Schijnbaar krijg je veel packets binnen die niet voor jouw computer zijn bedoeld. Zitten er niet toevallig andere access points in de buurt op datzelfde channel? Probeer voor de zekerheid eens een ander channel. Channel 6 wordt veel gebruikt, die kun je eigenlijk beter niet gebruiken dus.

Wat ruist er door het struikgewas

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
mja heb al stuk of 6 channels geprobeert....geen verschil :|

er zitten wel 7 accesspoints in de buurt wel allemaal zwakke signalen. Op mijn andere laptop gaat het als een trein.
Ik heb het gevoel dat mijn intelkaartje en mijn devolo wlan (je weet wel z'n stekker met netwerk over je electranet idg een stekker met ingebouwd wireless kaartje) niet zo fijn kunnen communiceren met elkaar!? kan dat?!

[ Voor 8% gewijzigd door RobbyNitroz op 04-07-2006 09:19 ]

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)