Toon posts:

mobo kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

ik heb een p 200 met 128 mb hier staan, en die heeft het exact 3 dagen gedaan (oude tweedehands van mijn werk), maar sinds vanmorgen duurt het booten echt extreem lang. wat heet: als je hem aanzet, dan springt de monitor pas na 5 minuten aan, en hij blijft 15 minuten op het bios scherm hangen, en uiteindelijk geeft hij drie meldingen:
1. date and time not correct
2. a serious problem prevents this computer from booting
3. the serial number is not valid press f2 to correct this

op de case staat het serial number, dus dat kan ik nog wel invoeren, maar dat pakt hij niet. Daarnaast kan ik ook de bios niet in omdat hij dan aangeeft dat de ' passwords corrupt' zijn, en dat ik de bios passwd moet resetten. Dat heb ik echter nu al 3 keer gedaan, en hij geeft dat ook keurig aan bij de volgende reboot, maar voordat ik dan de bios in kan moet ik wederom rebooten en de passwd reset switch weer omzetten, en na de reboot geeft hij weer het zelfde aan.

ik ga ervanuit dat de bios gewoon volledig naar zijn grootje is, maar heeft iemand nog enig idee?

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-08 16:43

Sharky

Skamn Dippy!

neem de tijd voor een bios reset, kan soms wel een dag duren bij oude mobo's
(bij een oude p75 van mij duurde het ooit eens meer dan 16 uur)

This too shall pass

Verwijderd

Topicstarter
die bios reset, bedoel je daarmee het eruit halen van het batterijtje? ik heb ook een switch voor het clearen van de cmos. helpt dat?
ik heb de cmos al geprobeerd te clearen, maar dan komt er alleen 8 maal een piep uit, en na een reboot werkt het nog niet. bedoel je dat je dat langer moet laten duren.?

Verwijderd

Is je batterijtje nog wel goed??
dat ie extreem langzaam op gang komt, en daarna een verkeerde tijd en datum aangeeft, doet mij denken aan een verkeerde batterij. Of misschien dat de batterij er niet goed in zit.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Tja dat heb je met garantie tot de deur :P>:);):P>:);):P>:);):P>:);):P>:);):P>:);)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik denk inderdaad dat het aan je batterijtje ligt..of je stroomtoevoer/verwerking is niet helemaal lekker..heb je het spul met kast& voeding gekocht/gekregen? check je voeding dan ook even!
Pagina: 1