Toon posts:

[XP] Heel erg vreemd media probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tja vage topictitel maar sinds alle XP installaties die ik ooit heb gezien heb ik dit nooit meegemaakt.

Onlangs een re-install gedaan van XP pro met standaard dingen zoals NAV2005, office 2003. SP2 + alle updates.

Echter kwam ik er achter dat wanneer ik online een filmpje wou kijken(IE & FF) alles mega langzaam werd en ik niks meer kan doen dan het process te killen (uiteraard kwam alles in een slakkengang naar voren)

vervolgens ging ik nog meer checken, en kwam ik er achter dat ik geen .wmv filmpjes en .avi filmpjes kan afspelen, niet in WMP ook niet in winamp, ook niet in DIVX player. Ook DVD`s kan ik niet afspelen in powerDVD, niks doet het gewoon, mn pc krijgt ineens 100% CPU en wordt bagger traag. net zolang totdat ik het process waar de media in wordt afgespeeld wordt afgesloten.

net moest ik voor een site quicktime downloaden, gedaan, site afspelen.... rarara wat er gebeurt. :'(

Ik heb mijn oude OS er nog op staan en hier heb ik nergens last van, het is dus software matig. en ik heb eerlijk geen zin om weer een re-install te doen.

Is er misschien een patch waarmee ik dit media probleem kan verhelpen?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:18

ThunderNet

Flits!

Heb je je videodrivers goed geinstalleerd?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
ThunderNet schreef op maandag 03 juli 2006 @ 22:36:
Heb je je videodrivers goed geinstalleerd?
heb een 6600gt met : 9.1.3.1 driver (edit net gecheked dit is de laatste)

ik heb er wel een geluidskaart in zitten zonder drivers, kan het daar aan liggen?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 22:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 22:41:
[...]ik heb er wel een geluidskaart in zitten zonder drivers, kan het daar aan liggen?
Schakel de geluidskaart uit in je apparaatbeheer en probeer het nog een keer. Je weet dan al snel genoeg of het aan je geluidskaart ligt. :>

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 00:30:
[...]

Schakel de geluidskaart uit in je apparaatbeheer en probeer het nog een keer. Je weet dan al snel genoeg of het aan je geluidskaart ligt. :>
al gedaan, helpt niet.

Verwijderd

Topicstarter
KICK

tja het is er nog steeds, de geluidskaart werkt inmiddels, ik heb de allerlaatste drivers van nvidia zelf.

ik heb echtgeen flauw idee wat het is en zit ook niet te springen om een re-install.

Verwijderd

Check ff of je speler geen info nodig heeft (block hem via de firewall).
Ik had in het verleden ook last van trage media en heb dit opgelost door
simpelweg de verbindingen te blokkeren.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 20:35
En wat gebeurt er als je windows in de veilige modus opstart en dan het bestand opend en afspeelt maakt dat verschil danwel gaat het dan wel goed?

verdwaalde ict'er op elektro!

Pagina: 1