Ik heb hier een accu staan waarom staat 12V, 15Ah en een acculader die 12V en 1300mA aangeeft. Nu ben ik niet zo thuis in electronica, en dit zal wel een makkelijke vraag zijn, maar kan ik hiermee die accu goed opladen? Dat doe ik namelijk tot nu toe wel, maar volgens een maat van me laad ie dan maar op tot 1300mA, terwijl ie volgens mij juist 1300mAh oplaad en dat dus gewoon bepaald hoe lang het laden duurt?
Mocht deze lader niet goed zijn, had ik ooit begrepen dat je ook een ATX voeding kon gebruiken als lader? Maar als ik 12V op de accu zet springt de voeding meteen aan, dus lijkt het gewoon de verkeerde kant op te gaan? Krijg overigens ook een mooi vonkje, dus ik hoop niet dat ik een cel heb kortgesloten in de accu.
Mocht deze lader niet goed zijn, had ik ooit begrepen dat je ook een ATX voeding kon gebruiken als lader? Maar als ik 12V op de accu zet springt de voeding meteen aan, dus lijkt het gewoon de verkeerde kant op te gaan? Krijg overigens ook een mooi vonkje, dus ik hoop niet dat ik een cel heb kortgesloten in de accu.