Accesspoint voor wireless aansluiten IP5200R

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• hoi_roy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-04 22:45
Hallo,

Ik heb wat advies nodig om te weten welk accesspoint ik het best kan aanschaffen om mijn Canon IP5200R printer aan te sluiten.
Op dit moment hoeft ie alleen nog maar aan mijn desktop (Aldi pc MD8083) te hangen, maar in de nabije toekomst wil ik de printer kunnen sharen met een laptop.

Ik wil graag een niet duur accesspoint, dat bedrijfszeker is. (is encryptie noodzakelijk?)

Hoe is de volgende optie:
Sitecom WL-105 Wireless Network Accesspoint 54 Mbps

Is deze goed, of heeft iemand andere tips?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Sitecom zuigt imo.
Je kunt beter een merk als Linksys of Asus nemen.
Ik geloof ook dat US Robotics wel aardig spul was, Senao is ook erg goed spul.

Je kunt bijv. de WAP54G van Linksys pakken.
Daar is alternatieve firmware voor zodat je het zendvermogen wat op kunt schroeven, kan handig zijn in de toekomst.

De Asus WL-300G is ook een goede keus.

Sitecom is een beetje te vergelijken met Sweex qua kwaliteit.
Persoonlijk vind ik het ook vervelend in te stellen.

Encryptie is imo wel noodzakelijk.
Zeker als je niet wil dat je buurman zijn internet op kan zeggen omdat 'ie vrolijk op jouw verbinding kan draaien :)

[ Voor 13% gewijzigd door Romke op 04-07-2006 11:21 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• hoi_roy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-04 22:45
Hartelijk dank! :)
De Asus WL-300G heeft wel een gunstige prijs.

Heeft de Asus WL-300G een optie voor encryptie?
Ik kan het nergens vinden op de website van de fabrikant.

-edit- heb het al gevonden...
Heeft iemand nog meer goede opties?

[ Voor 24% gewijzigd door hoi_roy op 04-07-2006 22:08 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 14:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste hoi_roy,

Dit is natuurlijk wel een beetje erg basic. Als je een beetje voronderzoek had gedaan had je er achter gekomen dat vrijwel alle access-points WEP encryptie doen.

Verder weten wij natuurlijk niet je budget, en kan je alle AP's die aan jou budget voldoen natuurlijk eens bekijken op www.kieskeurig.nl

Je zal om te oerleven op dit forum dus wel even wat meer eigen inzet moeten tonen. :)

En om verder op je vraag in te gaan, kijk ook eens naar de linksys WAP54G. Ik heb erg goede ervaringen met de linksys apparatuur. (Alhoewel de mening van 1 persoon natuurlijk geen goed vergelijkingsmateriaal is.)

Suc6 met je keuze ;)

Dit topic is gesloten.