SCSI partitie problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• d0rk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
(jarig!)
Ik heb sinds vandaag een oude compaq proliant server draaien met 3* 9.1 GB SCSI, via hotplug in een RAID 0 opstelling zitten, en daar naast een bootdisk van 4 GB waar win2k3 SE op staat. Nu heb ik een probleem. De raidarray is verdeeld in een partitie van 2 GB en de rest is niet gepartitioneerd.
mijn probleem is het volgende: mijn bios is naar de knoppen (iig de software die me daar toegang tot geeft (dat staat bij compaq gewoon op de HD blijkbaar :S)) dus ik kan op geen enkele manier mijn bootsequence aanpassen. Weten jullie hoe ik mij raidarray verder kan partitioneren?
(sorry als dit een stomme vraag is, maar ik heb geen ervaring met scsi, partitionereen en proliant comuters, dis ik ben een beetje clueless...)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ehh via Windows disk management?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:13

pistole

Frutter

smartstart cd :)

en anders bij hp even floppie images downloaden waarmee dat moet kunnen. Let vooral op de term "ACU", dat staat voor Array Configuration Utility.

Als je windows overigens nog kan starten, dan kan je
-via ACU (moet je installeren) een array/volume aanmaken
-via computer management/disk management een partitie maken

[ Voor 37% gewijzigd door pistole op 03-07-2006 22:34 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• d0rk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
(jarig!)
okee... schop me maar hard, want dat was echt te simpel voor woorden... bedankt voor de pointer, en ik ga me nu ff in een hoekje zitten schamen...

edit: windows kon nog opstarten dus ik heb het gewoon via de disk management gedaan.. ik had gewoon nog nooit van die tool gehoort :P

[ Voor 32% gewijzigd door d0rk op 03-07-2006 22:41 ]

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

ACU is overigens een superhandig tooltje. Je kan er van alles en nog wat mee uitlezen. Ik weet niet wat voor een scsi-raid kaartje erin zit, maar je hebt nog meerdere tooltjes op de site van HP (eventmanager etc). Echt handige spulletjes, ik weet niet of ze allemaal werken, maar je kan het altijd ff proberen (hij geeft van te voren aan of iets op je systeem gaat werken of niet. Lekker handig!
Succes ermee verder!

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?

Het staat gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.