Hallo,
mijn P166 heeft het begeven, zodat ik het een en ander in mijn netwerk moest veranderen. De P166 is vervangen door een oude Prolinea 466 met 40 MB RAM en Win95!
Deze nieuwe Win95 bak shared het internet met WinRoute Pro 4.1. Dit gaat zonder problemen! Op het moment is de enige client PC een AMD700 met Win98SE!
Pingen tussen Prolinea en AMD gaat zonder problemen, en internet werkt op beide PC perfect.
Het enige wat niet lukt, het kopieren van een bestanden van PC1 naar PC2 of omgekeerd.
Wanneer ik een hele dir kopieer dan lukken meestal wel een paar kleine bestandjes. Maar op een moment krijg ik de volgende meldingen:
"Kan bestand niet kopieren. Netwerkbron is niet langer beschikbaar."
of
"Kan bestand niet kopieren. Netwerk bezet."
Het browsen over de computers met NEtwerk Omgeving gaat wel zonder problemen!
De volgende onderdelen zijn geinstalleerd!
Win95A bak:
Client voor Microsoft Netwerken
SMC NIC 10/10 Adapter van @home
SMC NIC TCP/IP
Realtek NIC Adapter voor LAN
Realtek 10/10 TCP/IP
Bestands en printerdeling!
+
DUN 1.3 Update
TCP/IP 2.0 Update
= beide nodig voor WinRoute Pro!
Win98SE bak:
Client voor MS netwerken
3COM 595 PCI 10/100
3COM 595 TCP/IP
BEstands en printerdeling
Wie weet hoe ik het kopieren en openen van bestanden over het netwerk weer mogelijk te maken?
grtz. Mark
mijn P166 heeft het begeven, zodat ik het een en ander in mijn netwerk moest veranderen. De P166 is vervangen door een oude Prolinea 466 met 40 MB RAM en Win95!
Deze nieuwe Win95 bak shared het internet met WinRoute Pro 4.1. Dit gaat zonder problemen! Op het moment is de enige client PC een AMD700 met Win98SE!
Pingen tussen Prolinea en AMD gaat zonder problemen, en internet werkt op beide PC perfect.
Het enige wat niet lukt, het kopieren van een bestanden van PC1 naar PC2 of omgekeerd.
Wanneer ik een hele dir kopieer dan lukken meestal wel een paar kleine bestandjes. Maar op een moment krijg ik de volgende meldingen:
"Kan bestand niet kopieren. Netwerkbron is niet langer beschikbaar."
of
"Kan bestand niet kopieren. Netwerk bezet."
Het browsen over de computers met NEtwerk Omgeving gaat wel zonder problemen!
De volgende onderdelen zijn geinstalleerd!
Win95A bak:
Client voor Microsoft Netwerken
SMC NIC 10/10 Adapter van @home
SMC NIC TCP/IP
Realtek NIC Adapter voor LAN
Realtek 10/10 TCP/IP
Bestands en printerdeling!
+
DUN 1.3 Update
TCP/IP 2.0 Update
= beide nodig voor WinRoute Pro!
Win98SE bak:
Client voor MS netwerken
3COM 595 PCI 10/100
3COM 595 TCP/IP
BEstands en printerdeling
Wie weet hoe ik het kopieren en openen van bestanden over het netwerk weer mogelijk te maken?
grtz. Mark
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...