Speakers aansluiten op de 3.5mm ingang van de koptelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 1.866 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 18:07
Hallo,

Na ongeveer 4 uur gekloot en ongeveer 15 drivers later heb ik eindelijk m'n geluid weer aan de praat, ik heb dit opgelost door m'n boxen aan te sluiten op de ingang van de microfoon, nu vraag ik me af of dit geen ongewenste complicaties geeft, bijvoorbeeld beschadiging van mijn speakers. Ik zelf denk van niet, omdat het toch dezelfde aansluitingen zijn, maar ik weet het niet 100% zeker, en daarom wilde ik het hier even voor de zekerheid navragen. :)

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Je krijgt een signaal uit de microfoon ingang? klinkt alsof je UAJ hebt (Universal Audio Jack)

- wat voor moederbord heb je
- wat voor speakers heb je

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 22:00 ]

• Xylon
Moederboard is een Asus a7v600-x en de speakers zijn van Trust, een 2.1 setje. Eerst kwam het geluid wel gewoon uit de goede uitgang, maar nadat ik mijn computer geformateerd had kon ik de Soundmax drivers (waar ik nog steeds naar op zoek ben) niet meer vinden voor mijn moederboard, daarom gebruik ik nu deze.

Verwijderd

drivers voor je moederbord staan hier: http://support.asus.com/d...uage=en-us&model=A7V600-X

dit is de driver voor jouw geluidskaart (onboard) ftp://dlsvr02.asus.com/pu...audio/ad1980/WDM_3663.zip

Maar op zich kan het geen kwaad, immers werkt het nu en je een actieve luidsprekerset hebt die een voeding van zichzelf heeft.

• Xylon
Heel erg bedankt! :D Op die site was ik al geweest, maar ik kon er niets vinden, heb ik zeker verkeerd gekeken. Nu heb ik de drivers die je hebt gegeven geïnstalleerd en nu komt het geluid weer uit de goede poort, bedankt he! :)

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:59

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Even voor de volledigheid: speakers op de headset uitgang van je PC KAN goed gaan, maar je moet heel erg goed uitkijken dat je speakers niet te veel vermogen over een headset poortje gaan trekken, want dan kan er nog wel eens wat mis gaan.
Vooral bij passieve speakers, speakers die geen eigen powersource hebben, kan dit een probleem zijn.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1