Toon posts:

[XP] Sinds nieuwe videokaart bsod's, apparaten niet herkend*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb ongeveer 2 weken geleden een nieuwe PC gekocht.
( Acer Aspire E360 AMD 64 Dualcore 4200 2048 geheugen )

Toen ik de computer voor de eerste keer aanzette vroeg hij of ik een recovery cd wou maken, dat heb ik toen helaas niet gedaan.
Ik heb er een nieuwe 3Dkaart ingezet ( Asus Ati Radeon X1900XT 512 MB ) want ik was niet zo tevreden met de kaart die er standaard inzat.
Heb er een paar dagen mee gespeeld totdat ik ineens geen internet meer had( Computer vond de ethernetkaart ook niet meer ), toen had ik alles geformatteerd en Windows XP home edition erop gezet en alles was weer goed.
Na een paar dagen ging ik een spel installeren ( Farcry ), installatie is voltooid en ik druk op OK en de computer valt ineens uit. Als ik hem opnieuw deed opstarten kwam hij tot het windows laadscherm en toen kwam er een blauw beeld met witte letters ( Iets met 0x0000007E ) en dan resette hij zichzelf.
Ik alles weer geformatteerd en nu krijg ik de foutmelding "kan NTLDR niet vinden" en als ik windows wil installeren krijg ik die fout met 0x0000007E.

Kan het aan de nieuwe 3dkaart liggen? of is er iets flink naar de $%*&?, of is dit probleem opgelost als ik een nieuwe Recovery CD bestel?

Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-03 23:45
Een missing NTLDR kan je makkelijk repareren via de recovery console van Windows XP.

Overigens kan het handig zijn om even te vertellen wat de overige gegevens zijn van het bluescreen (de fout met 0x0000007E) wat je krijgt, om de fout te identificeren, zoals bijvoorbeeld de omschrijvende melding en het bestand waarin de fout zich voordoet.

Zie dit plaatje als je niet weet waar je die info zou moeten zoeken :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Dat bleuscreen begint met "If this is the first time youve seen this stop error screen"
en het laatste is dat "0x0000007E".

Er staat dus geen Omschrijvende Melding en ook geen Bestandsnaam.

Ik heb nu een nieuwe Recovery CD bij Acer besteld, misschien is het probleem dan wel opgelost.
Of er moet iets flink kapot zijn, zou het aan de 3dkaart kunnen liggen?.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat zie je nog meer in dat foutscherm?
De info die er staat is namelijk essentieel om er meer over te kunnen zeggen. Ook zien we graag wat er in de eventlogs staat, maar voornamelijk zou ik willen zien dat je zelf wat meer moeite doet om het probleem op te lossen.
Ik pas de topictitel even aan, want iedereen hier heeft een windows probleem ;)
Windows probleem > [XP] Sinds nieuwe videokaart bsod's, apparaten niet herkend*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 15:21

FlyEragon

Alien Monkeys

Je kan een nieuwe installatie proberen op een andere HD. Toen ik een vervangende 6600gt (had eerste een 6800LE) kreeg bootte windows niet eens door, dacht eerst dat de videokaart defect was, maar het bleek dus uiteindelijk softwarimatig te zijn. Nieuwe XP install heeft het gefixt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt alles geprobeerd om het probleem op te lossen, ik heb 2 andere geheugenmodules erin gezet, een andere harde schijf, 2 nieuwe cd dvd drives, nieuwe voeding, drivers van acer gedownload en op zeker 6 verschillende manieren gebrand.

Maar het lijkt me sterk dat het aan de videokaart ligt, want daar heb ik toch nog zeker 3 dagen zonder problemen mee gespeeld, en een nieuwe windows installatie heb ik ook al tig keren gedaan.

En wat ik nog meer zie in dat foutscherm dat weet ik niet meer.
Want als ik de computer nu opstart dan reset hij zichzelf zodra ik het windows XP logo zie en als ik vanaf de cdrom opstart dat krijg ik dat foutscherm maar dan reset hij weer, en dat gaat te snel om te kijken wat er op dat foutscherm staat, enige wat ik nog weer is dat 0x0000007E.

Ik denk dat ik gewoon moet wachten tot ik de recovery CD van Acer binnen heb omdat daar de drivers opstaan van de hardware die ik in de computer heb.
Weet trouwens ook niet wat ik nog meer kan proberen.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 15:21

FlyEragon

Alien Monkeys

Bios instellingen verder gecheckt? zoals fast writes, agp speed etc etc ?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:06

BCC

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:18:
Maar het lijkt me sterk dat het aan de videokaart ligt, want daar heb ik toch nog zeker 3 dagen zonder problemen mee gespeeld, en een nieuwe windows installatie heb ik ook al tig keren gedaan.
Waarom kan een nieuwe videokaart niet na 3 dagen kapot gaan? De problemen begonnen nadat je die kaart erin zette, dus of hij is brak, of je voeding / mobo heeft problemen met dat ding. Probeer eens een andere en kijk wat er gebeurd.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Er zat trouwens een Nvidia 7300GS 512 mb in, en ik heb er nu een Ati kaart ingezet.
En als ik op de site van Acer kijk dan zie ik alleen een chipset driver van Nvidia en niet van Ati.
Misschien dat er wel Nvidia chipset drivers op me computer zaten en dat hij daarom ineens uitviel.
Is het wel mogelijk om een Ati kaart te gebruiken als je Nvdia chipset drivers op je computer hebt?.
( weet niet zoveel af van chipset drivers enzo, weet eerlijk gezegt niet eens wat het is. )

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Chipset en videokaart zijn twee verschillende dingen he ;) Chipset zit op het moederbord zelf, en de videokaart prik je er los in. Dus ik denk niet dat dat snel de oorzaak van het probleem kan zijn... maar wel dat het een Acer is, zou best eens op maat gemaakt kunnen zijn. waardoor software dan wel hardwarematig maar een paar videokaarten mee overweg kunnen.....

Klopt het dat als je enkel originele onderdelen gebruikt alles goed blijft functioneren?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
hij doet niks meer, ook niet met originele onderdelen.

heb em net weer opgestart en krijg nu weer een bleu screen.

Er is een probleem gevonden ...........................

***STOP 0x0000007F ( 0x000000, 0x000000, 0x000000, 0x000000 )

Dit vind ik een beetje raar, alles 0.

( Oh ja, ik had trouwens voor de nieuwe videokaart een verloopstuk voor de voeding moeten kopen, maar als het aan de voeding zou liggen zou de kaart het niet eens doen, toch? )

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 21:41 ]

Verwijderd

Volgens mij heb jij een falende harddisk aangezien het gewerkt heeft en de problemen blijkbaar alleen maar erger worden.

Bij een fresh install een NT loader die al 'kwijt 'raakt, enz...

Check je HD cables maar eens en probeer eens een andere HD...

Verwijderd

Topicstarter
heb nu een SATA harddisc erin zitten, en ik mijn oude computer heb ik weer iets anders, die heb ik er ook ingezet, dan krijg ik geen error maar dan restart de computer zodra ik het windows logo zie.

Dus misschien is het de harddisc niet, ik denk dat er iets flink naar de #%$@#$ is :'( .

De enige optie is gewoon wachten op de Recovery CD voor deze computer en dan maar hopen dat hij het doet.

En als hij het dan niet doet, mijn kamer is namelijk op de zolder en dat is een flinke val voor zon ding. :P
Pagina: 1