Hypotheektermijn te laat betaald, wat te doen....

Pagina: 1
Acties:
  • 3.798 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Stom, stom, stom....
Maar door een automatische incasso die ik over het hoofd heb gezien is de hypotheektermijn niet afgeschreven ivm onvoldoende saldo. Dit probleem wordt nu opgelost (overschrijving is "onderweg"). Maar wat ik me nu afvroeg: wat kan ik het beste doen. De geldverstrekker bellen en het probleem uitleggen. Afwachten en niets doen? Ik heb geen idee hoevaak ze het geld proberen af te schrijven.

De betaaldatum was de laatste dag van juni, afgelopen vrijdag dus.

Ervaringen hiermee?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

geen enkel probleem, meestal zitten er 3 incasso runs op een hypotheek. De dag zelf, 4 en 14 dagen later nog eens. Het zal dus gewoon afgeschreven worden en je hoort er nooit meer iets van is mijn ervaring (werk al 15 jaar in het bank gebeuren)

Krijg je toch een herinnering is er nog niets aan de hand, daarin zal staan dat ze nog een keer een incasso poging gaan doen. Aangezien er nu wel geld op staat gaat die dus gewoon lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Als je het BKR vreest... ergens in een foldertje las ik dat een gemiste hypotheek betaling pas bij 120 dagen (ergo: 4 maanden na de eerste gemiste betaling) wordt aangemeldt. Kortom, dat moet redelijk op tijd in te lopen zijn.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:11

JdM

Humbled

Jivecar schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:30:
Stom, stom, stom....
Maar door een automatische incasso die ik over het hoofd heb gezien is de hypotheektermijn niet afgeschreven ivm onvoldoende saldo. Dit probleem wordt nu opgelost (overschrijving is "onderweg"). Maar wat ik me nu afvroeg: wat kan ik het beste doen. De geldverstrekker bellen en het probleem uitleggen. Afwachten en niets doen? Ik heb geen idee hoevaak ze het geld proberen af te schrijven.

De betaaldatum was de laatste dag van juni, afgelopen vrijdag dus.

Ervaringen hiermee?
Whoa, ik heb weleens gehad dat mijn saldo eigenlijk ook niet toereikend was, mijn bank heeft toen gewoon betaald en mijn rekening even in het rood gezet, ik zit bij de rabobank, is die bank van jou zo hard ja?
Lijkt me toch dat een bank best begrijpt dat een hypotheek gewoon betaald MOET worden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:50

Brons

Fail!

JdM schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:46:
[...]

Whoa, ik heb weleens gehad dat mijn saldo eigenlijk ook niet toereikend was, mijn bank heeft toen gewoon betaald en mijn rekening even in het rood gezet, ik zit bij de rabobank, is die bank van jou zo hard ja?
Lijkt me toch dat een bank best begrijpt dat een hypotheek gewoon betaald MOET worden? :?
Je kan natuurlijk ook al te ver in het rood zitten, daar zitten limieten aan. Of je kan aangegeven hebben niet in het rood te willen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 23-08 14:12

dreeke

outdated icon

Een bank "begrijpt"als het goed is niet dat jij voor een hypotheek wel even rood kan staan, want dan moeten ze zich bemoeien met jouw geldzaken op een nogal persoonlijke manier.

Overigens hoef je niets te vrezen want het is echt niet zo dat je meteen een groot probleem hebt als je een paar dagen te laat bent.
Ze mogen om die reden nog niets doen, pas na een paar herhalingen komen ze met "dreigementen" over deurwaarders en dan duurt het weer een aardige tijd voordat die ook daadwerkelijk voor je deur staan.

De bewoner die voor mij in dit huis woonde waar ik nu zit, hield niet zo van betalen, had meerdere schulden uitstaan van enkele duizenden Euro's. Maar over een periode van enkele maanden veranderde er eigenlijk niets, bleven alleen maar herinneringen komen steeds.
(zijn post lag er nog van enkele maanden toen ik hier kwam, vandaar dat ik dat kon zien)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

dreeke schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:53:
De bewoner die voor mij in dit huis woonde waar ik nu zit, hield niet zo van betalen, had meerdere schulden uitstaan van enkele duizenden Euro's. Maar over een periode van enkele maanden veranderde er eigenlijk niets, bleven alleen maar herinneringen komen steeds.
(zijn post lag er nog van enkele maanden toen ik hier kwam, vandaar dat ik dat kon zien)
Foei, andermans post openmaken mag ook niet. ;)

Maar goed, ik heb ook zo'n figuur die eerst mijn telefoonnummer had. Man man man, al die schuldeisers die maar blijven bellen. Interessant. Op een gegeven moment gewoon leuk in gesprek met die mensen "Goh ja, Piet B., ja, nee dat ben ik niet, ik heb dit nummer nu al 2 jaar. Ook een schuldeiser? Ik heb er nog wel eens wat aan de lijn. Nee, sorry, ik woon niet op dat adres, ik heb alleen z'n nummer overgenomen. Succes met hem vinden, dan ben ik ook van deze onzin af!"

En dat dus al gewoon 2 jaar, soms met tussenpozen. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 23-08 14:12

dreeke

outdated icon

Ik heb er verder weinig last van gehad. De post was al bijna een jaar oud, daarna heeft de makelaar de brievendus dicht getaped. :P
1x een "deurwaarder" gehad van Neckermann, een mannetje in pak die vroeg of ik die en die was. Nee ben ik niet. Ok, fijne dag nog, doei.

Het Neckermann geintje was op zich wel leuk gevonden, ik hoorde later van mijn buren wat er gebeurd is.
Een mevrouw die in dit huis woonde (onderhuur) heeft heel het huis leeg gehaald, en heeft een complete inboedel besteld bij Neckermann.
Die gasten komen het bezorgen en zetten alles binnen neer.
Mevrouw gaat daarna naar buiten en komt niet meer terug.

De volgende dag komt er een man met een vrachtwagentje en die laadt alle spullen weer in, en komt ook niet meer terug.
Schuldeisers komen aan de deur maar het huis is leeg.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

De rabobank doet anders af en toe wel vreemd. Ik kan namelijk (op mijn verzoek) niet rood staan, maar het is weleens voorgekomen dat een automatische incasso toch werd afgeschreven en ik gewoon in het rood kwam te staan. Sommige andere incassos dan weer niet.

Creditcard (rabocard) gaat er iig altijd af, maar die is van de bank zelf. Ook de hypotheek gaat er gewoon af als er niet genoeg geld staat (en die is niet van de rabo), terwijl ik met de geldautomaat niet onder de 0 kan komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Gerco op 03-07-2006 22:29 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:54

SmartDoDo

Woeptiedoe

Titelfixje en een move naar WI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Gerco schreef op maandag 03 juli 2006 @ 22:27:
De rabobank doet anders af en toe wel vreemd. Ik kan namelijk (op mijn verzoek) niet rood staan, maar het is weleens voorgekomen dat een automatische incasso toch werd afgeschreven en ik gewoon in het rood kwam te staan. Sommige andere incassos dan weer niet.

Creditcard (rabocard) gaat er iig altijd af, maar die is van de bank zelf. Ook de hypotheek gaat er gewoon af als er niet genoeg geld staat (en die is niet van de rabo), terwijl ik met de geldautomaat niet onder de 0 kan komen.
Klopt, dat zijn harde incasso's, die trekken zich niets aan van limieten op rekeningen. Als je niet rood kunt staan, dan moet je wel zo snel mogelijk je saldo aanzuiveren. Ook al hoef je niets te betalen of te pinnen en betaal je gewoon rente. In tegenstelling tot rekeningen waarop wel een limiet bestaat.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Ik snap alleen niet waarom de bank dat toelaat. Ik heb ze gevraagd mij geen krediet te verstrekken, maar toch doen ze het. Ik heb liever dat dat soort incassos gewoon mislukken, mensen kunnen zich alleen maar makkelijker in de schulden steken op deze manier.

Aan de andere kant is het wel prettig als je zeer tijdelijk even krap zit (lees: twee dagen voor je salaris aankomt).

[ Voor 19% gewijzigd door Gerco op 04-07-2006 08:18 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:17

André

Analytics dude

In mijn begin periode als huiseigenaar heb ik regelmatig een termijn niet betaald omdat het klussen veel geld kostte. 2 weken later werd het dan alsnog afgeschreven. Bij latere navraag bleken ze daar niets mee te doen, tenzijn je constant te laat betaald. Dan sta je intern als lichte wanbetaler te boek, dus nog niet bij het BKR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gerco schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 08:09:
Ik snap alleen niet waarom de bank dat toelaat. Ik heb ze gevraagd mij geen krediet te verstrekken, maar toch doen ze het. Ik heb liever dat dat soort incassos gewoon mislukken, mensen kunnen zich alleen maar makkelijker in de schulden steken op deze manier.

Aan de andere kant is het wel prettig als je zeer tijdelijk even krap zit (lees: twee dagen voor je salaris aankomt).
Die "harde" incasso's zijn ook de incasso's die je niet zelf kan storneren. Vaak zijn dat CC-incasso's, collegegeld en hypotheken (hangt een beetje van de bank af). De meeste banken gaan er vanuit dat je dat soort incasso's niet fout wil laten gaan :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Mijn vriendin en ik hebben dit ook een keer gehad, maar niet opgemerkt.
Meer dan een jaar later had de bank ons gevonden (ze hadden nog een oud adres van ons staan :o ) en toen hebben we het geld alsnog overgemaakt.
In de tussentijd hadden wij continu voldoende saldo staan, maar hebben ze toch niet automatisch afgeschreven.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Mja, als het alleen voor een zeer beperkt aantal incassos is (zoals huur en/of hypotheek), kan ik er wel mee leven. Dat zijn inderdaad dingen die je altijd wilt betalen. Andere dingen zoals creditcards, wehkamp, neckermann, andere leningen, etc lijkt me een slecht idee. Je hebt niet voor niets een limiet (of die nu 0 is of hoger).

Overigens tillen hypotheekverstrekkers niet allemaal even zwaar aan een gemiste betaling. Ik werd een keer gebeld dat ik een achterstand had, maar ik wist van niets. Blijkt dat ik drie maanden terug een verkeerd betalingskenmerk op de overboeking gezet had en die misten ze dus pas na drie maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb ook wel eens een brief van de postbank gehad. Bleek dat ze van een totaal verkeerd rekening nummer probeerden af te schrijven (hoe dat komt ben ik nog steeds niet achter). Het levensverzekerings deel werd echter wel goed afgeschreven.

Goede rekening nummer doorgegeven aan de Postbank en sindsdien loopt het wel goed, over noteringen bij het BKR is volgens mij geen sprake (was geloof ik twee maanden ofzo)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 19:14
Het is ook voorstelbaar dat de hypotheek bij dezelfde bank loopt als de rekening-courant. Banken hebben doorgaans de regel dat ze geld mogen overboeken tussen jouw rekeningen als je niet aan de verplichtingen van één van die rekeningen voldoet. Ze kunnen dus ook je spaargekld aanspreken.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1