Ik repareer voor vrienden en bekenden regelmatig pc's (zonder vergoeding voordat ik daar vragen over krijg) Doorgaans kom ik er wel snel uit maar nu heb ik echt iets onverklaarbaars. Ik heb een HP Micro PC'tje plaatje. Deze gaat in windows zomaar uit. Na enkele minuten of soms al eerder gaat het beeld op zwart, alsof de monitor geen informatie meer krijgt. Dan reageert hij ook nergens meer op. Ik kan op alt ctrl del drukken tot ik een ons weeg, het verandert niets. Ik kom er niet uit wat het is.
het systeem:
P4 2.66 FSB 533
256 MD DDR 3200
Maxtor Diamondmax Plus 8 40 GB
Voor de rest kan ik vanwege de anatomie van de machine niet goed ontdekken wat erin zit. Het is een standaard HP office computertje met een Micro-ATX bordje en merkwaardig soort langwerpige platte voeding die niet verwisselbaar is met normale voedingen. Wat ik tot dusverre heb gedaan:
Memtest, na 13 runs geen een foutje
Ander geheugen, maar zelfde probleem
HD gechekt op bad clusters en dergelijke maar helaas niets
HD gedefragd (je moet tenslotte wat) maar ook niets dat daarna veranderd was
In de bios gaat ie trouwens niet uit. Daar kan je hem gerust uren in laten staan.
Ik zit zelf nog te overwegen om knoppix te draaien om uit te zoeken of die dan stabiel blijft. Verder zou ik windows er opnieuw opkunnen zetten maar aangezien het mijn pc niet is doe ik dat liever niet zonder overleg. Daarnaast wil ik toch graag voordat ik zoiets ga doen alle andere dingen getest hebben. Iemand enige suggestie?
-edit- typo's
het systeem:
P4 2.66 FSB 533
256 MD DDR 3200
Maxtor Diamondmax Plus 8 40 GB
Voor de rest kan ik vanwege de anatomie van de machine niet goed ontdekken wat erin zit. Het is een standaard HP office computertje met een Micro-ATX bordje en merkwaardig soort langwerpige platte voeding die niet verwisselbaar is met normale voedingen. Wat ik tot dusverre heb gedaan:
Memtest, na 13 runs geen een foutje
Ander geheugen, maar zelfde probleem
HD gechekt op bad clusters en dergelijke maar helaas niets
HD gedefragd (je moet tenslotte wat) maar ook niets dat daarna veranderd was
In de bios gaat ie trouwens niet uit. Daar kan je hem gerust uren in laten staan.
Ik zit zelf nog te overwegen om knoppix te draaien om uit te zoeken of die dan stabiel blijft. Verder zou ik windows er opnieuw opkunnen zetten maar aangezien het mijn pc niet is doe ik dat liever niet zonder overleg. Daarnaast wil ik toch graag voordat ik zoiets ga doen alle andere dingen getest hebben. Iemand enige suggestie?
-edit- typo's