Preloaden (spel)

Pagina: 1
Acties:

• Elm0
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-01 12:04
Ik heb van iemand te horen gekregen dat je dingen / software kunt preloaden, om zo betere performance kunt krijgen, ik heb namelijk best wel last van FPS lag,

hij zei dat je dit met een programma kon instellen, hiermee zou je dan je interne geheugen de game laten preloaden (of wat dan ook , weet niet precies) en dan een veel betere performance zou krijgen.

hoe moet ik mijn vid kaart / ram tweaken om dat voor mekaar te krijgen ?
weet iemand of dit kan, of hoe dit moet??

mijn systeem:
3.4 Ghz HT
2 GB ram (3200)
6610 XL (ja ik weet -_-)
500 GB HDD (2x250)

[ Voor 7% gewijzigd door Elm0 op 03-07-2006 21:12 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 13:35
Heb je hardeschijfactiviteit tijdens de hapermomenten? Zo ja, dan zou het kunnen helpen. Zo nee, ik vrees dat je videokaart de instellingen niet helemaal lekker aankan.

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Het lijkt me dat het spel zelf alles moet preloaden, het lijkt me niet handig als je het spel gaat preloaden :+ (aangezien alles nog gedecomprimeert moet worden, je een OS hebt etc.). Tenzij je iets als dat Gigabyte I-Ram achtig spul gaat nemen lijkt het me niet een geweldige oplossing.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:59

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

er zijn wel sommige games waar je wat cache settings kan aanpassen zoals bv half life 2 waardoor deze meer in je ram geladen wordt, maar dit is per game.
voor zover ik weet is er geen aparte software for imho, omdat ik verder ook iets is wat je os doet. wel kan je er voor zorgen met bv tweak xp dat je os meer in je geheugen geladen wordt, hierdoor kan je algemeene performance wat omhoog gaan :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Elm0
het gaat dus om Counter-Strike: Source (Half-Life 2 mod dus ;))

EDIT1:maar hoe zou ik dan zoiets aanpassen, is hier software voor, of meot dit manueel gebeuren ?

Beetje offtopic:
EDIT2:ik heb op dit moment de volgende cooler: "Arctic CPU koeler Freeze 7 Socket 775" maar ik heb in het programma SpeedFan een temperatuur rond de 73 graden (op dit moment) ik heb echt het gevoel dat ie gaat fikken ^^

hij si anders ongeveer ~67

is dit gevaarlijk? moet ik andere cooler kope?
of kan ik iets aanpassen zodat die cooler toch beter zun 'werk' doet

[ Voor 105% gewijzigd door Elm0 op 03-07-2006 21:52 ]

Verwijderd

Er is software die je de mogelijk geeft een ramdrive te maken op je eigen geheugen. RamdriveXP ofzo

Overigens is de Artic Freezer 7 een prima cooler hoor, is de intel versie van de freezer 64. En die komt bijna altijd zeer goed uit testen

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 22:08 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
50 graden is een leuke temp voor intel maar 60 is al een erg hoge temp dus ik zou toch een kijken of hij goed vast zit

en intels clocken vanzelf terug als hij te warm word dus dat zou het kunnen zijn

[ Voor 27% gewijzigd door DECOY88 op 03-07-2006 22:15 ]

• Elm0
Hij zit er wel goed op, maar ik heb toch nog steeds een hoge temperatuur in mun pc / proc.
ik heb een Prescott trouwens

op dit moment 66 (wel hele nacht uit gestaan :S) hoe kan ie dan zóóóó warm zijn.
ik kijk het btw met SpeedFan

Verwijderd

Kijk eens een keer in de bios dan.... en niet teveel of geen koelpasta gebruikt? (Standaard vraagje ;))

• Sandern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-01 19:07
Elm0 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:45:
het gaat dus om Counter-Strike: Source (Half-Life 2 mod dus ;))

EDIT1:maar hoe zou ik dan zoiets aanpassen, is hier software voor, of meot dit manueel gebeuren ?
In source engine kan je door middel van config files vooral de sounds van te voren inladen, deze worden namelijk tijdens het spel dynamisch ingeladen. Dit veroorzaakt de meeste "stutter" in source (en dan vooral in half-life 2). Ook veroorzaakt het auto-saven veel schokken.

Hier heb je een pagina waar je die config files kan vinden (ook voor counter strike source):
http://www.jong.pwp.blueyonder.co.uk/hl2/index.htm

• Herzeleid
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:47
Ik heb waarschijnlijk dezelfde pc elmo...een medion zeker?
Die prescotts worden goed warm ja en dus heb ik er ook een Arctic Freezer 7 eropgezet.
Hoger als 70C komt ie nooit en nu het op mn kamertje 30C is staat ie op 60C

[ Voor 12% gewijzigd door Herzeleid op 04-07-2006 16:32 ]

Pagina: 1