Realtek 850 7.1channel AC'97 of Soundblaster Live! 5.1

Pagina: 1
Acties:

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-02 17:17
Ik heb een ASRock 939 Dual sata moederbord met onboard Realtek 850 7.1channel AC'97.
Op zolder heb ik nog een Soundblaster Live! 5.1 liggen.
Ik gebruik ze voor stereo geluid dus geen surround mijn vraag is welke geeft de beste geluidskwaliteit?
Ik kan er weinig over vinden.
Alvast bedankt

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:07

Jimbolino

troep.com

sluit ze om de beurt aan en benchmark ze zelf met:
http://audio.rightmark.org/

post daarna de resultaten hier, ik ben zelf ook wel benieuwd !

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
de soundblaster live! zal veel beter geluid leveren dan die Realtek chipset. Als het nu een Azalia chipsetje was zou ik miss nog zeggen je hoeft je soundblaster niet af te stoffen, maar als je er toch een hebt liggen zou ik hem zeker voor dat onboard ding in de plaats zetten.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Live! Live! Live!

Smaken verschillen, maar het geluid van de Live! is gewoon stukken beter. Het klinkt veel strakker en voller.

Maar goed, dat verschil zou je zelf ook kunnen horen ;).

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:24
Ik heb ook dat realtek dingetje... Mwah.. de geluidskwaliteit is prima, maar drivergekl**t.
Nee stof die Live! maar af!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-02 17:17
Ik stelde deze vraag ook in een chatkanaal waar iemand op zit die zeer veel verstand er van heeft.
Die raadde mij echt af om de Live! erin te doen omdat er problemen op treden waar je gek van wordt.
Je zal niet kunnen vinden of dit nou van die Live! kaart komt.
Misschien als ik weer een paar duiten over heb ik een audigy2 koop. 8)

• Jckx
  • Niet online
pinojo123 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 15:21:
Ik stelde deze vraag ook in een chatkanaal waar iemand op zit die zeer veel verstand er van heeft.
Die raadde mij echt af om de Live! erin te doen omdat er problemen op treden waar je gek van wordt.
Je zal niet kunnen vinden of dit nou van die Live! kaart komt.
Misschien als ik weer een paar duiten over heb ik een audigy2 koop. 8)
Dat één iemand problemen heeft hoeft niet te betekenen dat iedereen die heeft. Heb Live! on-board geluid, maar nog nooit een probleem mee gehad.

Maar een Audigy 2 is natuurlijk nog een stuk beter :).

Verwijderd

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan, mijn PC zit aangesloten op een vrij prijzige NAD componentenset met een set Mission staande zuilen als speakers. Maar het verschil in geluidskwaliteit is groot. De Live! zal een veel mooier laag, veel strakkere hoog weergeven.

Ander voordeel bij mij was dat GTA: San Andreas met de onboard veel slomer was dan met de Live! chipset (bugje?)

Je moet gewoon in de bios de onboard geluidskaart uitschakelen en even de drivers van Creative installeren -> Voila.

Ik heb overigens een Asus P4P800 se mainboard..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 16:57 ]

• Jckx
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 16:56:
...
Ander voordeel bij mij was dat GTA: San Andreas met de onboard veel slomer was dan met de Live! chipset (bugje?)
...
Dat komt omdat Realtek veel meer van je CPU eist dan de Live!. Nog een reden om de Live erin te zetten ;)
Pagina: 1