Toon posts:

Computer slaat zomaar uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Een weekje terug zat ik zoals gewoonlijk te computeren waarna ik ging eten. Na het eten wilde ik weer achter me pc en tot me verbasing stond hij uit. Dus ik zet hem aan. En tja... een gigantische brand lucht. Ik zette hem dus meteen uit en na een tijdje probeerde ik de oorzaak te vinden.
Nadat ik aan de voeding had geroken wist ik het haast wel zeker. Dat ding stonk van binnen niet normaal. Dus ik stuurde hem meteen terug voor een RMA (had hem nog niet zo lang).

Nou kreeg ik in de tussentijd een andere voeding te leen van een vriend en probeerde ik me PC weer draaiende te krijgen. Hij leek het te doen totdat ik na 15 minuten ofzo die lucht weer rook en de pc weer gewoon uitviel.
Hij doet het nog wel, alleen moet er een wacht tijd tussen zitten. :P Zo niet dan knalt hij weer meteen uit. (de voeding die ik terug heb gestuurd zat waarschijnlijk alleen meer gevuld met dat stink luchtje omdat er een intake fan in zit O-) )

Iemand eenige idee waar ik naar moet kijken of wat dan ook? Heb nu namelijk geen idee wat stuk is (iig niet de voeding). :9

Thanks in advance.

Misschien relevant (al lijkt me dat stug):
p4p800-e deluxe
intel pentium 4 2,8 ghz 512kb
3x 512MB PC3200 DDR400 Corsair
2x Dvd +/- brandje
2x HHD (sata van 160 gb en een ide van 120 gb)

//
Net alle onderdeeltjes verwijderd en er zaten gigantische stof lagen in mijn Zalman CNPS7000Cu koeler en zo ook heel veel/dik rond me processor.. weet niet of dat een oorzaakje kan zijn van het zomaar uitvallen..?

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik zou oppassen voor je proc, pentium 4 zijn DE heethoofden, en als je koeler vol stof zit is ook niet echt geweldig

kun je nergens sporen van brand oid zien op je moederbord?

--ze hebben ingebouwde beveiliging dat ze bij een bepaalde temperatuur zichzelf uitschakelen, dus het zou kunnen dat je processor veel te heet werd, dan schakelt de boel zich uit--

[ Voor 35% gewijzigd door RoTro op 03-07-2006 20:38 ]

• Evano
  • Nu online
Wat voor merk en type voeding was het?

Waarschijnlijk kon die voeding jouw systeem niet meer trekken.
Je zult er dus eentje moeten hebben met meer vermogen.

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 12:13
Processor overhit? pentium4 kan nog wel eens heet worden als je cooler het niet goed doet.

• RoTro
  • Niet online
naar alle waarschijnlijkheid wordt je proc dus te warm,

maak gewoon alles zo goed mogelijk schoon, de boel ff laten afkoelen (voor zover dat mogelijk is in deze hitte :P)

en dan maar es kijken of ie et wat langer volhoudt
probeer ook even je temperatuur en voltages uit te meten, dat kan nog wat aanwijzingen leveren

Verwijderd

die p4 is geen prescot maar een northwood en die worden niet warm (als ik het goed zie), mij northwoods draaien onder de 40 graden met 30 graden kamertemp!

Zou het niet kunnen zijn dat de leen voeding te zwak is?

Verwijderd

Topicstarter
Rotro schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:37:
kun je nergens sporen van brand oid zien op je moederbord?
nee geen sporen te zien. Heb zo goed mogelijk geprobeerd te kijken.
blacktarantulaX schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:39:
Wat voor merk en type voeding was het?
450 Watt PSU - Aerocool Aeropower B&S
moet het trekken aangezien me vorige voeding (een sweex 650w) het een jaar trok... en als die het al vol houd....
Rotro schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:44:
naar alle waarschijnlijkheid wordt je proc dus te warm,

maak gewoon alles zo goed mogelijk schoon, de boel ff laten afkoelen (voor zover dat mogelijk is in deze hitte :P)

en dan maar es kijken of ie et wat langer volhoudt
probeer ook even je temperatuur en voltages uit te meten, dat kan nog wat aanwijzingen leveren
ok ik ga het uit proberen maar ik moet eerst even koelpasta halen (meteen morgen ochtend). Alhoewel het niet normaal kan zijn dat het zo een brand lucht af gaf dus ik ben bang dat de processor ofzo nu gewoon kapot is... en tja.. hoe kom je daar achter als ie het blijft flikken...
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:50:
die p4 is geen prescot maar een northwood en die worden niet warm (als ik het goed zie), mij northwoods draaien onder de 40 graden met 30 graden kamertemp!

Zou het niet kunnen zijn dat de leen voeding te zwak is?
nee mijne word sinds de aanschaf (zeker een jaar terug) standaard zowat 50 en stressed maximaal 62. Terwijl me kamer temp meestal rond de 20 is ofzo)
Het zou kunne dat die te zwak is aangezien het 350W is maar ik heb nu dezelfde reactie als ik met de eigenlijke voeding had van 450W, het precies hetzelfde uitklappen en een brand luchtje...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok het was waarschijnlijk echt de temperatuur van me CPU. De zogenaamde "ik weet zo veel van pc's omdat ik er een opleiding voor gedaan heb" gozer die me Zalman fan een tijdje terug had gemonteerd had waarschijnlijk teveel koelpasta gebruikt want ik heb een temp van 40 (idle) (ook in de warmte van vanmiddag) terwijl ik normaal boven de 50 zat. :/
Gewoon wat nieuwe koelpasta en het zaakje draaid weer... pff.. Wel vreemd na zo een sterke brand lucht... maarjah THANKS voor het advies. :) Jullie hebben me leven gered... een vakantie zonder pc... pff..
Pagina: 1