Toon posts:

[Flash MX] getURL probleem in Firefox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Flash animatie gemaakt van een menu, die aan het eind van de animatie via getURL de pagina herlaadt en een parameter meegeeft voor php. Aan de hand van die parameter begint de Flash animatie na herladen op een bepaald punt. Voorbeeld:

1) pagina "index.php" met Flash movie (rijtje buttons)
2) user klikt op button "test"
3) button animeert
4) animatie klaar -> getURL("index.php?menu=test"); en in het volgende frame stop();
5) pagina herlaadt en parameter wordt meegegeven aan Flash movie d.m.v. FlashVars
6) Flash movie springt meteen naar frame "test" d.m.v. gotoAndPlay(menu);

Dit werkt wel in IE, maar in Firefox lijkt het alsof de pagina meerdere keren ververst wordt, en de Flash movie springt naar meerdere frames tot ie op een willekeurige plaats eindigt. Je ziet diverse animaties van de buttons in willekeurige volgorde.

Als ik de var test via een dynamisch textfield dan komt die altijd 100% goed door. Het lijkt dus niet aan het doorgeven van de variabele te liggen. Wat kan dan dat verspringen van de pagina veroorzaken? Vind Firefox "getURL" soms niet leuk?

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Tja, Internet Explorer en Firefox kunnen soms rare dingen met je Flash doen, probeer het volgende eens:

Download nieuwe flash player voor Firefox
Maak je cache leeg (buffer in firefox) om de oude flash file te laten vernieuwen met de nieuwe
Check je actionscript voor onnodige keyframes die verspringen kunnen veroorzaken
Ik test mijn flash movies altijd in Firefox en het werkt ook meestal wel zoals het hoort, controlleer ook je code en html nog eens goed zou ik zeggen, succes!

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Gebruik je wel een preloader in de nieuwe swf?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

D4V3 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 23:58:
Tja, Internet Explorer en Firefox kunnen soms rare dingen met je Flash doen, probeer het volgende eens:

Download nieuwe flash player voor Firefox
Maak je cache leeg (buffer in firefox) om de oude flash file te laten vernieuwen met de nieuwe
Heb je concrete aanwijzingen dat het aan een bepaalde Flash Player versie ligt en dat de laatste versie het probleem oplost?
Check je actionscript voor onnodige keyframes die verspringen kunnen veroorzaken
Wat heeft de actionscript zelf met onnodige keyframes te maken?
Ik test mijn flash movies altijd in Firefox en het werkt ook meestal wel zoals het hoort, controlleer ook je code en html nog eens goed zou ik zeggen, succes!
Wellicht handig om niet zomaar lukraak wat te roepen, wat kant nog wal slaat :)
LB Back schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:52:
Gebruik je wel een preloader in de nieuwe swf?
Het is volgens mij dezelfde swf ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter, ik mis een beetje het zelfonderzoek in je verhaal. Ik weet dat er wat probleempjes zijn met ActionScript2.0 en Firefox, maar ik kan aan de hand van je verhaal niet bepalen waar het aan ligt.

Probeer toch je topicstart wat extra uit te breiden met minimaal de volgende informatie:
• Welke Flash player target je bij het publishen
• Welke Flash player gebruik je nu
• Heb je dit probleem ook altijd in een simpele testcase
• Heb je relevante code, swf en fla online

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Excuus voor de late reactie, ik heb ondertussen eerst even jullie tips uitgeprobeerd en wat dingetjes getest. Na het toevoegen van een preloader lijkt het probleem opgelost, dus ik vermoed dat ik naar een frame wilde springen dat nog niet geheel geladen was. IE kan daar blijkbaar iets beter mee omgaan dan Firefox.

Bedankt voor de reacties! :)
Pagina: 1