Toon posts:

[Mighty Mouse] Scrollballetje scrolt niet meer naar beneden

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds vandaag doet mn muis een beetje raar.. Hij wil niet meer naar beneden scrollen. Naar boven en opzij is geen probleem. Als je dat doet hoor je het 'normale' geluidje. Echter als je verticaal naar beneden scrollt, hoor je niets en gebeurt er ook niets. Ik heb de muis minder dan twee maanden, en er zijn geen gekke dingen mee gebeurt. Is hij kapot, of misschien vies geworden ofzo? Iemand ervaring hiermee?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Hij is waarschijnlijk vies. Die kans is vrij groot, want het is gewoon een mechanisch balletje. Je kunt het balletje schoonmaken door een doek nat te maken met wat zeepsop, en daar de muis op z'n kop overheen te vegen, zodat het balletje over de doek gaat. Dat heeft bij mij in ieder geval goed geholpen.

Hier stond achterhaalde informatie…

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja, die dingen worden (te) snel heel vies. Eerst proberen zelf schoon te maken, als dit niet lukt terugbrengen naar de winkel en nieuwe vragen.

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik heb hetzelfde gehad en hem omgeruild.

Wat ik nu wel regelmatig doe is iets dat ik al vaker heb gehoord: ietwat vochtig doekje een rollen maar, gewoon over de scrollbal heen wrijven in verschillende richtingen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, een beetje peuren met een speld en boenen met een doekje lijkt het voorlopig te hebben opgelost. Even aankijken hoe het verder loopt.. Bedankt allemaal!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-02 16:41

The_DoubleU

Tweaker in München

Nu we het toch over muizen en scrollen hebben.
Kunnen mensen met een mighty mouse voor mij de volgende test doen.
Ga naar http://www.macrumors.com/ met Safari
Ergens op het midden van de pagina zie je een google ad die net zo breed is als de midelste column.
hou je muis pijl in het midden van je scherm en scroll naar beneden.
Resultaat (bij mij) -> scherm wil niet verder naar beneden, blijft hangen op de google ad.
plaats nu de muis pijl onder de google ad en scroll nu naar boven.
Resultaat -> dat werkt wel
Plaatst de muis pijl aan de zijkanten van de google add (nog wel op de ad, maar niet in het midden van de ad) scroll naar boven/beneden
Resultaat -> dat werkt ook.

Heb dit probleem alleen met safari, en nog geen andere google ads gevonden die dat doen.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Dat probleem heb ik ook in Safari, het lijkt erop dat bepaalde (flash?) banners de scrollbewegingen opvangen en niet aan Safari doorgeven. Erg irritant als je 't mij vraagt. Ik gebruik ze niet, maar zoiets schreeuwt gewoon om een bannerblocker

Hier stond achterhaalde informatie…

Pagina: 1