Maxtor 6L60M0 en XFX Revo64 RAID probleem

Pagina: 1
Acties:

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
heb zojuist een XFX revo 5 poort raid controller bij alternate gehaald en een nieuwe Mator 160gb sata schijf, model 6V160E0 (148GB effectief)
de nieuwe schijf, daar heb ik geen probleem mee, maar wel met de "oude" Maxtor 160 sata schijf uit de pc, model 6L160M0 (152 GB effectief)

deze is na een reboot/reset van de pc telkens uit de raid 1 gezwierd

als ik die schijf configureer als jbod (dus raid 0 met 1 schijf), dat lukt wel goed en dit blijft ook goed na een reboot
de schijven hebben verschillende grootte maar ik heb de kleinste als "bron" genomen bij het instellen van de raid 1
bios heb ik ook gel geupgrade van 1.5.x.x naar 1.7.x.x

iemand een suggestie wat er fout zou kunnen zijn?

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
update
heb een Maxtor 250GB SATA schijf aan de controller gehangen, en de raid 1 laten rebuilden op deze schijf, een reboot gedaan, alles ok, power of en on, alles ok

dus die 6L160M0 zou kunnen kapot zijn maar dat is ze dus niet, want ze werkt voor zover ik kan zien

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-02 08:09
Klinkt misschien niet handig, maar terugbrengen is een goede optie. NetCell (raid chip ontwikkelaar) is ermee gekapt en er is geen support meer, geen driverontwikkeling, niks meer, tenminste van wat ik in een ander topic gelezen heb.

Topic: [rml][ XFX Revo64] 64-bit software gezocht[/rml]

[ Voor 21% gewijzigd door DaCoTa op 04-07-2006 01:11 ]

• bastian.hoen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
simpel even een mailtje aan maxtor en vraag een firmware update van je schijf
dit probleem heb ik namelijk ook gehad en dit was over naar deze update
verder is een andere nadeel van die xfx dat je met raid 0 maar max 4 schijven kunt gebruiken
druk je er 5 in dan moet en zal hij in raid 3 best jammer dus
gr bastian