Toon posts:

Probleem met mijn LCD-scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb overlaatst problemen met mijn scherm :s ... Ik krijg allerlei strepen erop .. Vanaf ik scrol kom hetn og erger ... Ik kan alles doen wat ik wil met mijn PC, maar die STREPEN staan dan op me scherm :s ... Zie hieronder een afbeelding over het probleem ...

Afbeeldingslocatie: http://www.bowlingstones.be/see.JPG

Ikzelf denk dat het geen probleem met het scherm is, maar mss mijn grafische kaart die oververhit is ofzo ... Kweet niet, mss weten jullie raad, als ik in veilige modus opstart, krijg ik maar één balk met zo'n strepen, bij het opstarten zelf al vertoond ie hier en daar strepen ..;

Hopelijk is het niet zo erg ..

mvg,
Frederic

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:38
aangezien het een screenshot is, en ik hetzelfde zie als jou, ligt het dus aan je grafische kaart. Kijk idd of die oververhit (controleer of de fan draait), check of er niet te veel stof tussen zit etc.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

Heeft idd te maken met je grafische kaart en niet met je beeldscherm. Je zou de temperatuur kunnen uitlezen of er is een tafelfan oprichten om te kijken of dat het probleem verhelpt.

Verwijderd

Probeer anders een andere video kaart (als je die hebt)
Of een andere vga kabel. Kan mischien ook daar aan liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier geen andere VGA-kabel liggen, alsook geen andere grafische kaart omdat dit niet de PC is bij mij thuis ..

En wat is een "tafelfan " ???

Zijn er (gratis) programma's die de warmte meten van uw grafische kaart enzo ???

Verwijderd

Wat voor kaart is het eigenlijk? is wel handig om te weten 8)7

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Inderdaad een standaard-symptoom van een oververhitte videokaart..

Even je zijpaneel van je kast afhalen en dan zoiets ertegenaan laten blazen:
Afbeeldingslocatie: http://www.e-d.nl/images/Princess%202520.jpg
(Dat werd bedoeld met "tafelfan")

Dan je PC herstarten en kijken of het helpt.. Kijk ook ff of de koeler van je videokaart nog draait en of deze misschien niet vol zit met stof ofzo.

• whkan
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-06 00:07
Afbeeldingslocatie: http://www.pr.nl/upload/webshop/CN214.jpg

Een fan die op een tafel past.

- te laat -

[ Voor 9% gewijzigd door whkan op 03-07-2006 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 7/3/2006, 20:08:09
Machine name: PC
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: MEDIONPC
System Model: MS-7012
BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz (2 CPUs)
Memory: 512MB RAM
Page File: 255MB used, 993MB available
Windows Dir: D:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

--------------
Display Devices
---------------
Card name: MEDION RADEON 9800XL
Manufacturer: ATI Technologies Inc.
Chip type: RADEON 9800 AGP (0x4E48)
DAC type: Internal DAC(400MHz)
Device Key: Enum\PCI\VEN_1002&DEV_4E48&SUBSYS_85001787&REV_00
Display Memory: 128.0 MB
Current Mode: 1024 x 768 (32 bit) (60Hz)
Monitor: Plug en Play-monitor
Monitor Max Res: 1600,1200
Driver Name: ati2dvag.dll
Driver Version: 6.14.0010.6378 (English)
DDI Version: 9 (or higher)
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 8/12/2003 22:34:48, 369152 bytes

... Kheb dat gevonden bij de "DXdiag" :)

Verwijderd

Topicstarter
Kheb er dus zo'n "tafelfan" gebruikt .. En dat probleem is er nog altijd :s ... Ik krijg nog altijd strepen op de excact zelfde plaats ... Het is zo'n Aldi-PC wel :)

Bon ik heb "Speedfan" geïnstalleerd en ik krijg dit als output ...

Afbeeldingslocatie: http://www.bowlingstones.be/see2.JPG

Ik heb CS:Source getest op de computer en die werkt normaal (wel soms haperingen) .. MAar toch met die rare strepen opt scherm.

Afbeeldingslocatie: http://www.bowlingstones.be/see3.JPG

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 20:56 ]

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16
Kan ook zijn er er een deel van het geheugen van de videokaart defect is.

Dan krijg je ook dit soort symtonen.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Laatste tijd vliegen er veel Radeon 9800's uit. Bij veel wordt het probleem toegewijd aan slecht geheugen. Het is denk ik het best om de kaart in een andere PC te testen. Op die manier kun je uitzoeken of het probleem bij de kaart of bij de rest van het systeem ligt.
Dit zijn dingen die je makkelijk zelf had kunnen bedenken, probeer iets meer inzet te tonen in plaats van maar af te wachten.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Deinstalleer je drivers eens, en reinstall ze opnieuw (desnoods omega drivers). Heb ditzelfde probleem ook een keer gehad (en soms nog steeds). Was driver probleem.
Laat me raden: het is een Sapphire? ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet afgewacht ??? :s

Ik kom hier bij mijn broer thuis en zijn PC is defect .. Maar zelf durf ik er niet teveel aan te komen, dus vroeg ik het aan jullie, mss hebben jullie hetzelfde probleem gehad ...

Het is zo'n aldi-PC -> met een radeon kaart ;)

Bon we hebben gebeld .. en naar schijnt is hij nog in garantie .. Beter niet te prutsen als ie nog in garantie is .. Thx voor jullie hulp .. Ik hou jullie wel op hoogte

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:41
cybersteef schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:24:
Laatste tijd vliegen er veel Radeon 9800's uit. Bij veel wordt het probleem toegewijd aan slecht geheugen. Het is denk ik het best om de kaart in een andere PC te testen. Op die manier kun je uitzoeken of het probleem bij de kaart of bij de rest van het systeem ligt.
Dit zijn dingen die je makkelijk zelf had kunnen bedenken, probeer iets meer inzet te tonen in plaats van maar af te wachten.
Slik..... hier hebben we ook een Radeon 9800 in een Aldi PC :/ :o

• ercolano
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-07 08:48
Zelfde probleem hier gehad. lag niet aan drivers, aangezien het eerste intel-scherm er al last van had (dan heeft hij nog niet zoveel geladen). Medion gebeld en die hebben er vandaag een nieuwe ingestopt. Grafisch o.k., maar dat ding maakt een giga-herrie (deed de vorige niet). Het is net of er een vliegtuig opstijgt onder je bureau.

Een en ander geprobeert (ontstoffen, table-fan, airco, nieuwe drivers, ...) Wie heeft andere oplossing dan medio weer bellen ?

Cheers,

Erco

Gasloos | Pana 9J | 300l boiler | 8000wp | PHEV

Verwijderd

Gewoon kaart opsturen, ziet er uit als brak geheugen, heb precies zelfde gehad op mn 9800pro...
Pagina: 1