[BF2] framedrops van 60 naar 15

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 14:11

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Ik heb recentelijk mijn PC geupgrade. Alles opnieuw geinstalleerd en geupdate, daarna spellen erop en patches erbij. Lijkt mij niet meer dan logisch.

Alle spellen draaien perfect op het max, behalve BF2. BF2 an sich draait als een tierelier, alles max en 4XFSAA trekt ie met een leuke 60FPS voort. Alleen valt het spel af en toe terug in een diashow, waardoor spelen alles behalve aantrekkelijk wordt.

Ik draai op een AMD64 X2 3800+, asrock dual mobo vanwege AGP aansluiting op 6800GT met 2GB aan mem erop.

Verder niets fancy aan, gewoon rechttoe, recht aan geinstalleerd. Maar ik weet dus niet waar het aan ligt...

www.avpnews.com

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-11 20:31
Hmmz. Het kan niet echt aan je hoeveelheid geheugen liggen, je hebt immers die 2GB die nodig zijn om het spel echt lekker op high te kunnen spelen. Maar dan zie ik je moederbord. Voor zover ik weet heeft die geen Dual Channel. Misschien dat het daaraan ligt? Dat je te weinig bandbreedte hebt.

Better, Best, Bendtner

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Jantje88 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:30:
Hmmz. Het kan niet echt aan je hoeveelheid geheugen liggen, je hebt immers die 2GB die nodig zijn om het spel echt lekker op high te kunnen spelen. Maar dan zie ik je moederbord. Voor zover ik weet heeft die geen Dual Channel. Misschien dat het daaraan ligt? Dat je te weinig bandbreedte hebt.
Mobo ondersteund en gebruikt dual channel. Framedrops duren een paar seconden waarin ik dus wel kan bewegen, maar de uitkomst is dan altijd onbekend. Daarna draait het weer op volle snelheid tot de volgende dip...

www.avpnews.com

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 10:15

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Val je in bepaalde situaties terug naar de diashow?
bijv. als het druk wordt op het scherm (veel spelers in beeld), wanneer er veel actie is. Werkt het wel goed als je de settings wat lager zet?

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Jantje88 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:30:
Maar dan zie ik je moederbord. Voor zover ik weet heeft die geen Dual Channel.
'Voor zover je weet'? Dat is niet zo ver dus. Natuurlijk ondersteunt zijn moederbord wel Dual Channel.
Dit had je in een paar seconden kunnen vinden op de productpage op de site van ASRock.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Lijkt veel op de problemen in dit 'oudere' topic: [rml][ BF2] Vreemde schokken tijdens spelen[/rml]

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
BlaTieBla schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:36:
Val je in bepaalde situaties terug naar de diashow?
bijv. als het druk wordt op het scherm (veel spelers in beeld), wanneer er veel actie is. Werkt het wel goed als je de settings wat lager zet?
Settings hebben er verder niets mee te maken...
Het wordt gewoon drukker als er iets gebeurd, maar dat hoef niet perse op het scherm te zijn. Soms trouwens ook gewoon ZONDER dat er iets gebeurd en men alleen loopt... Tis gewoon frustrerend om niet terug te kunnen schieten in een game die daar juist om draait zegmaar...

UT2004 draait bijvoorbeeld als een tierelier, al klopt er gewoon niets van de FPS die het spel aangeeft...
FEAR, HL2, Q4; het doet het allemaal perfect...

www.avpnews.com

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Sinds patch 1.2 (en 1.22) draaide het spel als een zonnetje op low-medium op mijn oude systeem. Ik ben tegelijk met mijn upgrade gepatched naar 1.3 net als de rest. Daar zitten onnoemlijk veel bugs in, maar ik weet niet in hoeverre dat er iets mee te maken heeft.

Het topic waar je naartoe linkt ging met name over de kinderziektes van BF2, daar had nagenoeg iedereen last van destijds...

www.avpnews.com

Verwijderd

Zet eens je Fastwrites uit in het BIOS en zie!

Fast writes kan hikken veroorzaken als er zeer veel textures zijn. Je systeem is meer bezig met comprimeren op dat moment dan renderen. Mijn X800pro heeft een nieuw leven gekregen sinds fastwrites uit staat _/-\o_

fast writes is in mijn ogen voor de huidige systemen onzin. Het is leuk als je veel bandbreedte nodig hebt (huidige spellen doen het zelfs nog prima met AGP4X!), maar compressie is altijd vertragend.

De enigste uitzondering wanneer compressie snel kan zijn is op NTFS. Ik heb mijn schijven gecomprimeerd en ik merk er niets van; in ieder geval géén vertagingen. Met Fast writes merkte ik het wel. Moest je proberen een texturerijke basis uit de grond te laten rijzen bij LOTR BFME deel 1 :X

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 18:52 ]

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:49:
Zet eens je Fastwrites uit in het BIOS en zie!

Fast writes kan hikken veroorzaken als er zeer veel textures zijn. Je systeem is meer bezig met comprimeren op dat moment dan renderen. Mijn X800pro heeft een nieuw leven gekregen sinds fastwrites uit staat _/-\o_
Ik zal er straks eens naar kijken, maar kan me niet herinneren dat ik die geactiveerd heb gelaten...

www.avpnews.com

Verwijderd

skullsplitter schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:51:
[...]

Ik zal er straks eens naar kijken, maar kan me niet herinneren dat ik die geactiveerd heb gelaten...
Staat defauld altijd enabled! Waarom weet ik ook niet :?

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Stond uit, primary graphics stond wel op PCI...

www.avpnews.com

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ook geen andere software op de achtergrond draaien, virusscanner/firewall/downloadprogramma oid?

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
skullsplitter schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:05:
Stond uit, primary graphics stond wel op PCI...
Ik heb dit omgezet naar het gebruikte AGP en heb de texture aparture size naar 256 gegooid, seems to do the trick: ik heb nagenoeg geen lag meer ingame, af en toe nog maar, maar het is al vele malen speelbaarder dan voorheen...

www.avpnews.com

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 22:39

Archimond

Lopende Helpdesk

Heb je deze tweak al toegepast?

Informatie: nieuws: Dinsdag patchdag; trage dual-core AMD's geholpen
Hier kan je de patch en oplossingen vinden: http://support.microsoft.com/?id=896256

De oplossing is:

How to disable the new performance state policy behavior
Warning Serious problems might occur if you modify the registry incorrectly by using Registry Editor or by using another method. These problems might require that you reinstall your operating system. Microsoft cannot guarantee that these problems can be solved. Modify the registry at your own risk.

After you install the hotfix that is described in this article, you may use registry settings to disable the new performance state policy behavior. To do this, follow these steps:1. Click Start, click Run, type regedit, and then click OK.
2. Right-click HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager, point to New, and then click Key.
3. Type Throttle for the new key name.
4. Right-click Throttle, point to New, and then click DWORD Value.
5. Type PerfEnablePackageIdle for the value name.
6. Right-click PerfEnablePackageIdle, and then click Modify.
7. In the Value data box, type 0. Make sure that Hexadecimal is selected in the Edit DWORD Value dialog box, and then click OK.

Note You can type 1 in the Value data box to enable the new performance state policy behavior.
8. Quit Registry Editor.

Als het niet werkt, probeer eens op 1 core te laten lopen en c&q uit te zetten.

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Hij doet het nu normaal. Om een of andere reden is het moederboard PCI-E als primaire videodriver gaan zien, terwijl dat natuurlijk niet het geval is...

www.avpnews.com

Verwijderd

Kan ook, maar bij mij was disable fast writes dé oplossing tegen het soms letterlijk pauzeren van het beeld. Nu pauzeert het niet meer, maar het schokt licht gedurende 1 a 2 seconden omdat het systeem dan nog bezig is met de textures naar je videokaart te pompen voor dat level.

Een systeem loopt het lekkerste op native en daar bedoel ik dit mee:

->Geen VIA chipset AGP8X Vlink gebruiken
->Alleen WHQL drivers gebruiken en niets anders, het liefst nog WDM zoals mijn externe netwerkkaart. Dat goedkope Realtek ding op het moederbord gebruik ik voor geen goud en alleen om de drivers die bagger zijn :o
->Geen extra tweaks in het BIOS en alles op defauld en standaard, dus geen geintjes met overklokken enzo.
->Windows even ontvellen en zie hoe lekker games gaan lopen doordat er minder last is. Na een verse herstart heb ik slechts 174 MB in gebruik van de 2048 die ik heb, dus pagefile staat uit.

Dit zul je beslist niet leuk vinden om te horen, maar vaak helpt het om het spel naar medium settings te zetten. De achteruitgang in graphics weegt vaak niet op tegen de performancewinst. Dit geld ook voor een high-end kaart. het gaat niet alleen om de kaart, maar om heel je systeem.

Je hebt niets aan een X1900XTX als je geen monsterlijke CPU hebt met een monsterlijke hoeveelheid geheugen. In zo'n geval zal fast writes je nekken.

De tweak van Alternate Pixel centers zou ik ook niet gebruiken omdat het je graphics kan vern**ken.
De tweak LOD bias -3 kost ook performance en meer dan 2x AA in vergelijking.
Pagina: 1