Aansluiting receiver vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008

• SpArKy_cOoL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07-2016

SpArKy_cOoL

een eitje ...

Topicstarter
Ik ben van plan om een AV-receiver te kopen (mijn allereerste) en aangezien dat voor mij nog allemaal wat nieuw is, wil ik zeker zijn dat ik geen verkeerde aankoop doe.

Situatie:

Ik bezit volgende reeds:

- Sharp XVZ-200E 16:9 Home Cinema DLP projector [specs]
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/u/1822.jpg

- KiSS DP-500 Ethernet DVD/DivX speler [specs]
Afbeeldingslocatie: http://eurotronics.org/tienda/images/Dvd%20Kiss%20DP500E.jpg

- YUV Beamer Kabel 5x Cinch / 5x Cinch Stekker (10m) [specs]
Afbeeldingslocatie: http://www.cdrwinkel.com/image/shop_image/product/f818622f70f8e33ea17e490550bccbf8.jpg

Ik wil volgend toestel aankopen:

- Kenwood 6.1 receiver KRF-V6090D-S [specs]
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product/1E84ACB798917A42C125714800382E86.jpg

Hoe ik het graag wil aansluiten:

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/5315/avsetup27ri.jpg

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
      [Projector]
(heeft 1 component ingang)
          ^
          ^
          ^
(via lange component-kabel)
          ^
          ^
          ^
      [Receiver]
(heeft 2 component ingangen en 1 component uitgang)
          ^
          ^
          ^
(via korte component-kabel)
          ^
          ^
          ^
     [DVD-speler]
(heeft component uitgang en Progressive Scan)

Mijn vraag:

Gaat dit werken?

A ) Behoud ik Progressive Scan beedlkwaliteit uit de DVD-speler wanneer deze via de receiver doorgelust wordt? Verlies ik m.a.w. geen kwaliteit ipv de DVD-speler rechtstreeks aan de projector aan te sluiten of maakt dit geen verschil?

B ) Hoe sluit ik een (actieve of passieve) subwoofer aan? Ik zie enkel voor de andere 6 kanalen aansluitingen. Voor subwoofer staat er enkel een cinch-aansluiting met 'PRE OUT' op?

C ) Weke optie is beter om het geluid van de DVD-speler naar de receievr te pompen? Optisch of coaxiaal?

Waar heb ik al gezocht:

Kenwood site, Google, GoT, kieskeurig.nl, htforum.nl, audioforum.be ...

Mind the gap.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 17:08

Jag

Dat aansluiten van die beamer via component doe je idd goed. Kwaliteit blijft behouden als je het via je receiver doet, die doet niks met het signaal behalve schakelen. Je hebt alleen de verkeerde kabel, je moet gewoon een kabel met drie pluggen hebben, zonder geluid erbij. Voor compoment video en alle andere kabels, kijk hier eens.

Een sub sluit je aan via die pre out. De sub moet dan actief zijn, dat wil zeggen die heeft zijn eigen versterker. Uit die pre out komt een line level signaal en dat wil die actieve sub hebben.

Optisch of coaxiaal aansluiten maakt niet uit, werkt allebei prima. Dat maakt alleen uit in de hoofden van audiofielen. Met optisch voorkom je aardlussen, maar daar heb je zoiezo nooit last van met dvd spelers.

• SpArKy_cOoL

SpArKy_cOoL

een eitje ...

Topicstarter
Ik heb net m'n component-kabels al even willen uittesten vooraleer ik een receiver koop maar het lukt niet.
Ofwel krijg ik slechte beeldkwaliteit (cfr. composiet) ofwel krijg ik geen beeld!

Dit zijn de aansluitingsmogelijkheden van de apparaten: bovenaan projector, onderaan dvd-speler
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/3687/projector0ll.jpg

De DVD-speler heeft Component via SCART Output (en Progressive Scan).
Ik heb een SCART to component-kabel van de speler dmv RCA-couplers verbonden aan een 10m component-kabel die vanachter in de projecter insteekt.

DVD-speler deze output opties:

Video output:
- S-Video
- RGB SCART
- Component SCART

SCART:
- YPbPr 480p
- YPbPr 576p
- YPbPr 720p
- YPbPr 1080p
- VGA 800x600x60
- VGA 800x600x75
- VGA 1024x768x60
- VGA 1024x768x75
- VGA 1280x1024x60
- VGA 1280x1024x75
- VGA 1600x1200x60
- VGA 1600x1200x75

Ik kies bij 'Video output' voor 'Component SCART'
en bij 'SCART' opties koos ik alle 'YPbPr' smaken.
Resultaat: lage beeldkwaliteit (gelijk aan composiet).

Wanneer ik echter één van de 'VGA' opties, dan heb ik geen beeld.

Projector SPECS
HDTV : 575i, 575p, 720p, 750p, 1125i, 1080i
resolutie: 1024X576
VGA 640 x 480
SVGA 800 x 600
XGA 1024 x 768

Kan er iemand mij a.u.b helpen?
Heb ik de verkeerde kabel?
Staan mijn instellingen verkeerd?
Is het beter om een andere dvd-speler te kopen met gewone 3 RCA component uitgangen ipv via SCART?

Mind the gap.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

component via scart is alles behalve een veelgebruikte standaard (ik heb er nog nooit van gehoord). Daar zit 100% zeker weten het probleem in. Waarom ze alles in een scart aansluiting willen proppen is mij een raadsel.

ga maar speuren naar welke van de 21 pinnen va die scartkabel welke component signalen zouden moeten krijgen en kijk maar of dat overeenkomt met die speler. Of liever: Bel de levernacier van die speler, wellicht weet die het wel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

JvS schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:26:
component via scart is alles behalve een veelgebruikte standaard (ik heb er nog nooit van gehoord). Daar zit 100% zeker weten het probleem in. Waarom ze alles in een scart aansluiting willen proppen is mij een raadsel.

ga maar speuren naar welke van de 21 pinnen va die scartkabel welke component signalen zouden moeten krijgen en kijk maar of dat overeenkomt met die speler. Of liever: Bel de levernacier van die speler, wellicht weet die het wel.
Ik vind dit wel erg lomp van KiSS dat het niet gewoon werkt zoals het hoort.
Component is component en SCART is SCART.
Waarom een speler met SCART-aansluiting verkopen en dan beweren dat je component-out hebt?

[ Voor 21% gewijzigd door Neobahamuth op 07-07-2006 15:51 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• SpArKy_cOoL

SpArKy_cOoL

een eitje ...

Topicstarter

Okidoki, bedankt voor de informatie.
Ik denk dat ik gewoon een nieuwe dvd/divx-speler koop die gewone RCA component-uitgangen heeft (bv een Pioneer ofzo). Ze kosten tegenwoordig toch geen drol meer.

Mind the gap.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Neobahamuth schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:34:
[...]

Ik vind dit wel erg lomp van KiSS dat het niet gewoon werkt zoals het hoort.
Component is component en SCART is SCART.
Waarom een speler met SCART-aansluiting verkopen en dan beweren dat je component-out hebt?
Scart is gewoon een plug, geen video of geluidsstandaard. je kan er als je wil component uit laten komen, maar dat zie je nooit terug in de standaard pin overzichtjes, dus het kan ook zijn dat die maker van die plug er net een andere interpretatie op nahoudt. Zeker weten doe ik het niet, maar als het niet werkt, wijt ik het aan die scart/component combinatie.

Overigens zou ik er met DVD spelers even goed op letten dat de component uitgang het goed doet.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 17:08

Jag

SpArKy_cOoL schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:20:Kan er iemand mij a.u.b helpen?
Heb ik de verkeerde kabel?
Staan mijn instellingen verkeerd?
Is het beter om een andere dvd-speler te kopen met gewone 3 RCA component uitgangen ipv via SCART?
Waarschijnlijk zit het probleem in de pin layout van de SCART naar component video kabel, zoals JvS al aangaf. Daar zijn geen standaard pinnetjes voor zover ik weet. Kan die SCART plug open?

En kan je in het menu van de beamer zien wat voor signaal er binnenkomt?

[ Voor 8% gewijzigd door Jag op 08-07-2006 13:11 ]

Verwijderd

Voor componen wordt gewoon de R G en B lijnen gebruikt van de scart, is ok heel logisch omdat in de standaard scart kabels deze lijnen elktijd goed afgeschermd zijn.

Engiste waar je moet opletten is dat je de juiste tulp stekker op de juiste aansluiting aansluit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2006 13:17 ]

• SpArKy_cOoL

SpArKy_cOoL

een eitje ...

Topicstarter
Jag schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 13:10:
[...]
Waarschijnlijk zit het probleem in de pin layout van de SCART naar component video kabel, zoals JvS al aangaf. Daar zijn geen standaard pinnetjes voor zover ik weet. Kan die SCART plug open?

En kan je in het menu van de beamer zien wat voor signaal er binnenkomt?
De SCART-kabel gaat helaas niet open zonder de kabel helemaal te slopen. Aangezien hij gloednieuw is, doe ik dat liever niet.

Wanneer ik op de projector de ingang component (input 1) selecteer, dan geeft hij 576i aan als bron terwijl het beeld even slecht als composite is.
De DVD-speler is ook op s-video aangesloten op de beamer en dat geeft fantastisch helder beeld t.o.v. component en composite.

Ik heb ook een andere dvd-speler (Magnum DVD-2005) die een gewone 3-RCA component uitgang heeft aangesloten op de beamer dmv de 10m component-kabel (dus zonder de scart-component-kable) en dat geeft perfect strak, helder en haarscherp beeld dus die kabel is al zeker 100% in orde.

Ik ga dus gewoon een nieuwe dvd/divx-speler kopen met gewone RCA component uitgang.

Mind the gap.

• SpArKy_cOoL

SpArKy_cOoL

een eitje ...

Topicstarter
Nog een belangrijke vraag:

Ik vond een interessante receiver op ebay maar bij de specs staat:
Impedance at Output Level: 6 Ω
Wat nu indien ik 8 of 4 Ω speakers wil aansluiten?
Gaat dit problemen opleveren?

(Ik vond in de AVH FAQ geen antwoord hierop.)

Mind the gap.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Deze vraag is inmiddels echt 100.000 keer op het forum gesteld, is totaal offtopic en staat wel in de FAQ. Zolang het gewoon consumentenspul, zijn de specs indicatief en als je niet keihard gaat spelen, maakt het niet uit. (zie speakers aansluiten op versterker)

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 31-07-2006 18:56 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.