Ik ben van plan om een AV-receiver te kopen (mijn allereerste) en aangezien dat voor mij nog allemaal wat nieuw is, wil ik zeker zijn dat ik geen verkeerde aankoop doe.
Situatie:
Ik bezit volgende reeds:
- Sharp XVZ-200E 16:9 Home Cinema DLP projector [specs]

- KiSS DP-500 Ethernet DVD/DivX speler [specs]

- YUV Beamer Kabel 5x Cinch / 5x Cinch Stekker (10m) [specs]

Ik wil volgend toestel aankopen:
- Kenwood 6.1 receiver KRF-V6090D-S [specs]

Hoe ik het graag wil aansluiten:

Mijn vraag:
Gaat dit werken?
A ) Behoud ik Progressive Scan beedlkwaliteit uit de DVD-speler wanneer deze via de receiver doorgelust wordt? Verlies ik m.a.w. geen kwaliteit ipv de DVD-speler rechtstreeks aan de projector aan te sluiten of maakt dit geen verschil?
B ) Hoe sluit ik een (actieve of passieve) subwoofer aan? Ik zie enkel voor de andere 6 kanalen aansluitingen. Voor subwoofer staat er enkel een cinch-aansluiting met 'PRE OUT' op?
C ) Weke optie is beter om het geluid van de DVD-speler naar de receievr te pompen? Optisch of coaxiaal?
Waar heb ik al gezocht:
Kenwood site, Google, GoT, kieskeurig.nl, htforum.nl, audioforum.be ...
Situatie:
Ik bezit volgende reeds:
- Sharp XVZ-200E 16:9 Home Cinema DLP projector [specs]

- KiSS DP-500 Ethernet DVD/DivX speler [specs]

- YUV Beamer Kabel 5x Cinch / 5x Cinch Stekker (10m) [specs]

Ik wil volgend toestel aankopen:
- Kenwood 6.1 receiver KRF-V6090D-S [specs]

Hoe ik het graag wil aansluiten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| [Projector]
(heeft 1 component ingang)
^
^
^
(via lange component-kabel)
^
^
^
[Receiver]
(heeft 2 component ingangen en 1 component uitgang)
^
^
^
(via korte component-kabel)
^
^
^
[DVD-speler]
(heeft component uitgang en Progressive Scan) |
Mijn vraag:
Gaat dit werken?
A ) Behoud ik Progressive Scan beedlkwaliteit uit de DVD-speler wanneer deze via de receiver doorgelust wordt? Verlies ik m.a.w. geen kwaliteit ipv de DVD-speler rechtstreeks aan de projector aan te sluiten of maakt dit geen verschil?
B ) Hoe sluit ik een (actieve of passieve) subwoofer aan? Ik zie enkel voor de andere 6 kanalen aansluitingen. Voor subwoofer staat er enkel een cinch-aansluiting met 'PRE OUT' op?
C ) Weke optie is beter om het geluid van de DVD-speler naar de receievr te pompen? Optisch of coaxiaal?
Waar heb ik al gezocht:
Kenwood site, Google, GoT, kieskeurig.nl, htforum.nl, audioforum.be ...
Mind the gap.