Toon posts:

DDR2 geheugen met te hoge latency

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een set van 2x512mb geheugen. Dit geheugen is nog zeer nieuw. Het zit op mijn Asus M2N-E moederbord. Het is Corair XMS2 Twin2X DDR2-667 geheugen. Op de site waar ik het geheugen heb gekocht, en op de site van corair staat dat dit geheugen zou moeten draaien op 4-4-4-12. Maar mijn bios zegt dat het draait op latency's van 5-5-5-15 :X . Ik kan dit in de bios aanpassen ik weet niet of dit kwaad kan, en ik denk dat dit niet zo hoort. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit op moet lossen, of heeft iemand dit wel eens eerder gezien? Ligt het aan het geheugen zelf of aan het moederbord?

site van corsair
geheugen specs van corsair site

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Er staat 4-4-4-12 op 1,9V. Wat is daar niet duidelijk aan? Lijkt me dat die timings niet zomaar uit de lucht komen vallen. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

gewoon in je bios veranderen, niets aan de hand.

Aunt bunny is coming to get me!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Het BIOS stelt de parameters in a.d.h.v. de SPD op de DIMM. Hierin staan JEDEC waardes om de DIMM's zo compatible mogelijk te maken. Snellere timings zul je inderdaad zelf in het BIOS in moeten stellen, is vrij simpel :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Hoort het geheugen niet automatisch op de goede latency's te staan dan? Zoiets hoor je toch niet te hoeven aanpassen?

• iH8

iH8

misschien staat je bios niet op timings by spd maar op manual.

Verwijderd

Topicstarter
Alles qua geheugen in mijn bios staat op "auto". Maar ik zal de latency's zelf maar instellen, eerst ff 3dmark draaien en kijken of er een groot verschil tussen zit.

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 17:55
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:55:
Alles qua geheugen in mijn bios staat op "auto". Maar ik zal de latency's zelf maar instellen, eerst ff 3dmark draaien en kijken of er een groot verschil tussen zit.
En natuurlijk de resultaten van ervoor en erna hier wel laten zien, hè?

specs

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

iH8 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:42:
misschien staat je bios niet op timings by spd maar op manual.
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:55:
Auto of SPD is, zoals Abbadon al zegt, de 'boosdoener'. Dus dat is niet de goeie setting.
tiepeks schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:02:
En natuurlijk de resultaten van ervoor en erna hier wel laten zien, hè?
Zoals je ook hier kan lezen, zal het verschil in 3dMark05 maar 0-2% zijn. Dat is dan nog zelfs tussen CL5 en CL3. En ook op game-gebied zal het redelijk binnen de foutmarge vallen. Verwacht dus geen wonderen.

[ Voor 4% gewijzigd door _the_crow_ op 03-07-2006 18:19 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-05 11:43
beetje offtopic maar heeft iemand een linkje naar FAQ waar dat hele timings gebeuren uitgelegd staat? (in redelijk te begrijpen taal :))

• iH8

iH8

Chefbierrr schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:15:
beetje offtopic maar heeft iemand een linkje naar FAQ waar dat hele timings gebeuren uitgelegd staat? (in redelijk te begrijpen taal :))
nou je zit hier dus op t.net, in het forum PMG. daar staat bovenaan met dikke letters FAQ. kom op, zo moeilijk is het niet.

PMG FAQ

Pagina: 1