Toon posts:

NCQ niet aan Maxtor 300GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recent deze HD aangeschaft:

Maxtor DiamondMax 10, 300GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ, RoHS)

Op een nForce 570 Ultra moederbord:

ASUS M2N-E, nForce 570 Ultra MCP (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)

Alleen nu is het onmogelijk om NCQ aan te zetten. In de Device Manager onder de SATA controller staat de drive wel, en alles staat enabled op de Primary Channel (Maxtor 6V300F0), alleen "Enable command queuing" is grijs, kan het niet aanvinken.

Ik heb de laaste nForce 550/570 WHQL drivers van de nvidia website.

Iemand een idee?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik ben zelf intel-only, maar ik heb dus nog nooit NCQ aangezet via de device manager. Meestal ging dit in een progje van de controller zelf.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Het moet volgens mij wel op deze manier. Vraag me af of er iemand is met de dezelfde combinatie waarbij het wel werkt. Misschien beta drivers ofzo.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:22
Het moet inderdaad op die manier. Je hebt wel de IDE-SW drivers geïnstalleerd?

Even bij de weg: deze drivers veroorzaken enorm veel problemen en het is beter dat je ze niet installeert, je hebt ze immers (zonder (hardware) RAID) toch niet nodig. Verder levert NCQ op deze controller ook meer verlies dan winst, ik zou het lekker uitlaten. Het klinkt leuk, maar verschil is nauwelijks te merken en meestal zelfs in het nadeel van de performance.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:03:
Het moet inderdaad op die manier. Je hebt wel de IDE-SW drivers geïnstalleerd?

Even bij de weg: deze drivers veroorzaken enorm veel problemen en het is beter dat je ze niet installeert, je hebt ze immers (zonder (hardware) RAID) toch niet nodig. Verder levert NCQ op deze controller ook meer verlies dan winst, ik zou het lekker uitlaten. Het klinkt leuk, maar verschil is nauwelijks te merken en meestal zelfs in het nadeel van de performance.
Ik heb ze wel geinstalleerd en heb nog geen problemen ondervonden.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Waarom zou je NCQ aanwillen zetten? Zo'n grote prestatiewinst is er niet.

[ Voor 76% gewijzigd door tdn135 op 04-07-2006 17:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
nljagfan schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:09:
Waarom zou je NCQ aanwillen zetten? Zo'n grote prestatiewinst is er niet.
Elke prestatiewinst is toch mooi meegenomen? IDE SW staat er al op en op nForce 570 lijkt het goed te werken. NCQ heeft dan alleen maar voordelen, ik zou het daarom ook willen gebruiken.
Pagina: 1