Toen ik mijn Wanadoo (Orange) Livebox via een utp-kabel aan m'n pc had hangen was port forwarden met bittorrent geen probleem (poort 50005). Sinds kort heb ik een draadloze router aan m'n Livebox gekoppeld. Weet ook wel dat dit geen ideale situatie is met torrents en dat ik iets zou doen met DMZ, uitschakelen van DHCP of dingen in bridged mode zetten en zo (lastig met Livebox, want heb ook telefonie). Maar heb toch geprobeerd om poorten in Livebox te forwarden naar de router, en de poorten van de router vervolgens te forwarden naar m'n pc. Tot m'n verbazing werkte dat eigenlijk prima. Hoge snelheden en geen firewallproblemen. Maar toen ik een dag later Azureus weer opstartte, werkte het ineens niet meer.
Hmmmm.... Waarom toch niet? Heb al driftig zitten zoeken op forums en dergelijke, maar kom er even niet uit. Hou liever ook DHCP in m'n router omdat ik af en toe met m'n laptop verbinding maak.
M'n vraag is dus eigenlijk: Waarom werkte dit eerst wel en nu niet?
Hmmmm.... Waarom toch niet? Heb al driftig zitten zoeken op forums en dergelijke, maar kom er even niet uit. Hou liever ook DHCP in m'n router omdat ik af en toe met m'n laptop verbinding maak.
M'n vraag is dus eigenlijk: Waarom werkte dit eerst wel en nu niet?