Toon posts:

SBS 2003 ip packet size veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Kleine vraag.. Wij hebben recent een nieuwe server geinstalleerd, en deze is werkelijk verbluffend snel, op grote bestanden, grote presentaties transporteert hij erg snel, maar hele kleine dingen duurt soms net even te lang. Nu werd mij door de leverancier van ons software programma waarmee we het probleem hebben geadviseerd de ip pakket grootte te verkleinen. Mijn vraag aan jullie is, is dit een effectieve oplossing en zo ja, waar in het register pas ik dit aan.

Alvast bedankt

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 01:07

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Is wel erg makkelijk gezegd van die leverancier en van erg veel parameters afhankelijk, daar kan niemand je zo antwoord op geven met alleen deze gegevens.

Even met alleen maar logisch nadenken geredeneerd ga je met kleinere packet sizes alleen maar meer overhead introduceren (en dus performance inleveren), zo groot zijn ip packets namelijk niet in verhouding tot de gemiddelde file. Maar je geeft te weinig details over het type applicatie waar je performance problemen mee hebt (en refereerd naar file transfers vanaf dezelfde server?)

Laat maar.. .

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Leuk documentje waar je wellicht wat info uit kan halen:
Slow network performance occurs if you copy files to a domain controller that is running Windows 2000 or Windows Server 2003
You experience slow file server performance and delays occur when you work with files that are located on a file server
Lijkt het je nou niet mooier om gewoon eerst eens uit te zoeken waarom dit nou zo lang duurt? zonder enige randinformatie (waaronder de naam van het pakket etc etc) is het natuurlijk niet te beredeneren.
Wat heb je zelf al geprobeerd? Wat lukt er niet? En "net even te lang" vind ik een relatief begrip.
Het downloaden van een vista-dvd van 4 GB over mijn 2 m bitlijntje duurt mij ook net even te lang ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor de reacties, ik zal het even toelichten, voor dat ik deze server installeerde hadden we een systeem met novell 3.11 (heeeeel oud,werkte met het ipx protocol) deze server presteerde dramatisch ism win xp, met name op grote 'queries'. Nu hebben we deze server aangeschaft, en nu gaan de grote queries veel sneller, maar bij kleine dingentjes, (bijv je tikt een nummer in, en voordat de omschrijving er dan bij verschijnt), zit soms een vertraging van een seconde. Dit is heel vervelend als je een bon van 40 dingen maakt. Nu vertelde onze leverancier het dus zo, deze server stuurt iets langzamer veel grotere pakketen, je moet dus je pakketten iets kleiner maken, dan komen die wat sneller aan.

Verder is mijn kennis inzake tcp/ip protocol niet van dusdanige aard dat ik kan uitwijden over de naam van de pakketjes want ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten uitvinden, voorzover ik weet dacht ik dat ip pakketjes alleen maar uit een aantal (32 meen ik) bestond met het adres waar het naar toe moest, en dan de data en dan nog sluitbits ofzo. (dat zegt denk ik genoeg). Wat overigens ook weer de reden is dat ik de vraag hier neer leg _/-\o_

Ik kan helaas niets vertellen over de werking van de software, want daar gaat dat bedrijf over, en dat is in een voor mij niet bekende taal geprogrammeerd, het draait namelijk voor een deel onder dos, het gebruikt dus geen sql server oid.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tja wij hebben ook geen glazen bol om uit te vissen wat je nou bedoelt. Ga je zelf eens inlezen in de materie? Je geeft totaal geen inhoudelijke informatie. Wij kunnen niks zeggen tot we weten waar we het over hebben. Ga eens aan de slag om wat dingen te proberen. Elke webpagina is via tcpip benaderbaar voor zover ik weet, dat zijn er nogal wat meer dan die op bijv Windows geserveerd worden. Ik twijfel er niet aan dat er dus zat over te vinden is ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters