[Hauppage] Video-in schokt en geeft zwart/wit

Pagina: 1
Acties:

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 09:18

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Ik heb een setop-box (Telenet, Samsung) aangesloten via s-video op mijn Hauppage PVR500 kaart. De setop-box heeft enkel SCART, dus ik heb er zo'n scart blokje opgezet met achterop een s-video uitgang. Het blokje staat ook op "out".

Dit alles heeft perfect gewerkt met mijn oude Hauppage WinTV PCI kaartje. Het kan dus niet aan de S-Video kabel liggen ofzo (heb er trouwens al 3 verschillende geprobeerd). Op de setop-box kan ik ook niet veel instellen. Enkel de keuze tussen "Composiet" en "Composiet+RGB" waarbij ik het laatste gekozen heb.

Ik test nu met DScaler. Input staat op "SVideo", Standard op "PAL_B". Als ik op "Filter properties" klik knalt DScaler eruit. Heb natuurlijk zowat elke optie al proberen aanklikken hier :)

Het beeld zelf is zwart/wit, schokt en af en toe zie je wat gekleurde spikkels doorbreken.

Iemand die me op de goeie weg kan zetten?

EDIT:
- beta drivers gevonden @ Hauppage UK (http://www.hauppauge.co.u...t.php?p=31367&postcount=3) maar helaas geen verbetering.
- eens getest met composiet en dat werkt wel perfect. Moet S-Video ook wel lukken lijkt me...

[ Voor 17% gewijzigd door WhiteDog op 03-07-2006 16:42 ]

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-07 14:25
Je hebt de uitgang van de settop-box ingesteld op 'composiet+rgb' en je wilt s-video?!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 09:18

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
ParkOverall schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:57:
Je hebt de uitgang van de settop-box ingesteld op 'composiet+rgb' en je wilt s-video?!
Het heeft maanden perfect gewerkt met een andere tv-kaart? :)