Welke Linux op P75 8MB RAM 1.2GB ?

Pagina: 1
Acties:

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:55

Predator

Suffers from split brain

Topicstarter
Ik zou binnenkort (wel niet zo binnenkort maar toch) eens willen een linux op mijn oude PC zetten die ik anders toch niet gebruik.
Probleem tis een ouwe :)
Ie heeft maar 8MB ram en kleine HD(1.2GB)
Mandrake en zo ( grote distro's ) gaan daar nogal last van hebben of niet ?
Ik zoek een linux die daar redelijk degelijk op kan draaien en goeie hardware ondersteuning heeft.
Iemand goeie ervaring met een dergelijke configuratie+linux ? Het hoeft geen mini linux op een floppy te zijn he ;)
Maar iets ongeveer op maat voor dat systeem.

Zo ook wat ram kunnen bij steken maar voor (nieuwe) oud RAM vragen ze redelijk wat in de winkel dus moet eens zoeken op een beurs of zo :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Je zou een debian kunnen gebruiken. Als je maar een groot genoege swap partitie hebt, kun je in de console een heel eind komen. Prop er echter zoveel geheugen in als je kan vinden... Schiet tenminste op...

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Topicstarter
merci :)
Dat Ram komt ooit wel voor elkaar.
Ik vind het zonde voor die PC te laten roesten. Met windows loopt ie TRAAG. maar das meer door windows dan de pc he ;)
Dus wil ik met linux er nog wat uithalen =)

Maar is debian niet nogal groot van install ??? (weet niet nooit debian gebruikt)
Als die 1.2GB nu PROPVOL staat heb ik er ook niets aan :(
Heeft debian goeie hardware ondersteuning ?

bijna vergeten mag ook FreeBSD eventueel

Verwijderd

Tsja, als je toch over kunt naar een BSD... FreeBSD natuurlijk... Heeft een kleinere installbase (300M ofsow), maar ik weet niet hoe het met de HW ondersteuning... Debian kun je ook heel klein installeren. Als je maar selecteerd wat je nodig hebt... Geen X, geen gtk of qt en je bent al een heel eind verder.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Topicstarter
Als ik verlopig nog geen ram vind ?
Voor de meeste grote distro's moet je toch wel 16MB hebben.
Er zijn van die wat kleinere linuxjes ook maar trekken die op iets ?

Pagina: 1