Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
waarschijnlijk een verouderd bios. kijk 'ns of er niet een nieuwer bios voor jouw moederbord te vinden is?
BIOS update...
Als dat niet kan, moet je toch ECHT een nieuwe mobo hebben [of een HELE andere BIOS voor het plankje zien te vinden]
Als dat niet kan, moet je toch ECHT een nieuwe mobo hebben [of een HELE andere BIOS voor het plankje zien te vinden]
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Goed zo, Revolution. Zeker 2 van 4GB, als ie de HDD maar als 8GB herkent.
You can't have everything. Where would you put it?
even de enige optie die iedereen is vergeten : een boot manager.
Da's een proggie wat zich in de bootpartitie nesteld en je bios om de tuin lijdt. Is te vinden op de homepage van je HD.
Da's een proggie wat zich in de bootpartitie nesteld en je bios om de tuin lijdt. Is te vinden op de homepage van je HD.
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Neen helaas! Ook een boot-manager kan hier niets mee! 't Is echt dat je BIOS tegen je OS (of boot-manager) zegt dat je HDD niet groter is dan 8.4GB. Vroeger was er nog wel zoiets als EZ-drive. Die kon idd je BIOS overrulen. Maar voor zover ik weet, kan ook de nieuwste versie van dat progje niet meer dan 8.4GB aan...
BOS-update is dus de enige (voordelige) oplossing...
BOS-update is dus de enige (voordelige) oplossing...
...With a touch of magic¿
Ik had het ook een tijdje, linux zag hem wel goed maar windows niet... wat lopen kloten met de partitie software van linux en fdisk, en op een gegeven moment zag windows hem weer wel goed
, LBA wil ook wel helpen trouwens maar dat stond waarschijnlijk al aan toch?
Vraag me niet wat ik precies heb zitten kloten, ik zou het je niet meer kunnen vertellen
Vraag me niet wat ik precies heb zitten kloten, ik zou het je niet meer kunnen vertellen
Dank, ik zit hier op mijn werk, maar
ik probeer het thuis.
Zelf dacht ik eraan om handmatig in de BIOS de HD gegevens in te vullen.
Dit is hopelijk niet meer nodig!
ik probeer het thuis.
Zelf dacht ik eraan om handmatig in de BIOS de HD gegevens in te vullen.
Dit is hopelijk niet meer nodig!
Maxblast moet je gebruiken hiervoor. Dat is speciaal voor dit soort problemen door Maxtor gemaakt. Het installeert een soort soft-BIOS dat je HD aanstuurt i.p.v. je normale BIOS.
Het is gelukt jongens (meisjes?)
Maxblast bekijkt eerst was de hardeschijf specificaties zijn ( cilinders, sectoren e.d.) Deze moet je zelf handmatig in je BIOS zetten.
Daarna zet Maxblast tijdens booten een eigen 'softbios' neer die grotere schijven ondersteunt dan mijn oude BIOS.
Dank!
Maxblast bekijkt eerst was de hardeschijf specificaties zijn ( cilinders, sectoren e.d.) Deze moet je zelf handmatig in je BIOS zetten.
Daarna zet Maxblast tijdens booten een eigen 'softbios' neer die grotere schijven ondersteunt dan mijn oude BIOS.
Dank!
Verwijderd
Maxblast is net zoiets als die (oudere) diskmanager (niet "boot" manager; da's weer wat anders!).
Fijn dat het werkt!
Fijn dat het werkt!
Pagina: 1