Mijn zus heeft een oude Compaq laptop van de generatie Pentium. De batterij was al kapot (geen opslagcapaciteit meer) maar die hebben we laten zitten zodat de laptop nog gebruitk kan worden. Nu is onlangs de laptop gewoonweg niet meer opgestart. Om te testen of het aan de adapter ligt, heb ik deze gewoon uitgemeten met de multimeter aan de aansluiting voor in de laptop, en dit gaf 0.0V. Nu heb ik gemeten zonder belasting, maar mits dit een schakelende voeding (?) betreft met toch enige elektronica weet ik niet zeker of een onbelaste meting juist genoeg is om te mogen concluderen dat de adapter kapot is. Dit is de eerste vraag.
Verder als de adapter kapot lijkt te zijn: heb ik de mogelijkheid voor een okkasie te kopen voor pakweg 35 euro. Dit absoluut de moeite niet om nog zoveel te investeren in die oude laptop.
1)Nu zou ik een andere adaptor kunnen kopen (op internet ofzo) of bij het containerpark gaan halen voor nog goedkoper.
2) Ik kan proberen de huidige open te breken en te kijken welk component beschadigt is en dit vervangen.
3) Ik kan gewoon zelf een voeding maken voor de laptop.
Optie 2 lijkt me de beste optie, maar eerst zou ik 100% moeten weten dat het wel degelijk de adapter is die kapot is, weet iemand nog een truuk om dit te testen?
Verder als de adapter kapot lijkt te zijn: heb ik de mogelijkheid voor een okkasie te kopen voor pakweg 35 euro. Dit absoluut de moeite niet om nog zoveel te investeren in die oude laptop.
1)Nu zou ik een andere adaptor kunnen kopen (op internet ofzo) of bij het containerpark gaan halen voor nog goedkoper.
2) Ik kan proberen de huidige open te breken en te kijken welk component beschadigt is en dit vervangen.
3) Ik kan gewoon zelf een voeding maken voor de laptop.
Optie 2 lijkt me de beste optie, maar eerst zou ik 100% moeten weten dat het wel degelijk de adapter is die kapot is, weet iemand nog een truuk om dit te testen?