Netgear router stopt vanzelf

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Matched: probleem, netgear, home
Misschien komt het probleem jullie bekend voor. Ik zit via @home en heb een netgear router. Voor mijn laptop maak ik gebruik van een asus pci kaartje en de desktop zit bedraad. Nu gebeurt regelmatig dat de router zelf stopt met de verbinding door te geven zowel op draadloos als bedraad. Ik heb al op internet gezocht met: netgear disconnect en dan kom ik op een pagina van overclockers.com (is mij ook doorgegeven van de helpdesk van @home. Maar voor mij ist een beetje abracadabra en er staan verschillende oplossingen. Heeft iemand hier al ervaring meegehad en weet iemand mij een goede oplossing te geven?

Alvast bedankt

Verwijderd

Geen matches
heb je al een reset geprobeerd ????

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:51

lier

MikroTik nerd

Geen matches
Kan je op dat moment nog wel communiceren met de router ?
Is er misschien een firmware upgrade beschikbaar ?
Wat begrijp je niet van de abracadabra ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• vuurfreter
Matched: probleem
Reset heb ik al geprobeerd toen deed ie het een week goed en vorige week maandag begonnen de problemen weer.

Wat ik er niet van begrijp zijn sommige methodes die aangedragen worden zoals dat gebeuren van microsoft en ik durf dat ene niet te doen in het register. Firmware was er volgens mij wel maar moet ik nog doen maar ik dacht misschien weten jullie het zo en is het met een instelling te verhelpen. Op het moment dat de connectie verloren wordt kan ik niet meer communiceren met de router. Hij verdwijnt dan ook uit het scherm van beschikbare verbindingen. En slaat als het ware uit. Als ik dan de stekker er voor 10 sec uithaal is het probleem verholpen.

• vuurfreter
Matched: netgear
Inmiddels geprobeerd firmware te upgraden maar die pakt ie om de een of andere reden niet. Ik heb de netgear WGR614v6 dus bij netgear firmware gehaald je hebt north americaen not north america. Deze laatste heb ik gepakt. Maar als ik de firmware wil upgrade zegt ie dat het niet kan. Nu heb ik de router op een andere poort gezet misschien dat dat helpt.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:51

lier

MikroTik nerd

Matched: netgear
vuurfreter schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:45:
Inmiddels geprobeerd firmware te upgraden maar die pakt ie om de een of andere reden niet. Ik heb de netgear WGR614v6 dus bij netgear firmware gehaald je hebt north americaen not north america. Deze laatste heb ik gepakt. Maar als ik de firmware wil upgrade zegt ie dat het niet kan. Nu heb ik de router op een andere poort gezet misschien dat dat helpt.
Wat is de exacte foutmelding die je krijgt ?
Updaten doe je hopelijk toch wel via LAN (en niet via WiFi ?).
Welke firmware heb je gepakt (wgr614v6_1_0_11_not_north_am.chk) ?
Weet je zeker dat je een V6 hebt ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• vuurfreter
Geen matches
lier schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:36:
[...]

Wat is de exacte foutmelding die je krijgt ?
Updaten doe je hopelijk toch wel via LAN (en niet via WiFi ?).
Welke firmware heb je gepakt (wgr614v6_1_0_11_not_north_am.chk) ?
Weet je zeker dat je een V6 hebt ?
De exacte foutmelding: Firmware upgrade failed. Please check your file.
Updaten idd via LAN
Firmware heb ik idd de goede gepakt
En ik weet heel zeker dat ik de V6 heb staat zowel op de router als bij de router instellingen

• vuurfreter
Matched: probleem, netgear, home
Sorry voor de topickick maar ik wou nog even melden hoe het afgelopen is.

Ik heb van alles geprobeerd maar niks werkte. @home gebeld die snapte ook niks van dat ik de firmware niet kon upgraden en weet het wegvallen van de verbinding aan mij (zoals zovaak bij @home). Toen heb ik netgear gebeld en daar kwam het volgende uit:

- routers van @home kun je de firmware niet upgraden. Schijnt geblokkeerd te zijn
- de man van netgear zei toen ik hem mijn probleem vertelde: die router is kapot. U moet @home bellen en om een nieuwe vragen.

Dit laatste is inmiddels gebeurd en over 7 werkdagen heb ik m.

Iedereen bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1