Toon posts:

[SATA]Probleem met RAID maken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey.
Ik heb hier 2 160GB WD schijven liggen. Nu heb ik hem aangesloten op de Promise chip maar nu kunnen we geen raid maken. Ik kan nu dus niet op de Promise chip instellen. Ik kan ook niet vinden hoe ik in de Promise bios kan en hoe we die dus kunnen instellen. Ook in het Integrated perhipals onder pci chipset staat niet SATA raid. Ik kan die dus ook niet enable/disable doen. Allen de sound chip staat daar. Ook de 1394 en de lan aansluiting ontbreken daar.
Op de promise chip staat sata 150, kunnen we daar dan sata 300 schijven opaansluiten? Voor de duidelijkheid hij ziet de schijven dus wel.
Groetjes!
MSI K8T Neo (ms 6702 ver1.0)
1,2GB intern ram geheugen.
Amd 64
Promise pcd 20378 Chip

Al gezocht op google en in de manual van de promise en het moederbord. Maar nog niks kunnen vinden.
Wie kan mij helpen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:13
Als het goed is wordt tijdens de p.o.s.t. ook de bios aangeroepen van de s-ata controllers, en hier staat dan ook wel bij met welke toetsencombinatie je erin kan komen. S-ata 300 schijven op een 150 controller is geen probleem, het kan zijn dat je ze met een jumper moet cappen op 150. Heb je de schijven ook al aan de VIA s-ata controller geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
ja. ze doen het ook gewoon. ze worden ook gezien door promise we kunnen alleen niet in de bios komen. ook in de pci controller ontbreekd hij. Dat vind ik zo raar omdat hij in de manual in datzelfde schermpje wel staat.

Verwijderd

Topicstarter
Ey.
Wat ik eigenlijk even moet weten en wat ik niet kan vinden hoe ik in het bios menu kom van de Promise chip. Dus als ik het scherm krijg waar de schijven gescanned worden. Wat moet je dan intypen.
Ik heb al ctrl+f10 gedaan werkte niet en dat zefde gold ook voor ctrl+g
Wie weet die code voor het MSI K8T Neo MS6702 moederbord?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:13
Dat zou er gewoon bij moeten staan op 't moment dat de promise bios gestart wordt, net zoals bij de VIA controller. Misschien kun je een bios update proberen, soms zitten daar ook nieuwe biossen in voor de onboard raid/s-ata controllers.

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel. Maar heb al voor de 4de post de bios geupdate en nou doet ie het. Eigenlijk wel raar als je een moederkoopt en je niet eens gebruik kan maken van de raid functie :S

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Vandeweek heb ik bij een teamgenoot een vergelijkbare raid-config aangemaakt, hetzelfde mobo, maar dan met de Seagate 7200.10 320GB schijven. Geen probleem.
Moest in bios raid enablen en dan tijdens booten f10 (gokje) inmeppen (stond netjes vermeld tijdens booten).

Kaassie!
Misschien mobo kaduuk, promise raidcontroller stuk oid?
Succes iig!

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Pagina: 1