[WORD] Mailmerge velden worden hernoemd?

Pagina: 1
Acties:

• ikke007
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 14:16
Ik heb een raar probleem. Ik koppel aan Word (2000) een .txt met hierin 2 regels tekst, de eerste bevat de velden en de tweede de waarden. (waarden zijn omvat met ""). Echter worden sommige veldcodes door Word van een trailing '1' voorzien.

Ik heb Google gebruikt, de Search, de Groups, nergens iets wat hierop lijkt.

In mijn rapport zijn alle { MERGEFIELD xxx} codes goed geplaatst, echter na het weergeven van de samenvoeggegevens blijven sommige velden leeg. Dit dus omdat Word een 1 achter de veldcode plaatst van sommige velden in het samenvoegbestand.

De logica achter dit probleem is mij niet bekend. Het bestand bevat veel velden (256+) maar het probleem doet zich niet precies na 256 velden voor. Het zijn ook niet de laatste velden maar een 8tal velden welke direct achter elkaar staan ergens tussen code 256... en de laatste veldcode.

In Excel kan ik het bestand niet goed inlezen omdat deze maximaal 256 velden accepteerd. Wel heb ik in Excel gekeken of deze mijn veldcodes goed herkend en dit kan ik bevestigen.

Samengevat:
* In Word kan ik Alt+Shift+E drukken om de velden te zien uit mijn bronbestand en hun waarden. Hier staan de 8 velden verkeerd in (met een 1 achter hun oorspronkelijke veldcode)
* In Word kan ik via Alt+Shift+E vervolgens --> Bron weergeven het bronbestand in word inladen als platte tekst. Hierin staan de 8 veldcodes correct.

Wat is de logica van Word om dit zo te doen en vooral: Hoe los ik dit op?

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself

• ikke007
Subtiele kick & status probleem:

Ik heb hier op mijn werk rondgevraagd of iemand het probleem herkende. Hierbij werd mij verteld dat wordt een '1','2', etc achter een veldcode plaatst indien hij deze meerdere malen tegenkomt in het gegevensbestand.

Echter, in mijn gegevensbestand staan de codes waarachter de 1 wordt geplaatst slechts één maal!?

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Zijn het altijd dezelfde velden waar Word een cijfer achter plakt? Misschien zijn die velden gereserveerde woorden o.i.d.

500 "The server made a boo boo"

• ikke007
Tot nu toe zijn het inderdaad consequent dezelfde velden. Ik denk niet dat het gereserveerde woorden zijn in Word want dan is het zo'n rare sequence van gereserveerde woorden.

pi100 --> normaal
pi101 --> normaal
pi102 --> pi1021
pi103 --> pi1031
pi104 --> pi1041
pi105 --> pi1051
pi106 --> pi1061
pi107 --> pi1071
pi108 --> pi1081
pi109 --> normaal

• ikke007
Het probleem is gevonden. Voor andere dolende zielen zal ik hier de oplossing plaatsen.

In mijn bronbestand stonden wel degelijk enkele velden dubbel. Laat deze nu toevallig 'pi10' heten en 9 keer voorkomen. Na de eerste keer hernoemd Word deze netjes naar pi101, pi102 pi103 etc.

Vervolgens kwam Word bij mijn pi102 code aan en herkende dat hij deze al had vergeven en vervolgens pi1021 invulde als code, evenals pi1031 etc.