Toon posts:

CD Speler & DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(8> Vraag is het mogelijk om met een of ander proggie een DVD-rom te lezen in een CD-rom speler?

(8> MadRef (8>

Verwijderd

Volgens mij niet, omdat DVD sporen dichter naast elkaar staan dan CD rom sporen. De laser van een CD rom kan op deze manier de DVD niet lezen.
(correct me if I'm wrong).

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:19
Als ik nu de firmware van m'n 78 toeren platenspeler upgrade, kan ik daar dan ook mijn DVD's op afspelen ? |:(

Als je even nadenkt dan kun je het zelf ook wel verwachten dat dit niet werkt.

Waarom denk je dat je CD spelers EN DVD spelers kunt kopen ? Omdat ze hetzelfde zouden doen ?

Ik zal niet de technische kant uitleggen want dat zal nog meer onnozele vragen van jouw zijde oproepen ...

Gegroet

-

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 27 januari 2001 14:01 schreef Juicy het volgende:
Ik zal niet de technische kant uitleggen want dat zal nog meer onnozele vragen van jouw zijde oproepen ...

Gegroet
Je kan ook gewoon reageren.

En het gebeurt dat er vragen worden gesteld die in jou ogen dom zijn, maar dan moet je niet reageren, dan flikker je toch en eindje op, maar kom dan niet hier!!!!!!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• pro_6or
  • Laatst online: 05-05 23:10

pro_6or

amateur_60r

Absoluut niet madref, jammer he. Maar het zijn toch dezelfde schijfjes denk je dan. Dit is dus niet zo de "putjes" op een dvd zijn veel fijmaziger als op een cd en om deze te kunnen lezen heb je een veel fijnere DVD laser nodig. natuurlijk kun je wel DVD's rippen en wegschrijven als video cd ofsow. Beeldkwaliteit blijft dan best goed alleen heb je geen dolby digital meer :'( Dat vindt ik persoonlijk echt het allerbelangrijkste voordeel van een DVD (beeld 20% geluid 80%) nadeel hiervan is dat je ook een versterker en boxen sub moet hebben om er echt van te kunnen genieten (daar gaan je pegels, kheb zelluf alles rel en B&W ai wat een rib uit mun lijf) OK ben jij ook weer up to speed,
greetz

een treffende spreuk

• Juicy
  • Laatst online: 05:19
Op zaterdag 27 januari 2001 16:59 schreef FrankGuthrie het volgende:
En het gebeurt dat er vragen worden gesteld die in jou ogen dom zijn, maar dan moet je niet reageren, dan flikker je toch en eindje op, maar kom dan niet hier!!!!!!
Je hebt gelijk, ik heb wel een beetje erg hard gereageerd. :'(

Maar een beetje tweaker weet toch wel de basic hardware eigenschappen lijkt mij zo.

-

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 14:01 schreef Juicy het volgende:
Als ik nu de firmware van m'n 78 toeren platenspeler upgrade, kan ik daar dan ook mijn DVD's op afspelen ? |:(

Als je even nadenkt dan kun je het zelf ook wel verwachten dat dit niet werkt.

Waarom denk je dat je CD spelers EN DVD spelers kunt kopen ? Omdat ze hetzelfde zouden doen ?

Gegroet
:( Hey Juicy,
Volgens mij bestaan er geen domme vragen, maar alleen domme antwoorden dus (8>
(8> MadRef (8>

:z :z :z :z

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
MadRef,

volgens mij ben je in de war met al die DVD player progjes die je tegenwoordig bij je videokaart e.d. krijgt. DVD is niet te lezen met je CD(ROM)-speler, aangezien DVD inderdaad sporen heeft die dichter bij elkaar staan. De video DVD's zijn zelfs al (geloof ik) dual layer, wat inhoudt dat net als bij de SACD (superaudio CD) de informatie op 2 lagen die +/- .1mm van elkaar staan, opgeslagen is. CD kan daar niets mee, DVD wel.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1