Sandisk Cruzer Micro wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 814 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 09:42
Ik heb zojuist m´n Sandisk Cruzer Micro 512 mb binnen gekregen en wil hem uiteraard direct even uitproberen. Wat schetst mijn verbazing, hij wordt niet herkend. Het volgende komt rechtsonderin te staan:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v112/BJaensch/USB.jpg

en vervolgens met dubbelklikken dit:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v112/BJaensch/USB2.jpg

Pc opnieuw opstarten, met en zonder stick erin haalt niets uit. Apparaat via apparaatbeheer verwijderen en opnieuw laten zoeken ook niet. Hij zegt wel dat de stuurprogramma gegevens zijn bijgewerkt, maar daarna geeft hij weer aan " Het USB-apparaat wordt niet herkend"
Ik heb overigens de laatste USB 2.0 drivers geinstalleerd.

Het rare is dat wanneer ik ´m achterin plug, hij wel zonder problemen wordt herkend als opslagmedium, met volledige naam en alles. Dit heb ik eerder ook gehad met een PSP van een vriend van me, voorin werkt het niet, achter zonder probs. Daarentegen werken mijn telefoon via USB kabel en mijn MP3 speler wèl voorin... Het lijkt mij dus niet aan de USB poorten liggen. Ik heb overigens een Antec SX835 II behuizing, met voorin 2 USB aansluitingen.

Ik heb al een paar topics gevonden met een dergelijke situatie, daar werd verteld dat het misschien door de verlengkabel van het mobo (Asus A7N8X) naar de poorten kan liggen. Maar waarom andere apparaten wel werken is mij dan weer een raadsel.. Er staan wel drivers op de site van Sandisk maar die zijn alleen voor Windows 98.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen??

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-02 19:01

Barrycade

Through the...

Zoals je zelf al opnoemt: je USB's voorin je kast zijn gaar. Heb ik ook met mijn MSI moederbord en Coolermaster kast combi. De verbindingen/verlengstukken/USB zijn niet goed op de een of andere manier.

Alleen als ik er USB apparaten in steek die weinig spanning nodig gehebben werkt het wel (digi-cam etc).

Ik heb er mee leren leven. Aangezien ik ook een bracket achterop heb zitten (dus genoeg poorten) heb ik 1 USB verlengsnoerje (zoals bij een MP3 speler wel eens wordt meegeleverd) naar de voorkant gebracht probleem opgelost.

• JunkO
Aan een verlengsnoer van achter uit de kast zat ik ook te denken, toch wel jammer want het is toch verdomde handig dat je ´m voorin kunt pluggen.

Zal vd week wel even zo´n kabeltje halen...

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Verwijderd

Laat me raden. de andere apparaten zijn USB 1.1 of werken daarop.
Google maar eens en je ziet veel topics over Antec en USB van voren.

Veel USB aansluitingen voorop oudere Antec kasten zijn alleen 1.1 compatible.

Heb ik gehad met Antec 660AMG. De USB aansluiting van voren is alleen 1.1. Ik heb van Antec een nieuwe toegestuurd gekregen die wel USB 2.0 is.
Vervolgens moest ik nog een vergelijking in pin aansluiting doen tussen m'n moederboard en kast.
USB op een mobo is niet altijd pin compatble met die van een kast. Daarnaast moest 1 pin niet aangesloten zijn! Voordeel is wel dat het allemaal losse draadjes zijn en ze dus makkelijk anders kan aansluiten. Daarop werkte de front USB naar behoren en op USB2.0.

Hier meer info:
http://66.249.93.104/sear...hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=24

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 21:39 ]

• JunkO
Klinkt interessant, alleen je link schijnt niet te werken...

Maar aan je verhaal te horen is het dus niet zo moeilijk te "verbouwen" ?

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 08:42
Dit had ik met een externe hdd. even drivers verwijderen en reinstallen.. prop de stick in poort 1. trek hem abrupt eruit zonder veilig te verwijderen doe hem in poort 2 en zo was het hier verholpen. heeft me zo'n 5 uur gekost om dit uit te vinden

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1