[Debian vs Windows] Rsync: outlook.pst failed verification

Pagina: 1
Acties:

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 22:41
Naar aanleiding van deze reply ([rml]usr-local-dick in "[ Backup] Tool voor het backuppen via int..."[/rml]) heb ik een robocopy over ssh naar samba oplossing omgebouwd naar een rsnapshot/rsync over ssh oplossing, dit werkt bijna perfect.

Alleen ik krijg overdag, wanneer er gewerkt wordt, deze foutmelding:
code:
1
2
user@213.197.211.x:/mnt/thunderball/d/ ERROR: MAIL(N)/WP14/outlook.pst failed
verification -- update discarded.
Geheel te verklaren, rsync probeert een outlook.pst bestand te lezen wat gemount is als read only cifs netwerkverbinding op /mnt/thunderball/d. Dit lezen gaat fout omdat het bestand onder het rsyncen waarschijnlijk is veranderd of omdat windows een lock op het bestand heeft.

Wat kan ik hier aan doen? Via google kwam ik erachter dat je met vshadow.exe op windows een shadow copy van een disk zou kunnen maken... maar of dit nu de beste oplossing is en hoe ik dit combineer met rsync... Iemand suggesties? Ik wil eigenlijk geen grote acties op de windows server doen, die machine moet zo standaard als wat blijven (en dan zou er ook afhankelijkheid tussen linux en windows ontstaan).

Ik kan het ook zo laten en hopen dat ze 's avonds outlook afsluiten en dat het dan met de avond-sync mee gaat.

Alvast bedankt. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Arnout op 03-07-2006 15:21 ]