Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Een vriend van mij wil een PDA gaan kopen en heeft mij gevraagd om eens mee te zoeken, omdat ik meestal wel thuis ben op het gebied van "gadgets". Alleen op het gebied van PDA heb ik de ontwikkelingen nooit echt gevolgd.

Hij heeft mij gevraagd naar een PDA te zoeken van max €500,- en het liefst met GPS aan boord omdat hij er later waarschijnlijk TomTom of een ander navigatieprogramma op wil draaien. Daarnaast wil hij er WiFi op hebben zodat hij ook een beetje draadloos kan internetten en hij gaat hem gebruiken voor zijn werk als zakagenda natuurlijk.

Nu zijn er wel PDA's te vinden die aan al deze eisen voldoen, maar ik vroeg mij af hoe ik tussen die PDA's de beste keuze kan maken. Op welke dingen zou ik nog meer moeten letten? Wat zijn bijvoorbeeld goede merken etc?

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 00:49
Er zijn nog niet zo gek veel PDA's met de combinatie WiFi en GPS aan boord. De meest logische en vaak voordeligere optie is een losse Bluetooth GPS module. Reden daarvoor is de beperkte ruimte in het apparaat en de stroom die beide vreten.

Verder zijn bijna alle PDA's op de markt geschikt voor de functies die je benoemd, er zit echter wel een verschil in de Pocket PC en Pocket PC phone edition, waarbij je met laatstgenoemde ook kunt bellen.Het ligt er dus aan of hij zijn huidige telefoon ernaast wil blijven gebruiken of niet. Je kunt PDA's met belfunctie zoals waarschijnlijk wel bekend goedkoper aanschaffen combinatie met een abonnement. Let ook op de garantie die diverse winkels bieden op het apparaat.

Windows Mobile 5 is net uit en daar worden de meeste programma's op dit moment voor geschreven en ontwikkeld. Dat is ook een puntje van aandacht denk ik.

Tot slot de methode van invoer, mijn MDA Vario heeft een slide-out toetsenbord wat me ideaal bevallen is, de ander vind het niks en heeft liever een plattere telefoon. Ga daarom zowieso met die vriend een keer naar de Belcompany of <insert random telecom toko> voor aanschaf van een apparaat, om hem in het echt te zien.

Succes!

[ Voor 21% gewijzigd door Jerome! op 03-07-2006 20:17 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Hmm, zijn inderdaad minder PDA's met GPS aan boord dan ik dacht. Dacht dat ik gewoon nog niet genoeg had gezocht, maar het zijn er echt weinig. Hij wilde ook een groot scherm (denk dus 3.7" met VGA) en die zijn al helemaal niet met GPS te krijgen. Zal het hem eens voorleggen, denk dat ie dan maar moet gaan voor GPS extern of genoegen nemen met een minder groot scherm.

Is 400Mhz trouwens genoeg voor een PDA met een VGA scherm? Kan me voorstellen dat dat voor een hogere belasting zorgt van de proc.

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-11 15:17
Kijk eens naar de Fujitsu Siemens Loox N520, die voldoet volgens mij heel redelijk aan de eisen van je vriend. Ik heb hem zelf niet, dus kan je geen ervaringen vertellen, maar er liep hier ook een topic over geloof ik.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)