Toon posts:

[w2k] na inloggen direct uitloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een w2k systeem welke na het inloggen direct weer uitlogt. Na inloggen geeft hij aan "bezig met toepassen" gebruikersinstellingen en direct daarna bezig met "opslaan van instellingen" en je staat weer in het inlogvenster

Geprobeerd (zonder resulaat):
  • Inloggen als andere gebruiker (ook niet in veilige modus)
  • Recovery console chkdsk /p/r uitgevoerd
  • Andere HD w2k geinstalleerd virusscan laten lopen op originele HD (redelijk wat infecties verwijderd)
  • Lokale gebruikersprofiel verwijderd via nieuwe install en default user van de nieuwe install overgezet op oude HD
Kan het systeem niet via een netwerk benaderen dus kan niet in het register, ik ben door mijn opties heen. Iemand nog een goed idee ?

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 09:41
Dit moet volgens mij ook werken voor W2K....................

1. Start je pc met de Windows XP-installatie-cd. Als je deze niet hebt, dan moet je eerst de Windows XP Setup-diskettes downloaden en daarmee je pc opstarten. Meer informatie over de setup-diskettes vind je op deze pagina. Daar kun je ook de juiste diskettes voor jouw XP-versie downloaden.
Zorg voordat je je pc opstart er wel voor dat je BIOS op het juiste opstartmedium is ingesteld (cd-rom of diskettestation);
2. Bij het eerste scherm na het opstarten van de installatie-cd of setup-diskettes kies je voor de optie R (Herstelconsole);
3. Typ het Administrator-wachtwoord in. Als je deze niet weet, probeer het dan zonder wachtwoord;
4. Bij de prompt zie je de Windows-folder, bij de meeste XP-gebruikers is dat c:\windows
5. Typ het commando CD SYSTEM32 en druk op Enter (als dat niet werkt, gebruik dan het commando CHDIR SYSTEM32);
6. Daarna typ je het commando COPY USERINIT.EXE WSAUPDATER.EXE en druk je op Enter;
7. Verlaat het Herstelconsole door het commando EXIT te gebruiken en dan op Enter te drukken;

8. In het BIOS stel je je oude opstartmedium weer in;
9. Meld je aan bij Windows;
10. In deze stap gaan we het Windows-Register wijzigen. Voordat je daaraan begint, moet je eerst een back-up van het Register maken;

Ga naar Start / Uitvoeren en typ in de tekstbox regedit en druk op Enter;
11. Navigeer naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ WindowsNT \ CurrentVersion \ Winlogon;
12. In het rechtervenster maak je een rechtsklik op Userinit en je verandert de waarde in C:\WINDOWS\system32\userinit.exe, (LET OP dat dit ook jouw Windows-folder is en vergeet de komma niet!)
13. Herstart Windows;
14. Scan je pc op malware en verwijder deze.

Verwijderd

Topicstarter
In w2k heb je helaas geen wsaupdater.exe in de Winnt\System32, had deze oplossing ook gezien.