Toon posts:

video capture te lage resolutie!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om mijn videobeelden van mij minidv camera op de computer te zetten om ze vervolgens naar een dvd weg te schrijven.
Bij elk programma krijg ik echter een te lage resolutie (max 640x480) en kan ik dit niet instellen naar een hogere resolutie. Op mijn camera zelf kan ik geen verschillende resoluties instellen dus ik neem aan dat dit gewoon 720x576 is.
Weet iemand een tip of een programma waar dit wel eenvoudig kan?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
Het enige dat ik altijd doe is het formaat op DV laten staan bij het overhalen van videobeelden van camera naar computer. Als je dat doet heb je de originele resolutie te pakken wat met DV wordt er volgens mij niets aan je video aangepast.

Verwijderd

Een greep goeie programma's zijn:

beginners
Ulead Videostudio
Canopus Let's edit

Gevorderd
Canopus Edius 3 ( m'n favoriet)
Adobe premiere 6.5 of (pro)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Neem eens PAL i.p.v NTSC!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
uiteraard staat hij op pal ingesteld.
Ik denk dat het ligt aan de usb 2 en moet ik toch met de firewire werken. is dit mogelijk?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 15:29
Als je met een firewire/i-link/ieee1394 verbinding werkt, dan haal je, zoals hierboven reeds gesteld, de originele DV-kwaliteit (mits je een ondersteunend programma op de juste wijze gebruikt) binnen. Er zijn ondertussen camcorders die voldoen aan de zogenoemde Video Class specificatie van USB: hiermee kun je nu ook over USB de volledige DV-kwaliteit transporteren. Eerdere DV-camcorders konden ook d.m.v. een USB verbinding de videobeelden van de tape transporteren, maar in een aangepaste, lagere, kwaliteit. (Mogelijk vermeld in de handleiding.)
Pagina: 1