Toon posts:

windows media player en windows media connect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt een pinnacle soundbridge te kopen. (wireless audio receiver).

De bedoeling is om uiteindelijk de muziekbestanden op mijn pc af te spelen, via wifi te versturen,
naar de soundbridge die ze dan weer afspeelt op mijn hifi installatie.
De sounbridge maakt hier bij gebruik van windows media connect of eventueel firefly.

Omdat ik mijn pc en niet de soundbridge wil gebruiken als media controller zoek ik dus een mediaspeler (met alle bijbehorende beheerfuncties) zoals bijv. windows media player.
Alleen moet de player wel compatible zijn met wmc om de draadloze verbinding tot stand te brengen, als ik mijn bestand af speel. Naar mijn weten doet windows 10 dat niet.

Zijn er mensen die weten of windows 11 of andere media beheer pakketten wel compatible is/zijn
met wmc of firefly.

Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik heb ook een soundbridge besteld omdat ik een beetje moe werd van mijn Airport Express. Kut ding imo. Windows Media Connect kan niet geinstalleerd worden op Windows 2003. Dus ik heb het met FireFly gedaan. Nadeel is dan dat je weer aan iTunes vast hangt en dat ook niet echt ideaal is. Grote voordeel. Alle computers in mijn netwerk met iTunes gebruiken dezelfde library en kunnen streamen naar mijn Airport Express.

Heb de SoundBridge nog niet maar neem aan dat het dan niet anders is. De PC's zijn dus als het ware de remote voor de soundbridge en de library staat centraal (dat vind ik eigenlijk erg belangrijk).

Ik wil ook weer een blik werpen op SlimServer om hem aan te sturen. Uiteindelijk zal het toch wel even puzzelen worden. Windows MediaPlayer 11 heeft overigens de mogelijkheid om een library te sharen. Echter, dat is alleen onder Vista zo volgens mij. Dus had met veel moeite WMP 11 onder Windows 2003 aan de praat gekregen, maar geen share functie van de library.

Mocht de Soundbridge wel gewoon gezien worden door WMP11 dan denk ik dat ik weer over ga naar WMP 11 (makkelijker met playlists). Dan mis ik een centrale library plek maar de 'monitor folder' optie is ook wel ok en onderhoudsvriendelijk. Ik neem even aan dat Microsoft dergelijke dingen nog wel gaat verbeteren :)

Echt antwoord op je vraag heb ik niet, denk dat ik donderdagavond de soundbridge heb.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn