Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Occasion] Seat Leon / Seat Ibiza / Peugeot 307

Pagina: 1
Acties:
  • 810 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Topicstarter
Ben zoetjes aan het kijken voor een nieuwe occassion, mijn huidige 206 1.6XS (10-98) is naar mijn mening aan vervanging toe.

Nu beperk ik mijn keuzes naar een van de volgende auto's
  • Seat Ibiza
Afbeeldingslocatie: http://www.carpages.co.uk/seat/seat_images/seat_ibiza_04_07_05.jpg
  • Seat Leon
Afbeeldingslocatie: http://clabedan.typepad.com/photos/uncategorized/seat_leon_lastedition.jpg
  • Peugeot 307
Afbeeldingslocatie: http://62.20.1.206/special/getImage.php?img=3908&thumb=

Eigenlijk de volgende eisen:
  • Minimaal 1.6 motor benzine, vermogen mag maar hoeft niet
  • Grotere kofferbak
  • Bouwjaar tussen 2003 en 2004
  • Prijs rond de 14500 euro
  • LM-velgen mag hoeft niet
Ibiza leuke auto, alleen denk ik geen echte verbetering t.o.v de Peugeot 206 die ik nu heb.

Tweakers met ervaringen met dit soort dingen? Graag hoor ik jullie ervaringen met deze auto's.
Eerste neigde ik naar een 307 omdat ik goede ervaringen heb met pugjes maar dat laat ik steeds meer varen, ben benieuwd naar een ander merk

Ga tegen de tijd dat ik de auto echt ga inruilen een aantal proefritten maken, persoonlijk staat de Leon op nr 1 maar dat kan natuurlijk nog veranderen :)

Elect a clown, expect a circus.

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Ik heb nog les gereden in een 307, rijd heel prettig, enigste nadeel wat ik vond tegen over de 206 is dat naar mijn mening de versnellingspook heel kort was ... maar tjah ik was in die tijd mischien ook niet veel gewend.
de Ibiza is heel 'koud' naar mijn mening, koppeling en rem zijn heel direct ... met de peugeots gaat dit wat vloeiender. de leon heb ik nog nooit in gereden ...

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Sowieso vind ik de ibiza van een andere klasse. Deze is namelijk een stuk kleiner. Verder zou ik kiezen voor de Leon. Ten eerste omdat ik hem mooier vind en ten tweede omdat de 307 heel veel problemen schijnt te hebben met betrouwbaarheid.

.

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

ouders rijden sinds kort een 307. Rijdt goed maar is ook een 2-liter. rij zelf een oudere ibiza (95) ik moet zeggen dat ik de koppeling, rem en gas van mijn eigen ibiza een stuk fijner vindt(stuk directer).

Ik denk inderdaad ook dat de 307 en de leon een klasse boven de ibiza vallen. Ik zou eerder voor de leon gaan. ik vind hem mooier en het is vw dus redelijk betrouwbaar denk ik.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Seat Ibiza is idd een beetje klein en vooral erg zwaar als je een 1.8 FR of 2.0 85kw neemt, dan is de Leon een paar KM's langzamer maar ik denk wel dat je lekkerder rijdt, en meer comfort

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:26

SeatRider

Hips don't lie

Ik kan je inderdaad de Leon aanraden (duh). Ik sluit mij aan bij de ervaringen over betrouwbaarheid van de 307 op langere termijn. Volgens mij kun je voor 14500 een knap exemplaar kopen. Ik zie zo op het eerste gezicht al een aantal 20vt (180PK!) exemplaren, beginnend bij 9250, alhier.

[ Voor 7% gewijzigd door SeatRider op 03-07-2006 19:32 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

De Leon rijdt erg fijn. Helaas al wel een beetje een gedateerd uiterlijk en interieur, maar dat is persoonlijk.

Heb vanochtend nog in een Leon TDI gereden van Breda naar Zwolle en dat was vrij comfortabel.
Vrij stil op de snelweg (iig in vergelijking met een 206) en stuurt ook vrij strak in de bochten.

Ik rij zelf vaak in verschillende auto's voor mijn werk en uit de auto's die je voorsteld zou ik zeker de Leon kiezen.

\_Specs_/

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

ZiegoM schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:07:
De Leon rijdt erg fijn. Helaas al wel een beetje een gedateerd uiterlijk en interieur, maar dat is persoonlijk.
Mja. Het interieur komt uit de eerste serie A3, erg strak en zakelijk. Exterieur vind ik echter nog steeds erg mooi, zeker niet gedateerd. Ik rij dan wel (zakelijk) een Leon 2, maar mijn hart slaat nog steeds soms een slag over als ik een mooie gele Leon 2 met 18" velgjes zie staan O+

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Een Leon 1 heeft een heel saai interieur, maar dat geldt voor alle Seat's. Het interieur van de eerste serie A3 is een stuk beter, maar ook niet echt spannend.

De Ibiza FR die ik van het weekend met Slasher heb gezien was ook zo gruwelijk saai, maar ik ben dan ook bevooroordeeld. Als ik in zo'n auto moest rijden dan zou ik in slaap vallen van het saaie klokkenwerk.

Ik deed de motorkap effe open, wou bijna de hele motorkap laten flikkeren omdat ik er vanuit was gegaan dat er wel een pneumatisch systeem zou zitten die de kap zou laten rusten. Niet dus. Beetje goedkoop voor een wagen die nieuw 22.000 euro moet opbrengen. :/

Bij Seat moeten ze blijkbaar toch ergens op bezuinigen
SeatRider schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:10:
Mja. Het interieur komt uit de eerste serie A3, erg strak en zakelijk.
Imho niets 'straks' en zeker niets 'zakelijks' aan. Zowel interieur als exterieur.

[ Voor 115% gewijzigd door Gunner op 03-07-2006 20:21 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:36

Wok

Dakloos...

Moeilijke keuze... Als een ruime kofferbak echter een vereiste is, zal de Ibiza toch als eerste afvallen. Qua binnenruimte doet de auto weinig onder voor de Leon, maar de kofferbak van een Leon is een flink stuk groter.

Blijven over de Leon en de 307. Beide auto's vind ik persoonlijk fijn rijden, waarbij de Leon wat directer en communicatiever is, wat mij persoonlijk wel aanspreekt. Ook staat de afwerking van de Leon op een iets hoger plan dan die van de 307.

De 307 rijdt comfortabel en heeft een wat hogere zitpositie. Ook is de 307 in de tweedehandsmarkt iets gunstiger geprijsd, omdat er veel aanbod van is en zijn de meeste 307's rijk uitgerust (climate control, cruise control en dat soort dingen). Qua design vind ik de 307 ook wat moderner overkomen dat de Leon.

Ik wil je sterk adviseren om met beide modellen te gaan proefrijden. Beide auto's hebben hun sterke en zwakke punten en je persoonlijke voorkeuren zijn daarin van doorslaggevend belang.

Als je van dynamisch rijgedrag houdt (lees: ben je een sportievere rijder) en degelijke afwerking, dan is de Leon je keuze. Wil je echter comfortabel van A naar B en graag wat luxe om je heen, dan moet je bij de 307 zijn :)

Maar nogmaals: maak in beide auto's een proefrit. Dat is eigenlijk het enige juiste advies dat in dezen gegeven kan worden ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wok schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:26:
Als je van dynamisch rijgedrag houdt (lees: ben je een sportievere rijder) en degelijke afwerking, dan is de Leon je keuze. Wil je echter comfortabel van A naar B en graag wat luxe om je heen, dan moet je bij de 307 zijn :)
En wil je rare (elektrische) problemen, moet je ook bij de 307 zijn ;)

Dat is overigens niet gebaseerd op eigen ervaring maar wat ik hier in de tijd veel gelezen heb
(ook op GoT)

TS moet gewoon lekker naar een Leon gaan kijken, onderstel en motor komt van het grote Duitsche broertje dus kan je niet mee de boot ingaan. Hier en daar is het wat goedkoper afgewerkt om de prijs wat te drukken maar dat mag de pret niet drukken!

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 03-07-2006 20:31 ]

• Wok

Wok

Dakloos...

Gunner schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:29:
[...]

En wil je rare (elektrische) problemen, moet je ook bij de 307 zijn ;)

Dat is overigens niet gebaseerd op eigen ervaring maar wat ik hier in de tijd veel gelezen heb (ook op GoT)
Als hij voor een 307 van het eerste uur zou gaan (2001-2002), had ik dat ook zeker genoemd ;) Hij zoekt echter in de bouwjaren 2003-2004 en toen waren de kinderziektes bij de 307 ook goeddeels wel verholpen.

Ik kan niet ontkennen dat een 307 nog wel eens een electronische storing kan vertonen, maar het is niet zo dramatisch als bijvoorbeeld Renault (om nog maar eens een rampenmerk te noemen qua electronica). Het PSA-concern heeft de electronicaproblemen de laatste paar jaar vrij goed onder controle.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Gunner schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:14:
Een Leon 1 heeft een heel saai interieur, maar dat geldt voor alle Seat's. Het interieur van de eerste serie A3 is een stuk beter, maar ook niet echt spannend.
Wat raar is, want het is hetzelfde :?
Ik deed de motorkap effe open, wou bijna de hele motorkap laten flikkeren omdat ik er vanuit was gegaan dat er wel een pneumatisch systeem zou zitten die de kap zou laten rusten. Niet dus. Beetje goedkoop voor een wagen die nieuw 22.000 euro moet opbrengen. :/

Bij Seat moeten ze blijkbaar toch ergens op bezuinigen
De Leon 1 heeft wel een pneumatisch systeem, de Leon 2 niet meer. Inderdaad erg lame.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SeatRider schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:38:
[...]

Jij zal het weten ;)
De Leon 1 heeft wel een pneumatisch systeem, de Leon 2 niet meer. Inderdaad erg lame.
Zoals ik al zei, ze moeten ergens op bezuinigen.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Eigenlijk best simpel: de Leon

Verreweg de mooiste auto van de 3. En is zoals al gemeld voor 14500 euro vast wel in een lekkere luxe en vlotte versie te koop.

Ibiza is maar een klein gebakje, meer in de trend van de 206. En aangezien je wat meer ruimte wilt, lijkt me die al af te vallen. De 307 vind ik eerlijk gezegd maar een suffe burgerlullen bak. Saai en niets zeggend.

• Wok

Wok

Dakloos...

SeatRider schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:38:
[...]

Bijna ;) De gebruikte mallen zijn wel hetzelfde, maar voor de A3 is destijds iets hoogwaardiger kunststof gebruikt :P

Het Leon I interieur doet echter geenszins goedkoop aan imo, maar ik kan me de opmerking van Gunner (saai interieur) wel goed voorstellen, want het interieur is inderdaad erg donker (veel zwart kunsstof en zwarte/grijze stof). Het mist de ambiance van bijvoorbeeld een A3 of Golf IV/V, waardoor het wat kil en emotieloos is.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wok schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:43:
Bijna ;) De gebruikte mallen zijn wel hetzelfde, maar voor de A3 is destijds iets hoogwaardiger kunststof gebruikt :P
Ik durfde niet met een user wiens naam de merknaam draagt in discussie te gaan met de vrees die te verliezen, maar ik meende toch duidelijk verschillen te zien in de korte impressies die ik van beide modellen heb.
Het mist de ambiance van bijvoorbeeld een A3 of Golf IV/V, waardoor het wat kil en emotieloos is.
Wat was de slogan ook alweer? Auto Emocion? :+

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 03-07-2006 20:45 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Idd :)

A3:
Afbeeldingslocatie: http://img.zett.no/galleryimage/galleryimage/03/5c/035c9a8ae695340446076ffdba8e7137-A367003

Leon:
Afbeeldingslocatie: http://www.klm-hamburg.de/Fotos_Autos/Seat_Leon_1999_02.jpg

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Wok schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:43:
[...]

Eens.
Gunner schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:44:
[...]
Ik durfde niet met een user wiens naam de merknaam draagt in discussie te gaan met de vrees die te verliezen, maar ik meende toch duidelijk verschillen te zien in de korte impressies die ik van beide modellen heb.
Niet in vorm dan toch :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het lijkt idd wel wat op elkaar, foto van de A3 is niet echt duidelijk, door de andere naaldjes doet de dash van de A3 niet zo goedkoop aan. Je hebt me niet kunnen overtuigen, maar je hoeft van mij geen kruistocht te beginnen om je punt te bewijzen.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Zeker voor de Leon gaan. Erg goede auto. De 307 doet erg veel onder qua betrouwbaarheid.

Afgelopen zaterdag nog een sleepautochauffeur gesproken. Het grootste deel van de auto's die ze afslepen is van franse makelij. Vooral renault.

Wij hebben thuis een toledo 90pk tdi van 2001. (Bijna t zelfde, alleen met kont). De Toledo heeft overigens een enorme kofferbak (550 L). Is ex-lease bak maar tot nu toe nauwelijks onderhoud gehad. 1x luchtmassameter (a +/- 50 euro, zelf makkelijk te monteren, zit overigens niet in benzineversie) en 1x een slang van ABSpomp/rembekrachtiger (Koste niks, ook zelf verholpen). En een setje nieuwe banden (maarja dat moet op zn tijd).

Maar ik zou wel even uitzoeken welke serie een mindere versnellingsbak heeft. Een oom van mij had een van die, schijnt bekend probleem te zijn. Er kan een popnagel losschieten die je bak beschadigd bij bepaalde versie. Das een duur grapje. (800 euro voor "tweedehands" bak + arbeid).

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Gunner schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:14:
Het interieur van mijn huidige Peugeot 206 is ook niet super spannend dus wat dat betreft, ga denk ik wel zoeken voor een versie met automatische airco, dan geeft het toch weer een "vollere" uitstraling.

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 08:54

MrDry

Desperados!

Rij zelf een leon.....een FR 20VT. :*)

Echt een superwagen. Stuurt strak. Heerlijke 6-bak en erg veel auto voor je centen. Vind persoonlijk de 307 niet echt veel aan. Het leuke van de 'oude' Leon is dat het een andere auto is dan de Leon 2. Bij bijvoorbeeld volkswagen zag je eigenlijk nauwelijks verschil tussen de opvolgende modellen.

Quod licet lovi, non licet bovi

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MrDry schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:16:
Bij bijvoorbeeld volkswagen zag je eigenlijk nauwelijks verschil tussen de opvolgende modellen.
Bullshit. Momenteel rijdt ik in een Golf 4 en een Golf 5, en dat zijn echt wel twee verschillende wagens hoor!

Het valt me overigens altijd op dat Seat rijders afgunstig staan tegenover Volkswagen/VAG. Terwijl ze blij zouden moeten zijn dat Seat uberhaupt is overgenomen door VAG, anders hadden ze nog steeds low quality auto's van de band doen rollen.

[ Voor 30% gewijzigd door Gunner op 04-07-2006 10:19 ]

Verwijderd

Nofi, maar er rijden ook veel meer Peugeots (206/307) rond dan Seats, nogal logischer dat men er meer van wegsleept. Neemt niet weg dat het een Franse auto blijft, maar de verhalen worden vaak zo opgeblazen alsof men verwacht dat het ANWB totaal pakket als optie op de auto wordt aangeboden.

De Leon is van binnen inderdaad erg ehm.. degelijk, waarbij ik persoonlijk het interieur van de 307 gewoon een stuk frisser vind ogen met voldoende opbergruimtes, en je echt het idee krijgt in een grote auto te zitten. Dat heb ik bij de Leon niet zo persoonlijk. Enige waar ik bij de 307 aan moest wennen was de plaatsing van de raamspijlen.

Wat ik dan niet zou doen is een 1.6 pakken, maar een wat zwaardere krachtbron. Dat beetje extra juice is wel lekker, en zeker met een inhaalactie is het een fijn gevoel om te weten dat je nog wat over hebt :)

Het hangt eigenlijk geheel af van je persoonlijke smaak, maar ik zou zonder problemen de 307 pakken.. mits met een wat zwaardere motor, maar ook dat geldt voor de Leon. Het zijn gewoon flinke bakken met een redelijk gewicht :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 10:26 ]

• MrDry

MrDry

Desperados!

Gunner schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:18:
[...]

Bullshit. Momenteel rijdt ik in een Golf 4 en een Golf 5, en dat zijn echt wel twee verschillende wagens hoor!

Het valt me overigens altijd op dat Seat rijders afgunstig staan tegenover Volkswagen/VAG. Terwijl ze blij zouden moeten zijn dat Seat uberhaupt is overgenomen door VAG, anders hadden ze nog steeds low quality auto's van de band doen rollen.
De uitzondering bevestigt de regel. Tuurlijk tussen de 4 en de 5 zit een wereld van verschil. Maar toch is de basis dezelfde auto.

Vergelijk het met de oude en nieuwe megane. Je zou niet zeggen dat het dezelfde auto is.

Ik geef overigens niet af op VW. Heb hiervoor een Polo en een Golf IV gereden. Altijd met veel plezier. Maar je krijgt gewoon veel meer seat voor je geld. Een GTI kostte 30K die FR 'maar' 24K.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
De binnenkant van de A3 op deze foto ziet er nou niet echt geweldig uit in vergelijking met die van de Leon. :/

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

pjlgt schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:43:
De binnenkant van de A3 op deze foto ziet er nou niet echt geweldig uit in vergelijking met die van de Leon. :/
Nee, ik denk ik post een afgeragde A3 tegenover een nieuwe Leon, zodat het dashboard uit de Leon daadwerkelijk mooier oogt. Waar het me om ging is dat de vorm hetzelfde was ;)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Gunner schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:18:
Dat geldt misschien voor MrDry (hoewel ik dat er ook niet echt uithaalde) maar zeker niet voor mij. Ik ben altijd erg onder de indruk geweest van VAG auto's. Voelt superstevig en degelijk aan, niet zo gammel als de Japanse auto's waarmee ik reed. Toen ik destijds voor mijn eerste nieuwe auto ging kijken, was de Toledo een super alternatief voor een Golf of een Bora, voor hetzelfde geld meer auto en snufjes. Mind you, de VW Golf uit die tijd (99) had nog raamzwengeltjes, en de Toledo kwam voor hetzelfde geld met climatronic. Daarnaast vind ik het altijd wel leuk om te hebben wat niet iedereen heeft, ik bedoel, iedereen een Golf, ik een Leon. Hoewel dat steeds minder een geldig argument begint te worden ;).

Prijstechnisch gezien ook al niet meer, de huidige Leon vind ik zelfs een dure auto, maar wel iets meer sprekend (minder behoudend) dan de Golf V. De Seat verkoper verwoordde dat als volgt: "Ja, vroeger was Seat een goedkope Volkswagen, nu positioneren ze hem meer als een sportieve Audi". Ja, zo kan ik alles rechtlullen.

Is het nu weer goed?

[ Voor 5% gewijzigd door SeatRider op 04-07-2006 14:07 ]

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Vast wel, Gunner is een mega VW adept :)

ontopic: Jammer dat de seat ook richting de VW prijzen gaan, dat is het nadeel dat ze onder de VAG vlag zijn, de prijzen zijn niet zo "volks" meer dat het volk er in kan rijden.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Best hoor ieder zijn meug. Ik hou het fijn bij VW en jij bij Seat en iedereen is blij. Maar ik blijf erbij dat een Seat goedkoper is uitgevoerd op veel punten waar het bij VW/Audi wat strakker en kwalitatiever aanvoelt. Anderen vinden dat geen rechtvaardiging van de hogere prijs, ik dus wel ;)

• MrDry

MrDry

Desperados!

Je moet dan wel Audi boven VW plaatsen qua afwerkingsniveau.

Ik heb hiervoor een Golf IV gehad, wat ik al eerder zei, en ik zie echt geen verschil in afwerkingsniveau tussen mn Golf IV en mn Leon 1.Dit zijn natuurlijke vergelijkbare auto's qua bouwjaar. Het enige wat ik mis is de blauwe dashbord verlichting..... :)
Ennu...ik weet het...heb IMHO gewoon een goede koop gedaan met die FR . Was een uitlopend model. De nieuwe FR zit gewoon op het prijsniveau van een GTI.

Laten we maar ophouden met de VW-Seat strijd. Tuurlijk zullen de meeste mensen die het makkelijk kunnen betalen de VW variant rijden....ik misschien ook wel :)

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Deze drie auto's worden bij ons in het bedrijf veel geleased, wat ik hier weergeef is info van mensen die er zelf in rijden

De Ibiza kan ik kort over zijn: niet doen. Van de 4 mensen die ik ken die er in reden is er maar 1 niet ontevreden. Motorgeluid is erg onplezierig (diesel uitvoering), traag rijgedrag (benzineuitvoering), afwerking niet goed (wel vakjes, maar dan zonder randje voor het vakje, dus als je flink optrekt en/of door een bocht gaat kan er vanalles uit vliegen)... Hij is wel goedkoop.

De Leon is een leuke auto. Sportief, nette afwerking, redelijk verbruik. Ik vind hem eigenlijk iets te klein voor zijn klasse, als je veel rijd en niet vaak (veel) mensen of spullen meeneemt is dit de auto van je keuze.

Ik rij nu een jaar in een 307 uit januari 2004 (1.6 met LPG). Het is een erg comfortable, ruime auto, niet zo sportief, maar wel erg lekker voor de lange afstanden. Het "voelt" ook heel erg ruimtelijk in de auto, veel vakjes, een ver naar voren geplaatste voorruit, veel ruimte in de cabine dus. Ook genoeg ruimte voor achterpassagiers. Qua laadruimte: ik rij de break (station) uitvoering, daar kan je echt een koe in kwijt, maar ik weet niet precies hoe dat zit met de hatchback. Hij is met 1.57 meter een van de hoogste uit zijn klasse, en dat vind ik erg prettig zitten... je kan vanuit een 307 zo'n beetje op het dak van een mondeo kijken ;). Die hoogte merk je echter wel weer terug in het iets minder gunstige verbruik. Qua onderhoud heb ik weinig opvallende problemen, hij gaat wel netjes 2x per jaar voor een beurt maar buiten dat heb ik nu 1x een probleem gehad met de richtingaanwijzer (ja, electrisch), maar dat viel onder de garantie (zelfs na 2,5 jaar).

Ga absoluut in beide auto's zitten voordat je er voor 1 kiest (en zo mogelijk een proefrit). Als je verder nog specifieke vragen hebt kun je ze altijd stellen (Voor de seat's kan ik het zo vragen ;)).

[ Voor 4% gewijzigd door EMP op 05-07-2006 17:01 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:42
makkelijke keuze: Seat Leon

Ikzelf rij ook een Leon en het is tot op heden de lekkerste auto uit deze klasse/prijscategorie waar ik in heb gereden.

Lekker wegligging
Pittig auto
Ruim van binnen

alleen achteruit inparkeren is wat lastig met het hoge achterruit, maar dan is wend erg snel en heb ik geen problemen meer mee!

wijze woorden

Verwijderd

Och, degenen die roepen dat Frans slecht is hebben er zelf nooit langere tijd een gehad. Ben nu mijn tweede Peug uit de 40x serie aan het verslijten en met bijna 300k op de teller geen motorische of elektrische ongein gehad.
Als ik zo rond kijk op 's lands wegen zie ik toch echt meer VAG-jes stil staan dan PSA-tjes dus als je wat blaat, zorg dan wel dat je dat even verifieert... gebakken lucht heeft geen inhoud.

-edit-
Vergeet ik bijna wat te zeggen over mijn 'advies' (tot zover je geblaat van tweakers advies kunt noemen):
Neem de 307 in Break. (duh) Even groot als een 406 Break en niet zo'n behoudende doorgekopieerde vormgeving...
Op mijn werk is zo'n 25% van de bedrijfsauto's 307 en daar hoor ik nooit iemand over klagen. (Alleen dat ze weer eens gestolen zijn....)
De Renaults (10%) integendeel gaan voor de meest vreemde dingen naar de garages.
Ongeveer 40% is Opel, en er rijden welgeteld 6 Volkswagens (of andere VAG gerelateerd spul) tussen (das nog geeneens 10%). Voor de rest is het eigenlijk Toyota (Prius, Avensis) en een enkele Alfa Romeo...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 21:23 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 21:16:
Als ik zo rond kijk op 's lands wegen zie ik toch echt meer VAG-jes stil staan dan PSA-tjes dus als je wat blaat, zorg dan wel dat je dat even verifieert... gebakken lucht heeft geen inhoud.
Tsjah, en ik zie altijd andere auto's dan VAG'jes langs de kant staan, dus zo'n opmerking heeft voor mij in ieder geval weinig waarde. Maar deze discussie duikt altijd op als men iemands merk aanvalt.

PSA auto's zijn geen slechte wagens, echt niet, dat zal je mij nooit horen zeggen. mijn vader rijdt al jaren tevreden Renault, en mijn broer al jaren tevreden Peugeot (de TS dus ;)).

Elk merk kan zo zijn nukken hebben, en ik en ik zie ook meer andere merken dan VAG langs de kant sta dus ik doe dat maar af als blinde liefde voor 'jouw/mijn' merk, maar ik zal zelf nooit roepen dat VAG superieur is t.o.v PSA o.i.d dus jouw opmerking dat het 'geblaat' is, slaat in mijn optiek kant nog wal.
Op mijn werk is zo'n 25% van de bedrijfsauto's 307 en daar hoor ik nooit iemand over klagen. (Alleen dat ze weer eens gestolen zijn....)
Ja, en ik hoor veel mensen klagen over elektrische problemen met een 307 (ook in dit topic) dus wat is je punt?
En wat is volgens de statistiek de meest gestolen auto in NL? VW en Opel, het enige wat ik daar van kan zeggen is dat er procentueel veel mensen bij je werk in een 307 o.i.d rijden en dus ook meer kans op ellende/diefstal.....

Voor de rest vind ik het wel mooi geweest met de hele discussie, want het draait altijd uit op gejammer als iemand weer eens een ander 'zijn' merk aanvalt :/

[ Voor 39% gewijzigd door Gunner op 06-07-2006 21:29 ]

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 21:07
De Leon, zeker de leon. Superfijn wagentje, ruim, comfortabel, rijdt lekker. Ik rij zelf opel, maar ik heb wel eens een stuk gereden in de leon van een vriend, maar het rijdt echt fijn. Ibiza is niet zo ruim.

• sweetdude
  • Laatst online: 13:02
Ik rij zelf al een jaar in een 307 HDI en hij bevalt goed. Als je frans comfort gewend bent is het lastig overwennen aan de bananen kistjes die in andere gemonteerd zitten. De 307 is voor franse begrippen al vrij stug en hard. Als je uit de 206 komt kan deze je zeker bekoren. Veel problemen heb ik nog niet gehad en heb ondertussen al een KM of 30.000 erin afgelegd. Daarnaast zijn de stoelen met armleuningen fijner dan die van de seats.

Verwijderd

sweetdude schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:31:
Ik rij zelf al een jaar in een 307 HDI en hij bevalt goed. Als je frans comfort gewend bent is het lastig overwennen aan de bananen kistjes die in andere gemonteerd zitten. De 307 is voor franse begrippen al vrij stug en hard. Als je uit de 206 komt kan deze je zeker bekoren. Veel problemen heb ik nog niet gehad en heb ondertussen al een KM of 30.000 erin afgelegd. Daarnaast zijn de stoelen met armleuningen fijner dan die van de seats.
Eensch, en de 407 is nog eens stuk stugger dan mijn 406. Heeft te maken met het gewicht van de auto's heb ik me door de dealer laten vertellen... wat de werkelijke waarheid is laten we maar in het midden...

Gunner:
wat aanvallen van merken betreft, als je goed gelezen had had je wellicht opgepikt dat het een reactie was die voortkwam uit een opmerking die iemand plaatste over Franse auto's... Mijn punt hierin is dat het allemaal niet zoveel uitmaakt. Slechte auto's worden niet meer gemaakt. De 307 is een paar jaar de meest verkochte auto geweest, logisch dat er daar absoluut genomen meer van stuk gaan, maar relatief gezien zal het best wel meevallen.
Overigens ter info: De meeste boordelektronica komt van Bosch en Valeo. En laat beide merekn zowel door Duitsers als Fransen gebruikt worden... Maar je hebt gelijk: elkaar flamen heeft geen zin...
En mij val je niet zo snel aan door Peugeots af te branden, maar kom niet aan mijn andere liefde :) (Waarvan ik weet dat mechanische mankementen bij de auto horen)

Verwijderd

Nou de 407 is een verhaal apart hoor. Mijn vader reed tijdelijk een 407 en het is absoluut een scheetje om te zien, van buiten en van binnen .. maar. De zwarte strip onderaan de bumper was bij elke diepe bocht in een parkeergarage zwaar de lul. Diverse collega's hebben hem er al afgereden. Veel drempels zijn een ramp, je moet er schuin overheen want anders beuk je met de onderkant over de drempel, zelfs met stapvoets rijden. De mistlampen voor moesten na een paar weken met montagekit worden vastgezet want ze hingen nog aan alleen de elektriciteitkabels. De draaicirkel van de auto is een ramp, menig vrachtwagenchauffeur is er jalours op.

Wellicht een maandagochtend model, maar het deed echt afbreuk aan het exterieur en interieur van de auto, zeker voor wat dat ding kost :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 21:40 ]

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Een Ford als "okkazie" is "not done" ? Mondeo's uit 2k3 zien er wel mooi uit maar lijken mij een beetje model slagschip :)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Model slagschip? Waarom?

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Hij is een stukje langer als de andere auto's of valt dat wel mee?

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 11:57
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 21:39:
Nou de 407 is een verhaal apart hoor. Mijn vader reed tijdelijk een 407 en het is absoluut een scheetje om te zien, van buiten en van binnen .. maar. De zwarte strip onderaan de bumper was bij elke diepe bocht in een parkeergarage zwaar de lul. Diverse collega's hebben hem er al afgereden. Veel drempels zijn een ramp, je moet er schuin overheen want anders beuk je met de onderkant over de drempel, zelfs met stapvoets rijden. De mistlampen voor moesten na een paar weken met montagekit worden vastgezet want ze hingen nog aan alleen de elektriciteitkabels. De draaicirkel van de auto is een ramp, menig vrachtwagenchauffeur is er jalours op.

Wellicht een maandagochtend model, maar het deed echt afbreuk aan het exterieur en interieur van de auto, zeker voor wat dat ding kost :)
Als ik er in rij, met 3 (of meer) mensen erin, dan pakt de onderkant/zijbalken de drempel altijd mee. Echt een drama die auto's.

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:52
Ik zat met ongeveer hetzelfde dilemma, alleen dan tussen een Seat Leon en een Ford focus (voorkeur voor een 1.8 motor), van tussen 2001 en 2003.

Musts: airco, elec ramen.

Kunnen jullie me nog bepaalde dingen aan- of afraden?

[ Voor 21% gewijzigd door Irby op 20-07-2006 08:37 ]

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• Valandil
I.R. Butcher schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:48:
Ik zat met ongeveer hetzelfde dilemma, alleen dan tussen een Seat Leon en een Ford focus (voorkeur voor een 1.8 motor), van tussen 2001 en 2003.

Musts: airco, elec ramen.

Kunnen jullie me nog bepaalde dingen aan- of afraden?
Mijn Leon moest doen aan de volgende "eisen":
- Airco
- Centrale deurvergr. met afst. bediening
- armsteun _/-\o_
- electrische ramen (meestal nu wel standaard)

Daaraan voldoet mijn 1.9 TDI dus ik ben een blij man. Rijdt ook nog eens heeeeeerlijk.

wijze woorden

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Een Seat Leon 1.8 20v "doet" maar 8km/h meer dan een 1.6 16v 77kw, waar zit het wezenlijke (prijs)verschil dan in?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:00

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Souplesse/comfort en (tussen)acceleraties?

Life is not about specs, it is about joy!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:52
Ik heb vandaag in een Focus 1.6 16v gereden (3 deurs, dus licht) uit 2002, en heb besloten deze te kopen. Ik vond de Leon wat "grover" aandoen, wat minder wendbaar op de een of andere manier. Een 1.6 16v is voor mij snel genoeg; 10,9seconden aan de 100 vind ik snel zat aangezien de auto voornamelijk gebruikt gaat worden op het traject vaanplein - brienenoord brug... :P

Deze focus (trend) had alles wat ik wilde hebben + boordcomputer, voorraamverwarming en 16" lm velgen. Omdat ik voor deze auto standaard een volledige beurt + apk + uitdeuken 2 parkeerdeukjes in de deur gratis kreeg ben ik hiervoor gegaan.

Dus sinds vandaag (nog niet voor mijn deur ivm zie boven) ben ik trotse eigenaar van een donker blauwe Ford Focus :D

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
I.R. Butcher schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:10:
Ik heb vandaag in een Focus 1.6 16v gereden (3 deurs, dus licht) uit 2002, en heb besloten deze te kopen. Ik vond de Leon wat "grover" aandoen, wat minder wendbaar op de een of andere manier. Een 1.6 16v is voor mij snel genoeg; 10,9seconden aan de 100 vind ik snel zat aangezien de auto voornamelijk gebruikt gaat worden op het traject vaanplein - brienenoord brug... :P

Deze focus (trend) had alles wat ik wilde hebben + boordcomputer, voorraamverwarming en 16" lm velgen. Omdat ik voor deze auto standaard een volledige beurt + apk + uitdeuken 2 parkeerdeukjes in de deur gratis kreeg ben ik hiervoor gegaan.

Dus sinds vandaag (nog niet voor mijn deur ivm zie boven) ben ik trotse eigenaar van een donker blauwe Ford Focus :D
Congrats! Toch blijf ik naar een Leon / 307 neigen :)
Heb je ook pica's van je bolide?

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Trouwens, kan je bij een 307 ook de radio er uit slopen? En er zelf eentje inzetten??

Verwijderd

Ik zou zelf voor de 307 gaan denk ik. Ik had gereden in een 2 liter diesel uitvoering en die trok lekker, en voelde erg solide aan.

Ik rij zelf nog een jaar de Seat Leon Sport (1.9tdi 110pk), en voorheen een Peugeot 206 Gentry (2.0hdi 90pk), en ik zeg eerlijk dat ik het niveau verschil tussen de 206 en de Leon alleen tot uiting komt in het geluid. De stoelen in de 206 waren beter, de geluidsinstallatie (standaard fabriek af) was echt veel beter in de 206, de climate control in de 206 was veel beter dan de Leon, en de wegligging idem.

Ik vond het niveau verschil tussen 206 en 307 wel aanzienlijk. Over pakweg 10 maanden moet ik weer een nieuwe bak gaan kiezen dus dan wordt het denk ik gewoon een 307 break met een flinke diesel motor erin. Lekker betaalbaar, ook voor je bijtelling, en genoeg opbergruimte, en een prima uitrusting. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 15:00 ]

• Valandil
Wat is nou je keuze geworden?

wijze woorden

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Nóg niets, maar waarschijnlijk zal het de Leon worden die heeft net wat meer waar voor je geld :)
We gaan eerst op vakantie begin oktober ga ik serieus kijken voor een andere voiture

[ Voor 15% gewijzigd door Slasher op 06-08-2006 15:04 ]

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 00:20

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Slasher schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 15:03:
[...]

Nóg niets, maar waarschijnlijk zal het de Leon worden die heeft net wat meer waar voor je geld :)
We gaan eerst op vakantie begin oktober ga ik serieus kijken voor een andere voiture
ik zou eerder voor een mooi aangeklede/luxere ibiza (sportstoelen bijv.) gaan dan een leon. Ik heb in alle genoemde autos gereden (heb ook nog een 206 gehad) en kan met volle overtuiging zeggen dat de ibiza (140 pk tdi sport) verreweg de fijnste auto was.
Ik vind de stoelen van franse autos veelste zacht (rij nu 407 maar de 206 had hetzelfe) maar mijn vrouw vindt dat juist weer geweldig. Daarnaast is het interieur van de ibiza veel mooier dan van de leon en de 307. Maarja 1000 mensen, 1000 meningen. Je moet gewoon zelf gaan ervaren hoe en wat...

I'm not as think as you stoned I am

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

Alfa 147?
Degelijke, sportieve auto met mooi uiterlijk én interieur. Tis weer eens wat anders dan een "suffe" 307, waarmee de meeste huisvrouwen hun boodschappen doen :)

Voor 14.500 euro heb je bijv. dit: (5 drs, 120pk, lederen bekleding)

http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=3507994

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/3507994.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/foto_2/3507994_2.jpg

Voor die prijs vind je 2003 of 2004 modellen met max. 30.000 km. op de teller, bijv:

http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=3546528

[ Voor 25% gewijzigd door Mooody op 06-08-2006 17:27 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Mooooody schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 17:24:
Alfa 147?
Degelijke, sportieve auto met mooi uiterlijk én interieur. Tis weer eens wat anders dan een "suffe" 307, waarmee de meeste huisvrouwen hun boodschappen doen :)
Alfa? Nee dank je, hoge onderhoudskosten en alleen maar intressant als je er een leased. Afschrijving is gigantisch bij die dingen. Je schrijft op elke auto af (duh) maar bij alfa's wel extreem.

En een boodschappenauto wil ik een 307 niet noemen hoor :)

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Maar daarnaast bij alfa (geen extreme alfa-lover overigens hoor ;)):
+ stijl (voor mensen die dit belangrijk vinden, ik wel dus)
+ niet een 1 op 10, eerder 1 op 1000 (in vergelijking met een peugeotje)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

Slasher schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 08:56:
[...]

Alfa? Nee dank je, hoge onderhoudskosten en alleen maar intressant als je er een leased. Afschrijving is gigantisch bij die dingen. Je schrijft op elke auto af (duh) maar bij alfa's wel extreem.

En een boodschappenauto wil ik een 307 niet noemen hoor :)
Hoge afschrijving van nieuw naar 2e hands klopt als een bus, maar daarna is het vergelijkbaar met andere merken. Een 147 van 8000 euro is over 5 jaar net zoveel waard (en misschien nog meer door het meer exclusieve karakter en hogere schaarste) dan een 307 van hetzelfde bedrag nu.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Valandil
WooK schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 15:19:
[...]

ik zou eerder voor een mooi aangeklede/luxere ibiza (sportstoelen bijv.) gaan dan een leon. Ik heb in alle genoemde autos gereden (heb ook nog een 206 gehad) en kan met volle overtuiging zeggen dat de ibiza (140 pk tdi sport) verreweg de fijnste auto was.
Ik vind de stoelen van franse autos veelste zacht (rij nu 407 maar de 206 had hetzelfe) maar mijn vrouw vindt dat juist weer geweldig. Daarnaast is het interieur van de ibiza veel mooier dan van de leon en de 307. Maarja 1000 mensen, 1000 meningen. Je moet gewoon zelf gaan ervaren hoe en wat...
Sorry, maar de ibiza is (ondanks de 140pk) toch echt een boodschappenwagen vergeleken met het rijcomfort van de Seat Leon.

Veel stabieler, steviger, relaxder etc... kortweg: veel meer auto.

wijze woorden

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Zosas schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:04:
[...]

Sorry, maar de ibiza is (ondanks de 140pk) toch echt een boodschappenwagen vergeleken met het rijcomfort van de Seat Leon.

Veel stabieler, steviger, relaxder etc... kortweg: veel meer auto.
De ibiza met sportonderstel lag stabieler op de weg dan mijn huidige 407... Hij is kleiner maar daar heb je het dan ook mee gehad imo.
Ik kan je vertellen dat ik zelfs nog heb zitten twijfelen voor mijn te bestellen auto tussen een ibiza fr met alle opties of een A3 ambition (ook sportonderstel).

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
De ibiza lijkt mij niet echt een geweldige vooruitgang t.o.v mijn peugeot 206, en dan vooral niet qua kofferbakruimte.

Ben op zoek naar een voiture het liefst mét automatische airo en boordcomputer maar de leon is niet echt scheutig qua aanbod.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Ik ga waarschijnlijk zaterdag kijken naar een Seat Leon die mij wel intressant lijkt.

Zijn er nog dingen die handig zijn om te weten als ik die auto aan een grondig onderzoek onderwerp?

• Valandil
Slasher schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:12:
Ik ga waarschijnlijk zaterdag kijken naar een Seat Leon die mij wel intressant lijkt.

Zijn er nog dingen die handig zijn om te weten als ik die auto aan een grondig onderzoek onderwerp?
Volgnes mij kan je bij/via de anwb een soort spoedcheck laten uitvoeren. Ik weet het fijne er niet van, maar dan zetten ze de auto effe op de brug en keken er even kritisch naar. Duurt niet lang en kost ook niet veel. Dit is wel het uitzoeken waard.

wijze woorden

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-11 17:08
ik heb deze leon gereden als leaseauto tot ca 120.000:
http://zoek.autotrader.nl...sautos.nl/css/1001202.css
enige problemen: na 35000 km storing in abs door lekstroom, fabricagefout, onder garantie verholpen en een slecht afgestelde abs moest na een noodstop opnieuw gesteld worden (1 band blokkeerde: vierkant)

rijd strakker dan de Golf IV, maar niet oncomfortabel.
de signo heeft een prima werkende climatcontrol. aanrader!

waar je o.a. op moet letten bij een 2e hands leon:
- mogelijk water lekkages bij portieren/koffer; ga dus kijken net na een regenbui bij een auto die buiten staat. vooral de eerste serie had hier grote problemen mee.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Ik zal het allemaal eens bekijken, ben erg benieuwd, iemand trouwens een idee wanneer de onderhoudsintervallen zijn (distributierem vervangen bijvoorbeeld?)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Eindelijk eentje gekocht: hier een paar mooie pica's

Afbeeldingslocatie: http://martinespeksnijder.mine.nu/foto/leon_2_web.jpg
Afbeeldingslocatie: http://martinespeksnijder.mine.nu/foto/leon_3_web.jpg
Afbeeldingslocatie: http://martinespeksnijder.mine.nu/foto/leon_4_web.jpg
  • Bouwjaar: 2003
  • Uitvoering: 1.6 Signo (uitvoeren met lm velgen, boordcomputer en automatische airco)
  • Kilometerstand: 75500 (distributieriem vervangen bij aanschaf)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Mooie! Zelf de letters L E O N gespreid over de kofferdeksel, of heb je hem zo gekocht? Want dat hoort namelijk niet, dus eigenlijk mag deze gelijk door naar het foute tuning topisch ;)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
SeatRider schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:52:
Mooie! Zelf de letters L E O N gespreid over de kofferdeksel, of heb je hem zo gekocht? Want dat hoort namelijk niet, dus eigenlijk mag deze gelijk door naar het foute tuning topisch ;)
Heel veel mensen van een seat forum denken dat dit een last edition is, omdat ze niet wisten hoe oud hij was (kenteken weggesoept) maar ik heb het op speciaal verzoek bij de stealert gevraagd omdat ik het bij de nieuwe seat leon dat zo mooi vond. Hij had het nog nooit eerder gedaan bij een auto, hij heeft de oude merktekens weggehaald en deze er op gezet ( zonder betaling uiteraard >:) )

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

SeatRider schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:52:
hoezo hoort dat niet dan. De 'eerste de beste' pic die ik via google vindt, heeft namelijk exact hetzelfde?;
Afbeeldingslocatie: http://www.supercarnews.net/photo-gallery/seat/2005-seat-leon-cupra-r/2005-seat-leon-cupra-r-08.jpg

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

WooK schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:35:
[...]

hoezo hoort dat niet dan. De 'eerste de beste' pic die ik via google vindt, heeft namelijk exact hetzelfde?;
[afbeelding]
Ja klopt, das een cupra, FR of topsport, hoe die racedingen ook heten. De normale uitvoeringen hebben het niet gespreid. Maar zoals TS al zei, Leon 2 en de Leon 1 last edition hebben dat ook. Wel sneu is dat ik recentelijk ook al een Golf en een Civic spotte die dat had gedaan :)

Edit: en als je de foto's goed vergelijkt zie je dat de rode (dus de originele) de tekst lager op de deksel heeft zitten als bij de TS :)

[ Voor 10% gewijzigd door SeatRider op 16-10-2006 16:52 ]

• Valandil
Goeie keus hoor!
Vele fijne en veilige km's gewenst!

wijze woorden

Verwijderd

Ik had afgelopen week de nieuwe Leon even mee omdat mijn huidige Leon een grote beurt kreeg, maar dat ding rijdt echt als een scheetje. Wel een paar minpunten ontdekt, maar voor de rest weer een fijne auto om mee te rijden. Helaas moest ik daarna weer verder met mijn eigen auto :)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:41:
Ik had afgelopen week de nieuwe Leon even mee omdat mijn huidige Leon een grote beurt kreeg, maar dat ding rijdt echt als een scheetje. Wel een paar minpunten ontdekt, maar voor de rest weer een fijne auto om mee te rijden. Helaas moest ik daarna weer verder met mijn eigen auto :)
Uit nieuwsgierigheid, welke minpuntjes heb jij ontdekt? Ik had bij mijn vorige werk achtereenvolgens een Leon 1 1.8 20v en een Leon 2 2.0 TDI, en sta nu op het punt bij mijn nieuwe werk een Leon 2 1.9 TDI te bestellen. Mijn minpuntjes zijn de dikke A-stijl en het feit dat de binnenspiegel vanaf de zitpositie gezien gewoon een kwart van de ruit in beslag neemt (de hele rechterbovenhoek). Verder is ie aan alle kanten groter dan een oude Leon, maar dat kun je nauwelijks een minpunt noemen :).

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 23:49
pjlgt schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:43:
[...]

Kom jij een keer deze kant op, mn werkgever heeft een Leon, ik een A3. Ben benieuwd.

Verschillen o.a.:

- plastic van een Leon is minder dan dat van een A3
- de deurpanelen van een Leon zijn vaag
- van een Leon is het dashboard roetzwart, van een A3 grijs
- gooi de deur van de Leon dicht en die van een A3 (juist, die van een A3 zijn zwaarder)
- tellers van een Leon zijn in kleinere streepjes verdeeld, van mijn A3 vind ik ze fijner

Voordelen van een Leon tov de A3 zijn er ook:

- afwatering vanaf het dak (het regent nog wel is in de A3)
- bekerhouders (die pasten niet meer in de A3 blijkbaar)
- kleinere dode hoek

En tja, het is gewoon een VW, alhoewel de Seat rijder dat nog steeds ontkent... Niks mis mee imo, mooi model die 1e serie, de 2e vind ik minder.

Toen ik in februari vragen ging stellen over mijn A3 1.6 kreeg ik te horen dat dit zwaar onder gemotoriseerd zou zijn. Na bijna 3 kwart jaar ben ik er nog steeds van overtuigd dat dit absolute onzin is. Dit geldt ook voor een Leon die net iets zwaarder is (vanwege 4 deurs denk ik). Rij prima met het verkeer mee en om te zeggen dat ik vermogen mis... Neuh, hij haalt de 200 zonder problemen :P

@ TS mooie kleur, zie dat het het 2e model Leon is, grote rechtse buitenspiegel (dat kleine ding is waardeloos), letters netjes in het midden (volgens mij wel origineel)

Whoop!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

marccom schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:05:
@ TS mooie kleur, zie dat het het 2e model Leon is, grote rechtse buitenspiegel (dat kleine ding is waardeloos), letters netjes in het midden (volgens mij wel origineel)
Nope, Leon 1, wat door de letters op het midden van de koffer gemod is tot "Last Edition"-lookalike. De spiegels zijn van na de facelift (waarbij geloof ik alleen de spiegels maar zijn aangepast :) )

Verwijderd

SeatRider schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:13:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, welke minpuntjes heb jij ontdekt? Ik had bij mijn vorige werk achtereenvolgens een Leon 1 1.8 20v en een Leon 2 2.0 TDI, en sta nu op het punt bij mijn nieuwe werk een Leon 2 1.9 TDI te bestellen. Mijn minpuntjes zijn de dikke A-stijl en het feit dat de binnenspiegel vanaf de zitpositie gezien gewoon een kwart van de ruit in beslag neemt (de hele rechterbovenhoek). Verder is ie aan alle kanten groter dan een oude Leon, maar dat kun je nauwelijks een minpunt noemen :).
Ik vond de wel heel korte route naar de 5 verwarrend. Je bent telkens bang dat je hem in de 3 duwt, zo kort is die.

Verder trilde de inderdaad iets te grote binnenspiegel naar mijn mening iets teveel, had ik het vieze gevoel dat de oude Leon stiller was, en vond ik het jammer dat de spiegels niet automatisch naar binnen klapte, maar dat je dat dus met de hand moest activeren via het knopje om de spiegels te verstellen. Dan heb je er niets meer aan denk ik dan.

Verder, jammer dat de 12v zo 'ver' van het dashboard zit, zeker in verband met adapters voor navigatie, ik vond de overvloed aan bekerhouders (3 geteld) wel iets teveel van het goede, en ik miste een armsteun maar dat kan uiteraard aan de uitvoering liggen.

Voor de rest, wederom lekker in de bochtjes (oprit naar de A30 vanaf de A12 kan met 100 genomen worden), ik had een 77kw mee maar weet niet of het een 1.9tdi was maar qua snelheid identiek aan mijn huidige Leon (1.9 tdi 110pl).

Volgens mij was dat het wel. De nieuwe Leon heeft overigens ook geen 12v meer achterin de kofferbak zitten, maar voor de passagiers achterin.
Pagina: 1