Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Vorige vrijdag heb ik mijn IPAQ HP5550, 2 jaar oud, voor de derde keer laten vallen... . Deze keer was de klap echter dodelijk: in het schermpje zie ik (af of aan) een zwarte vlek en als ik hem opzet zie ik ook nog enkele strepen ... .

Als iemand interesse heeft voor de batterij... pm me!

Maar dan nu mijn vraag... wat voor toestel kopen?
Enkele mensen hebben me al aangeraden bij HP te blijven doordat ik buiten frequent GPS erop gebruik ook via dit toestel mijn agenda, contacten en tasks beheer en bijvoeg. Mijn mails lezen op locatie is een plezant extratje waar ik ook een paar keer per week gebruik van maak.

Als ik het opzoek dan merkte ik dat de Hx4700 de recentste was maar dat deze onlangs bij HP uit productie genomen is wegens software gerelateerde problemen.
De volgende 'zware' is dan de hx2790 . (624 Mhz)
Maar de prijs hiervan is 550, waar kan je pda's in Duitsland kopen?

EN/of welke pda is ook voldoende voor mij?
Aangezien ik met mijn 5550 slechts een 200 Mhz processor had lig ik er niet wakker van dat mijn nieuwe aanwinst niet supersonischsnel is ... .
BT moet hij zoiezo hebben om mijn GPS-ontvanger te vinden.
Wifi, zou plezant zijn: wil er wel eens wat mee spelen, maar dit moet nie persé.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:54

Sabbi

je denkt aan mij.

de ipaq 5550 is standaard voorzien van een 400 mhz processor, ik vermoed dat de jouwe dat ook heeft. Als je niet de brute power van een 2790 nodig hebt kan je de 2490 kopen, als je niet perse WM2005 op het ding hoeft de hebben kijk dan naar de 2410 en de 2750. Ik draai op mijn 2750 expres geen wm05 meer, wm2003SE is veel rapper...

Verwijderd

Topicstarter
De 2450? Bestaat deze?

Hoe krijg je een ander besturingsysteem op je pda?
Hoe installeer je dat??

Even voor de anderen, mijn pda werkt nog, via pocket controller zie ik nu dat hij alles nog weet en als ik op het scherm (is volledig wit) druk dan opent ie de mails enzo... . Hoeveel kost een display vervangen? Iemand een idee?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Kijk hier eens naar:

HTC TyTN (i-mate JasJAM / MDA Vario II / SPV M3100)

HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 11

Verder is erg veel op de markt. Je kan het best even op telecom vergelijker en google kijken :)

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

uh, 2410 ja

een scherm laten vervangen kost 170 euro bij pdaparts. voor like 143 euro mag je hem er zelf in zetten.

Een ander OS zet je op je pda door de rom te flashen, let wel, dit kan alleen als de maker ervan een rom beschikbaar stelt. (er is niet 1 'windows-cd' voor allee pda's, windows mobile wordt per pda compleet aangepast.

Verwijderd

Topicstarter
Sabbi schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:37:
Een ander OS zet je op je pda door de rom te flashen, let wel, dit kan alleen als de maker ervan een rom beschikbaar stelt. (er is niet 1 'windows-cd' voor allee pda's, windows mobile wordt per pda compleet aangepast.
waar kan ik hiervan een lijstje vinden? (de mogelijkheden)
en hoe doe je dat?

scherm vervangen...
is dit aan te raden of beter gewoon vuilbak wegens duur en risicovol??

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

heu, een lijstje zal moeilijk worden, maar een 5550 hoef en kan je niet upgraden.

Volgens staan er op marktplaats ook wel een paar 5550 schermpjes in de aanbieding, het zelf vervangen is wel een prutswerk, maarjah, dan kost het ook niet zoveel he.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die 5550 wil ik ook niet up of downen .... t was om te weten voor als ik een nieuwe kocht waar en hoe ik het kan opzoeken wat ik ermee kan doen.

Dat schermpje vervangen... waar vindt ik daar een handleiding van?
dan kan ik eens kijken of ik dat zie zitten om te doen... .

Maar toch, 150 voor t te repareren of 550 voor een neiuwe, dan opteer ik misschien voor een nieuwe, of kan zo'n ding tegenwoordig nog maar altijd even 'weinig' als mijn 5550 ??

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

DaannO schreef op maandag 03 juli 2006 @ 13:46:
Kijk hier eens naar:

HTC TyTN (i-mate JasJAM / MDA Vario II / SPV M3100)

HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 11

Verder is erg veel op de markt. Je kan het best even op telecom vergelijker en google kijken :)
^^^^^

Of Qtek S200!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
offtopic:
Het ging er om dat hij het zelf probeert uit te zoeken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, lijkt wel wat die Q-tek maar hij kost evenveel en er is me vanavond in een winkel verteld dat ik beter een hp koop, betere kwaliteit bij intensief gebruik zei men tegen mij.

Is er ergens een vergelijkend dossier/artikel dat ik kan raadplegen hierover?
of positieve en negatieve reacties van gebruikers van hp en anderen kunnen ook helpen... !!

Verwijderd

HP 6915?? Hij is volgens mij nog niet uit. Maar het wordt wel een mooi toestel.

http://h10010.www1.hp.com...20Messenger&lang=nl&cc=nl

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:41

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

dell axim x51v 624mhz versie, uber pda :9~
http://www.mobiletechreview.com/Dell-Axim-X51v.htm

plus punt is ook dat als je batterij op zou zijn hij het geheugen van de pda niet meer leeg gooit :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Hubert schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:05:
dell axim x51v 624mhz versie, uber pda :9~
http://www.mobiletechreview.com/Dell-Axim-X51v.htm

plus punt is ook dat als je batterij op zou zijn hij het geheugen van de pda niet meer leeg gooit :)
Ziet er cool uit. Alleen jammer dat er geen toetsenbord op zit.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:41

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:08:
[...]

Ziet er cool uit. Alleen jammer dat er geen toetsenbord op zit.
persoonlijk mis ik dat niet, en het vga scherm met eigen dedicated video geheugen maakt dat meer dan kompleet :)

maar goed, je zal natuurlijk andere eisen hebben dan ik in dit opzicht.

maar mocht je een pda willen die echt puur pda is, dan kan ik je deze dell ten zeerste aanraden.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, heb dat nu diagonaal even doorgenomen.
Het toestel ziet er goed uit, maar waarom is het beter of is dat écht een persoonlijke keuze?

Ik ben me suf aan t zoeken naar een echte vergelijkende studie tussen verschillende toestellen maar ik vindt t niet ... . Alle artikels die ik lees, of t nu Hp, mio, dell, ... is het is altijd dat DAT een supertastisch toestel is.
Kan niemend een bepaald merk of toestel afraden om de één of andere reden?

Verwijderd

Topicstarter
[/quote]As you'd expect, the unit is fast, though you may see the slightest delay opening menus and windows since the device is running at VGA resolution and uses ROM rather than RAM for application and file storage. It is up to the task of even the most demanding applications including action games and video playback. WM5 is a bit slower than Windows Mobile 2003 because applications and data reside in ROM which is slower than RAM. We noticed a half second additional delay dropping down the Start Menu and launching programs takes a second longer, despite the operating system's caching of files in RAM which is faster than ROM.
[quote]

Dus ik dacht, het toestel is traag maar volgens de vergelijkende test in hetzelfde artikel niet... . Is dit dan het beste toestel op de makrt op t moment?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:39:
Hmmm, heb dat nu diagonaal even doorgenomen.
Het toestel ziet er goed uit, maar waarom is het beter of is dat écht een persoonlijke keuze?

Ik ben me suf aan t zoeken naar een echte vergelijkende studie tussen verschillende toestellen maar ik vindt t niet ... . Alle artikels die ik lees, of t nu Hp, mio, dell, ... is het is altijd dat DAT een supertastisch toestel is.
Kan niemend een bepaald merk of toestel afraden om de één of andere reden?
Ik ben zelf in het bezit van een Dell Axim x51v een mooi toestel dat alles kan en maar één nadeel heeft. Het batterijgebruik als je veel zonder stopcontact in de buurt bent kan ik je de dell ontraden, het valt me elke keer tegen (gelukkig wordt het geheugen niet gewist als ie leeg is)

Verwijderd

Topicstarter
zit er een lader bij voor in de wagen?
of kan ik mijn lader van Ipaq gebruiken met een plugje voor deze Dell dan?

zo voorkom ik het dan wel.

maar ook als je scherm niet op volle kracht staat is ie op een paar uurtjes plat?

wél een groot voordeel dat ie zijn data niet kwijt is !!

gebruik je hem ook met navigatiesoftware?
dewelke? (ik heb tomtom)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:59:
HP 6915?? Hij is volgens mij nog niet uit. Maar het wordt wel een mooi toestel.

http://h10010.www1.hp.com...20Messenger&lang=nl&cc=nl
Bedankt, maar ik moet geen gsm erin hebben... is te 'log' en zwaar om mee te bellen en met al die knopjes vindt ik niet zo mooi.
ik ben gewend van op het schermpje te tikken ... .

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik lees wel net ergens dat als je WM 5 heb je nooit je gegevens kwijt speelt, dus de Hp's hebben dit voordeel nu ook ... .

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 22:03:
[...]

Bedankt, maar ik moet geen gsm erin hebben... is te 'log' en zwaar om mee te bellen en met al die knopjes vindt ik niet zo mooi.
ik ben gewend van op het schermpje te tikken ... .
Is een headset / BT oortje niks voor? Ik vindt het juist niet relaxed om met een gsm te lopen en ook nog een pda. Een oortje werkt bij mij perfect.

Maar ja ieder z'n meug he

Verwijderd

Topicstarter
ja voila

hmmm klopt t dat die dell enkel via de Dell site zelf te bestellen is?
dat wordt nogal kostelijk als ik t even doorloop op die site ... .

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 22:36:
ja voila

hmmm klopt t dat die dell enkel via de Dell site zelf te bestellen is?
dat wordt nogal kostelijk als ik t even doorloop op die site ... .
typisch dell. Als je op de site kijkt is het vaak heel goed maar als je dan configureer en bestel doorloopt wordt hij 2x zo duur.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe werkt het trouwens met reparaties, wat doe je als ie stuk is en de garantie gedaan is?
Is dat altijd per post opsturen??

Is er iemand die me kan zeggen wat er juist in de doos zit als je besteld?
En of ik mijn BT draadloos GPS ontvangertje nog kan gebruiken?
De lader die hierbij zit, is deze compatibel met het wisselstukje van Dell?
En moet er nog een adaptertje tussen of werkt dat gewoon identiek als HP Ipaqs??
Wat ik dus moet weten is of de lader via de sigarettenaansteker mits een tussenstuk, of twee??; werkt met dit toestel.

Het tasje waar hij inzit, is dit goed, slecht of te doen? Of beter al onmiddelijk het 'lederen' bestellen?
Pagina: 1