Toon posts:

[XP] Pro/Home? opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Sinds 10 maanden heb ik via TU Delft een NEC P550 laptop in mijn bezit, met vanzelfsprekend een hoop rommel erop. Deze wil ik graag helemaal clean maken, een brandschone pc met slechts een Windows XP installatie. In andere topics over de hiervoor te gebruiken Key heb ik nog een vraag. Onderop mijn laptop staat een officiele Windows HOME Key, maar op de laptop is PRO geinstalleerd. Met een prog 'Jellybean keyfinder' mijn PRO Key ook terug gevonden. Aangezien het mij eigenlijk niet uitmaakt welke versie er straks op komt te staan; kan ik die HOME Key gebruiken icm met een Dell (geen NEC, deze is niet meegeleverd) besturings cd? Een retail heb ik niet in mijn bezit.

Een tweede vraag, controversieel: aangezien ik niet in het bezit ben van een officiele retail cd van PRO danwel HOME heb, maar PRO al reeds geinstalleerd is en ik dus in het bezit ben van een legaal verkregen key, is het legaal om een .iso van deze cd te downloaden? Naar mijn mening is dit mogelijk, maar mag het?

Hopelijk kunnen bovenstaande vragen beantwoord worden, alvast bedankt.

Nb. Ik weet dat je naar de TU kunt gaan voor een nieuwe image, maar daar zit ik dus niet op te wachten vanwege de opnieuw meegeleverde, deels overbodige programma's.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-03 22:26

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Of je koopt voor 2 tientjes een studentenlicentie van windows XP op de universiteit.

Probleem opgelost en je neemt geen enkel risico met je software.

Powered By C8H10N4O2

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De key die jij vond met Jellybean Keyfinder is de OEM code die de fabrikant heeft gebruikt om een image te maken van je laptop. Deze key kan je nergens voor gebruiken (ik heb al veel versies van XP geprobeerd maar geen enkele accepteerde de key die op de sticker zit)

Sowiezo kan je een Home key niet gebruiken voor PRO en andersom

Misschien vind je hier iets; [rml][ XP] OEM, mag dat nu wel of niet?[/rml]

Hoe Dell omgaat met cd's die ze meeleveren zou ik niet kunnen zeggen, maar de kans is vrij klein dat je met een Dell cd de code kan gebruiken die onderop je laptop staat.

[ Voor 41% gewijzigd door Gunner op 03-07-2006 11:44 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
@ Gunner:
bij system properties hoort dan bij de code onder Registererd to als tweede groep 'cijfers' OEM te staan, in het geval zoals jij omschrijft? Dit is bij mij echter niet het geval. In deze code staat geen OEM... Ik vind het vreemd.

Nb. Dit is in ieder geval het geval bij HOME versies.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 11:44 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bijna niemand is er over uit hoe het zit met de OEM licenties, ik begrijp er ook vrij weining van ;)

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op maandag 03 juli 2006 @ 11:38:Hoe Dell omgaat met cd's die ze meeleveren zou ik niet kunnen zeggen, maar de kans is vrij klein dat je met een Dell cd de code kan gebruiken die onderop je laptop staat.
Aangezien ik een beetje terughoudend ben met alles opnieuw installeren, zou een 'proefinstallatie' vanuit windows xp pro die ik nu heb, met die Dell cd en code onderop mijn laptop kans van slagen hebben? Zodat ik altijd nog terug kan?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ben aan het testen geweest met diverse cd's onder VMware, kan je zonder risico lekker testen zonder dat je je installatie om zeep helpt

[ Voor 22% gewijzigd door Gunner op 03-07-2006 11:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Praat je hier over de VMware Free Virtualization versie?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je zal een echte versie van VMware moeten hebben om een virtual machine aan te kunnen maken.

Download trial hier

[ Voor 41% gewijzigd door Gunner op 03-07-2006 12:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank, ik ga eens proberen...
Pagina: 1