Toon posts:

Windows 2003: Printer driver distribueren over LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een bedrijf programmeert op maat software voor ons. In deze software zit momenteel een bug waardoor op al onze Windows XP clients die printen naar een HP laserjet 5 (standaard windows driver) een leeg blaadje er achteraan gooien.

let op! het gaat om een lokale laserjet 5 printers, dus de automatische update via de print-server werkt niet.

(dus met Windows 2000 gebeurt het niet, maar met een andere printer ook niet en ook niet vanuit andere applicaties als Word, Excel of kan mij het schelen welk programma)

Hoe kan ik een driver rollout doen die alle drivers van de local HP laserjet 5 printers vervangt voor een nieuwere versie? Elke computer langs gaan lijkt me niet echt de oplossing. (gaat om +/- 75 pc's, vandaar)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 13:14 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
als je een nieuwe driver installeert op de print server, hoort deze automatisch naar de clients te gaan.

Gebeurt dat niet bij jullie dan :?
Ik neem aan dat ze via een print server afdrukken :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Grolsch schreef op maandag 03 juli 2006 @ 11:53:
als je een nieuwe driver installeert op de print server, hoort deze automatisch naar de clients te gaan.

Gebeurt dat niet bij jullie dan :?
Ik neem aan dat ze via een print server afdrukken :?
Heb je helemaal gelijk in, maar ik geloof dat ik er bij heb staan dat het om een local printer gaat. :)

gaat om 75 pc's die allemaal hun eigen laserjetje 5 hebben... dus dan gaat de auto-update via een server niet op.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 12:18:
[...]

Heb je helemaal gelijk in, maar ik geloof dat ik er bij heb staan dat het om een local printer gaat. :)

gaat om 75 pc's die allemaal hun eigen laserjetje 5 hebben... dus dan gaat de auto-update via een server niet op.
je hebt gelijk, verkeerd gelezen van mij.

Ik heb dan zo geen oplossing, maar misschien iemand anders wel :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Wellicht kun je hier iets mee:
http://www.robvanderwoude.com/2kprintcontrol.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een licentie gekocht voor WinInstall LE. Ik dacht dat het daarmee makkelijk zou gaan lukken, maar helaas.

Iemand ervaring met dit programma? Ik maak dus een before snapshot, dan installeer ik de printer zoals ik hem hebben wil, dan maak ik een after snapshot en daar wordt dan een MSI van gegenereerd.

Helaas zie ik geen printer als ik deze MSI installeer op een andere pc, ook niet na een reboot.

Waarschijnlijk wordt er een of andere registry-key geexclude bij het maken van de after snapshot.

Help!!! :)
Pagina: 1