Keyboard-failure, maar niet heus? (opstartprobleem)

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• toab
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-03 15:00
Tijdje terug merkte ik dat mijn PC niet doorstartte als de netspanning er even af was geweest (stekker eruit). Hij reageerde dan helemaal niet op de powerknop. Na enkele minuten aan de prik startte hij wel weer gewoon op.
Aangezien het toch een lawaaiig kreng was de voeding vervangen, maar nu geeft hij bij het aanzetten aan dat er een keyboard-failure is. Eenmaal resetten is voldoende voor een normale opstart.
Iemand een idee?

Verwijderd

wanneer zegt hij dat er een keyboard failure is? weet je zeker dat je het keyboard goed hebt aangesloten? (niet in de groene, die is voor de muis (PS2)) wat zijn je specs? gebeurt er nog iets anders?

• toab
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:56:
wanneer zegt hij dat er een keyboard failure is? weet je zeker dat je het keyboard goed hebt aangesloten? (niet in de groene, die is voor de muis (PS2)) wat zijn je specs? gebeurt er nog iets anders?
Tijdens het opstarten, na het herkennen van de harddisks. Lijkt me wel dat het keyboard goed is aangesloten. Na de reboot functioneert alles gewoon. Het is een athlon 2000+ op een MSI board.
Ik heb zelf het idee dat het ergens in het moederbord zit. :? Heb overigens ook de batterij al vervangen, maar dat mocht niet baten. :'(

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

ToaBi schreef op maandag 03 juli 2006 @ 11:25:
[...]

Tijdens het opstarten, na het herkennen van de harddisks. Lijkt me wel dat het keyboard goed is aangesloten. Na de reboot functioneert alles gewoon. Het is een athlon 2000+ op een MSI board.
Ik heb zelf het idee dat het ergens in het moederbord zit. :? Heb overigens ook de batterij al vervangen, maar dat mocht niet baten. :'(
Draadloos toetsenbord?

Zo ja, die sukkeld als die een tijd niet gebruikt is in een slaapstand...
En als je de PC aanzet slaapt ie dan nog tijdens de detectie...

Heel vaak is voor het aanzetten ff op een toets tikken voldoende om het probleem te omzeilen.
zo niet, dan is het of een andere keyboard of er mee leren leven (of keyboard-detectie in het BIOS uitzetten)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• toab
Duur schreef op maandag 03 juli 2006 @ 11:53:
[...]

Draadloos toetsenbord?
Nee.
zo niet, dan is het of een andere keyboard of er mee leren leven (of keyboard-detectie in het BIOS uitzetten)
En de keyboarddetectie is bij mijn bios niet uit te zetten. |:(

Verwijderd

keyboard kan je dacht ik uitzetten in het eerste scherm:
halt on all errors (ofzoiets)

• toab
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 15:11:
keyboard kan je dacht ik uitzetten in het eerste scherm:
halt on all errors (ofzoiets)
Zal nog even checken straks, maar dacht dat ik die mogelijkheid ook niet had.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sorry, onze glazen bol is ook niet meer wat het geweest is...

GoT Huisregels

We vragen niet voor niets om exacte specs en duidelijke uitleg van wat je zelf gezocht en geprobeerd hebt. Hier kunnen we met de beste wil in de wereld niets mee :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.