Toon posts:

Wifi antenne maken

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit vaak lekker in de tuin te werken maar mijn internet signaal van mijn wrt54gs is soms net wat te zwak daarom zou ik dit graag wat willen versterken met een betere wifi antenne. nu zijn deze gewoon te koop maar is er ook een manier om dit zelf te maken? zoja heeft hier iemand ervaring mee? en moet ik dan een richt antenne maken of een zogenaamde BIquad?

MVG
Steijn

Verwijderd

Op het forum van Wireless Nederland staan ook aardig wat hints en ervaringen

Verwijderd

het maken van een dergelijke antenne is redelijk gemakkelijk maar het uitmeten en testen is dit jammer genoeg niet.

Een eerste optie is het controleren of de antenne van uw laptop niet te zwak is. Verder is het beter de antenne zo hoog mogelijk in het huis te plaatsen, is de traphal (als deze niet van metaal is) en liefst aan een raam.
Voor tuingebruik kan het handig zijn de zender in de veranda of aan een benedenraam te plaatsen maar let ervoor op dat de ramen niet met een metaalcoating voorzien zijn voor hittewering. U kunt dit testen door eens alle ramen open te zetten. (donderdag is een goed moment daar de hittegolf dan over is)

Ook kan je kijken of de router die je hebt hackbaar is. (ik denk dat het zo is) Dan zal je het vermogen dat uitgezonden wordt kunnen verhogen, maar nogmaals dit is niet het ontvangen vermogen.
Verder als u bv een Medion laptop hebt is het beter om eens alternatieve software in te schakelen, de medion software is gemaakt voor de goeiekoop en past zich niet altijd correct aan voor de ontvangst en zendvermogen.

Tenslotte weet ik niet zeker of je de ontvangst zal kunnen verbeterd worden daar uw model al twee antennes heeft, je moet het eerder zoeken bij de laptop. (nogmaals een goede plaatsing van de router ver van metaal in een centrale hal, dicht van een plaats met zicht op de tuin kan wonderen doen.

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
Ooit wel eens een howto gezien over hoe je een wifi antenne kon maken van een oude pringles doos.

Valt iig genoeg over te vinden als je beetje de search en google gebruikt.

bv:
http://www.turnpoint.net/wireless/has.html

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hier is toch echt zat over te vinden hoor - iets meer inzet mag best:
http://gathering.tweakers...a%5BxFILTERS%5D=#hitstart

Tijd voor een nieuwe sig..

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

wat zijn eigenlijk de perfecte afmetingen van een cantenna dan? en waar moet dan precies het stukje koper in de can?

heb hier van die grote (diameter: 21cm ofzo) koffieblikken en paar bruine-bonen blikken, welke is beter?

[ Voor 32% gewijzigd door Raven op 03-07-2006 10:54 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd net op internet wat gelezen over een firmware en dit kan ik dan idd opvoeren. dit scheeld idd wel wat vermogen heb nu 2 streepjes berijk. overigens heb ik een acer travelmate 4400 met broadcom kaartje. maar mijn vraag was eigen hebben jullie ervaring met het maken van een antenne? ik heb wel divers tutorials gevonden.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
bartgrefte schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:52:
wat zijn eigenlijk de perfecte afmetingen van een cantenna dan? en waar moet dan precies het stukje koper in de can?

heb hier van die grote (diameter: 21cm ofzo) koffieblikken en paar bruine-bonen blikken, welke is beter?
geen topic-kaaping aub :)

en zoek zelf effe via google over cantenna's is genoeg info vindbaar op allerlei pagina's en fora ivm afmetingen, aansluitingen, en een stap voor stap handleidingen: hoe maak ik zoiets ...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie mijn eerdere post, topic niet goed gesloten. Sorry ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.